Sunday, July 27, 2008

Chester Carlson

salam...

heh! to those searching infos on mr chester carlson, very sorry, u may not find any info on him here! ^_^ coz here, just craps from a not-a-girl-not-yet-a-woman who seems to lost her sense, otak suda wenG! ngeeee!! please do click here instead if u really need the info on this guy who invented the xerox machine. thanks to wikipedia! *wink*

ceyyyy.... bajet informative gak eh aku ni? lalalala.... skali skala....
bos suda mara da... dia soh baca boigraphy pasal en carlson itu, "jangan maen ym je!!" da waning weh! takot!!!

tapi....aku tetap nak update blog sket walopon macam tak berapa ada isi nye. lalalala... jgn marah en keghie!! nnt aku banje ceklat eh! lalala

just got back from kelantan ...er... two days ago. well, i should say, the trip was one of the pleasant one tho. hehe. sebab perjalan dari saat pergi hingga pulang, everything goes smooth, er... almost perfect lah. tipu la kalo kata smooth sangat kan, at least, pada standard aku la ke-perfect-an nya. sudah lama tidak kecek kelate. ekekek...maka, kebolehan kecek sket2 tu dipraktikkan ketika menawar di pasar dan di wakaf che yeh tu. ngeeeh. last time i really kecek was during matriks, di dorm TunKudu tuh. most of my dormates were kelantanese and from trengganu. sakan aku kecek kelate nge saing2 aku! hahaha!stop crapping, farah! takda point langsung!

erk. hehehe... well, the trip also adalah trip yang paling hebat penjimatan aku. sbb, bwk rm190 kot, dan berbaki rm10 ketika pulang. hebat tak?! kakaka... dan walopon sikit, tapi sembilan helai selendang berjaya diragut! (beli la beli...bukan curik!!) ngeeh. mementang la skang aku da stat melilit selendang skang, abis semua org aku nak kasi souvenir selendang je!lalalala.... terima je la... i memang fail sket bab kasik souvenir2 ni....

.............

deep inside, i really missed kelantan...i mean, kuala krai to be exact. y oh y?? apa ada di kuala krai??
kampung abah aku la! kecik2 dlu, aku penah je dok ngan arwah siti (my late grandma, we used to call her siti(arab)=nenek(malay)...) dengan seorang cousin (so-called). da besar gini, baru aku sedar betapa aku sangat merindui saat2 berada di kampung dlu. err... not really kampung la but still, arwah siti's house , to me, is one of a kind. abah pernah cakap, umah tu pernah diangkat and dipindah kan. u know how a kg house is, pra-pasang, bleh angkat2, and the compound, wat racing alley pon bleh kat halaman umah tu. main ngan anak2 jiran kat situ. aku pernah (yes, i mentioned earlier da) dok ngan siti, masa cuti la...dalam beberapa hari gak. tanpa mummy and abah. just siti and .... the so-called cousin (pls dont ask bout who's who!) and...err....tak ingat la nana and kaklin pon ada ke tak at that time. i didnt really ingat wat was it that makes me sangat rindu kan kuala krai tu,maybe the house, maybe the keseronokan bermain (kids...) atau the tempat, one thing for sure, i miss my late grandma. betapa banyak aku berdosa ngan dia dulu sbb suka tipu dia. huhu. tp menyesal skang tak guna kan, semoga arwah berada bersama orang-orang yang diredhaiNya.
dan hikmah nya, aku sedar betapa aku sayang kedua2 orang nenek aku, biarpun mereka dulu cam queen control (hehehe.... turun kat aku eh ke-queen-an nye... control tak ye, i drama queen je, tak control org!! kakaka) maktok pun skang da turn into a child, if u get what i mean lah. sebab aku selaaaaaaalu balik umah skang, sebab aku sonok ngusik maktok. hehehe... (and of cos la sbb mummy and abah aku balik kan....and wang juge...ngeee) sangat bosan kalau maktok tdo and aku takdapat dengar suara maktok dok membebel. comel! hehehe...

eh. bangang ni! nak sebak2 plak.... ntah kenapa, aku sangat rindu kat arwah siti. semalam and sepanjang kat kelantan tu, takda la rasa sangat sebak2 bagai. cuma masa kat kelantan tu, aku sangat berharap bas lalu umah arwah siti, tp hampa. abah!!! jom balik kelantan skang!!! sangat teringin tengok umah siti!!! (walopon umah tu skang da jadi pusat kebajikan masyarakat ke hapa kat situ. tak ingat, but ada la umah tu di jadikan pusat sumthing) aku harap, umah tu kekal bentuknya seperti dulu! umah maktok kat kedah plak, memang da jual terus sbb tak terjaga dek sesapa, dan skang da jadi Clickers apa tah (pusat tmnet apa kot...) . ye, umah kedua2 orang nenek aku memang dalam bandar, tepi jalan je. but im proud of it, dont ask me y, i just love those two houses.

masyaAllah.... kronik aku ni! kan aku da kata, sem ni aku agak alone, sekaligus menyediakan space amat luas untuk otak aku ligat berputar memikirkan perkara yang tidak-tidak!! ratu emosi kan.... saje je cari point nak berdrama! haisy!! Siti, farah rindu sangat kat Siti......... alFatihah.....



p/s: terpaksa stop. lagi lama aku ngadap pc ni, makin banyak point kerinduan bagai aku nak create dek nak wat drama. jadi scriptwriter dilema wanita plak aku pasni!

4 comments:

Chika Chika said...

sem ni aku agak alone.

ala sedihlah ayat tu :( manader alone. jauh di mata dekat di hati......

fara-D said...

chika dear
ala chika...alone dalam erti kata dok sensorang.... hehe

dlm ati tak pernah alone, i know, hangpa semua sentiasa dlm ati... ngeeeh! ^_^

Aizar Azman said...

ala..
sebak lak baca..
huhuh..makan kek tuh yer...

fara-D said...

heee....makan makan! sodap!! bikin ati melayang!! ngeeee