Thursday, July 03, 2008

2 July

eh? mcm tajuk cik chika gak je! haaa....

memula skalik, congratulation to semua dak-dak batch aku yang bakal grad konvo akan datang ni nanti, akhirnya, 3 tahun korang dah betul-betul selesai dengan berakhirnya presentation topikal study korang semalam. dan sempena berpisah kunun, semalam diadakan jamuan kecil-kecilan. hiii...

bermula malam 1 Julai, ainul datang rumah, senang untuk dia supaya tak perlu lah berkejaran dari kuala pilah dia tuh. hehe. malam tu, after si ainul siap buat powerpoint presentation dia tu, aku pun mula membuat pudding. cis! pudding kali ni tak bernas lah, sb tersilap percaturan sket! ha tu la, buat lagik pudding time ngantok bagai! wahaha...tp ok la, masih ada rasa (err....kot! sebab sampai la ni aku tak merasa lagik pudding buatan aku dan si ainul tu. hehe. mujo ada simpan sbekas dua kt umah...takde la sebok2 nak merasa pudding tu kat jamuan tu... korang, sorry la pudding kali ni sangat hancur ye...huhu!)
then, pagi tu bangun awal (ding ding! setelah sekian lama tak reti bangun awal....), start t5he day with mencampak-campak the fruits on the pudding yg da segan-segan nak keras tuh. huu.

lepas tu, bersiap-siap dan memecut (tak la pecut. hari ni i drive berhemah ye...kekeke) ke ukm. al kisah sket, masa kat tol sungai besi tu, kad touch n go ku berfungsi dengan bagus nya, tapi masa nk kua dari tol kajang, bleh plak kad tamat tempoh bagai? sakit je hati. ada rm18.40 lagik taw!! ish!

unload the puddings. dok sembang2 sat ngan dak2 ni, and pas mereka da bersiap2 nak ke bilik present, aku pon bersiap2 melarikan diri melancarkan program mencari jalan ke air terjun gabai. hehehe. yes, agak gila weh kojo den semalam. sensorang lak tu. dgn wang ringgit dalam dompet ala-ala kadar je, berani2 je la kan merayap tak berah cam tu!! tapi, thanks to the clue-clue from internet (walopon tak banyak bantu sgt pun sbb aku memang agak lemah membaca map), aku berjaya redah! hee... oh ye, nasib la memang penah g umah kak ika yang kebetulan menglead ke area bt 18 camtu . so, sampai gak. jadi, jumaat ni piknik day!! yay! ada sapa2 nak join? jom laa... hehe. (si guan mengglupur nak g skalik! ok gak, ada gak bodyguard2 yg mengiringi puteri2 4 orang yang teringin bersiram ni! hheehe...oh ye, piknik bakal disertai oleh cda, alisa (member cda) and fasya)masa dok redah jalan tu, aku da nampak jalan ke dalam lagik ke air terjun tu. dan-dan plak ada sorang laki ni dok menunjuk jalan kt simpang nak masok ke dalam tu. laki yg agak tak sihat mental sikit kot pada perkiraan aku sbb dia selekeh gila. wah! dek kerna cuak, aku teruuus je la tanpa masok ke simpang tu. kang laki tu sebok nak tumpang, tak ke naya fara-d ni?! eee...takot! laki tu nampak cam tau2 je wa dok carik air terjun tu! gila! takot weh! so, aku terus je la dan nampak batu-batu bersurat tepi jalan tu yang m,eng indicate kajang 37 batu lagi. so, aku pun beraksi spontan dan stunt, ikut jalan lama tu.. ngaaaa... da masok ke dalam gila baru sedar cam takot2 melalui hutan bagai. tapi, mujur waktu tu siang, so aku stop la berfikiran extreme sebegitu rupa. dalam jarak 21 batu dari kajang,

"farah! kat ne? jom tolong aku setting jamuan ngan sate sume jom?" sms dari aisyah
errr.....
"boleh, tapi kena tunggu la aku,dalam setengah jam lagik aku sampai. pegi mana jgn tanya, jao g aku story"

ishk. tamau story panjang masa tu sbb risau terlepas mana-mana jalan or simpang. setelah sejam lebih gak drive nonstop (sejam campor perjalanan gerak dari ukm le...kira pegi balik tu, busuk2 sejam gak perjalanan), sampai gak kat ukm tu semula. heee... setelah cuak2 lalu utan tebal ngan kubur2 lama bagai sensorang! eee. memang gila!

heh!balik ke ukm, setting tempat jamuan ngan si paed afiq. setting konon. sambil duduk2 sembang2 ngan dorang n beh skalik dan kemudian sikit demi sikit dak yang da abis present pun join.

cut short, datang en abdul halim, beliau da sudah tak tahan, sambar seketul satay, memang memecahkan gelak kami semua sebab selamba je dia. heh! :D
then, sesi berucap class rep, para lecturer (err...prof fauzi ngn en mastor je pun) sambil makan. and tak lupa, berposing sakan! heh! da selamat makan semua, pakat nak amik gambar ramai2 skalik ngan lecturer dan staff2 jsb terchenta.
lecturer dah dok tunggu, mana saja la budak-budak ni menghilang. geram betuL! aku nak masok studio (sebab dorang sakan dok kua masok studio masa tu!) nak hambat dak2 ni kua bergambar la kunun sbb lecturer da tunggu tu. wan plak halang kat pintu studio

"mana dak2 ni weh! cpt la panggil dorg kua weh, lecturer nye break da nak abis tu, dorg da tunggu tu! cepat la! panggil la dorg!"
hmm, dalam tak sedar sebenarnya si wan halang aku kat pintu tu. aku tak plak suspek apa-apa.siyes blur, dlm otak pk nak hambat dak2 ni kua je, tp tindakan wan halang aku masok langsung aku tak terasa seperti dia menghalang laluan aku.
"jaaaaap. nanti....tungguuuuuu....." wan cakap, sambil senyum sinis gila.
ish wan ni, tunggu tunggu....kejadah nye, lecturer da tunggu tu, dia sengih kambing kat pintu tu soh tunggu. lepuk kang! -bebel fara-d dlm senyap-senyap.

tiba-tiba, ada orang jerit,
"SATU...DUA... TIGA,,," erk? terkedu? apa pulak depa ni??? planning bukan nak habaq i sama... jahat la dorg ni!


dan keluar sebijik kek ngan sebijik lilin menyala sambil diiringi lagu happy birthday. zap! skali lagi aku ter-surprise. (first was masa trip terengganu dlu...)

aduhai...terima kasih ye kenkawan. special thanks to chiks chika! huhu!terharuS lah i uols ni!!
aku paling skejap tahan terharu (aku kan ratu emosi...tak reti2 lagik nak paham reaksi aku camne?? huu)
selepas berkek bagai, bergambar bagai lah. pastu berpeluk sakan (ngan girls SHJ...! duh!) ber babai babai bagai. then, send ainul n kembar kat komuter dan aku n adian and mekti g alamanda! heee... nengok wayang! bak kata mek, last dia g tgk wayang sb nak balik kelate dah! huuuu...sedeyy da nak berpisah ngn dorg....

asal nye, banyak gak aku nak tulis ni. tapi..... cam ada mende lain dalam pikiran yang cam distract penulisan ku (cewah!!) maka, off dlu.

oh ye, pada mereka-mereka yang nak gambar semalam, silakan la ke fotopages fara-d yer. aku sign-up fotopages semata-mata sebab korang tau tak!! heee....and yang ada fotopages gak tu, hulur-hulur la link tu! share sesama weh!

selamat menempuh alam pekerjaan kpd rakan-rakan ku yg da nak keje tu, kepada yg nak sambung part 2 tu, selamat maju jaya. pada yg nak kawen (err...ada kah??), slamat berkawen, jgn lupa jemput! kpd diri aku dan studio aku, selamat menempuh sem baru! daaa!

10 comments:

Adian said...

wah kul 8 dah update. wuuu...

aku kepenatan gile pas balik smlm dengan pelbagai insiden yg menimpa. ahaha..

hmm baru prasan. ape farah dorla atas kek tu tulis?

fara-D said...

darla la, adian! apa kejadah DORLA??

kol 8??8 pagi kot....8 mlm tadi da pengsan....

Chika Chika said...

tajuk sama. ekeke. 2 July 2008 : note the date! ehehe.

sama-sama. tq kat anda juga kerna mempunyai kamera tersebut. huahuahua. kami semua suka dan sangat teruja dgn kamera tersebut. sampai si adian bawak lari. hahaha.

wa. dah bukak FP. bagus...bagus... semoga bertahan. jgn jadi macam saya. ngee =D

selamat kembali ke sekolah!

fara-D said...

haha...ala....alive kan la fp kamu semula weh!!

aisyahmokhtar said...

ohhh...ke situ rupanya kamu menghilang ketika aku mengsms.. melalui kubur n hutan tuh..kagum kagum. sila buat lagi.

ha, jom ikut sansit g setting exhibition kat OU malam isnin nih? aku teruja plak nak mengikut sansit. ye la..dulu x mampu..

fara-D said...

haah a'ai...situ la...ngeee~ ^_^

hah!! mau mau!! nk join! malam kankan!!waaaa....mari mari!

Chika Chika said...

aku pon ada ckp kat cw nak join. tp cw macam nak kata tak payah. sbb kalau ada aku, berkamna hidup beliau pasti rumit sikit. HAHAHAHA

fara-D said...

haaa....idup rumit la baru thrill!! ngahaha!~

aisyahmokhtar said...

kau memang selalu merumitkan idup dia kakak. jom pegi setting, pastu merambu jadi hantu. wahahaha. k farah, nanti isnin aku jumpa kamu. roger aku ye bile dah abis klas taaruf bersama lecturer baru.

Chika Chika said...

weh. bosang