Tuesday, July 15, 2008

sekejap je

hoi farah! g wat sustainabilty report & case study lah!!


aduhaI!! abah! nak celcom broadband pliiisss!!
*dush!* seorang anak yang sangat mengada-ngada dan tukang memperabis harta betul la fara-d nih!

maktok comel! hehe... lately, aku kan suka buat muka muncung, tiru rifky (anak cousin) lah nye hal ni. heee... then, as usual, kalo balik umah, i like to sakat my maktok.

"maktok ni! notty gurl lah!"
mmmmmm (muncung ala-ala si comel rifky)

mmmm!!

aik? maktok pon tiru gaya i memuncungkan mulut??? ahaha! sunggoh comel la maktok ni. well, menjaga maktok, sama cam menjaga seorang kanak-kanak, beza dia, maktok bisa berkata-kata! haha!

hanif berapa lama lagi (belajar) -maktok
seploh tahun lagik! -farah
tuh diaaaaaa!! -maktok

mak mak! -maktok (she calls my mum 'mak')
(buat tatau) -mummy
mak! MAK!! -maktok
TAMAU! -mummy, tau-tau je niat maktok panggil tuh nak soh angkat dia nak bangun.
menyesal aku jaga sampai besaq, kalau tau dulu, aku buang dalam tong taik! -maktok

wah! maktok gurau kasar!!!

haha! well, buat mereka yang tatau, she didnt mean what she said. this is a kind of demensia (i guess). penyakit orang tua. she has a very good memory, but she acts like a child. whatever it is, i love my maktok!

sekian! kena pulun wat report dan poster. haishh!
~for the love of architecture.... ^_^

4 comments:

aisyahmokhtar said...

haha. maktok kau neh mmg rock~
'for d love of architecture?'
uuuuu.

Chika Chika said...

farah,
pagi2 neh...perut kosong masuk angin.
kepala pon masok angin.
baca plak dialog maktok.
separuh nyawa aku bantai gelak neh.
wakakakakakakakaka.

ko perasan tak?
maktok guna ayat creative2 belaka.
=))

Adian said...

fan*** btul ayat2 maktok itu. ahaha.

kalu die tulis blog camne agaknye?

fara-D said...

a'ai
yeah!i love my maktok!! (dulu aku jahat, benci sgt maktok sbb queen control....rasanya, aku mewarisi lah, queen, bukan control!haha)*dush!* verangan queen pulaaaaak!!

chika
haah la! sbb tu aku suka berborak tanya macam2 kat maktok... kadang2, tak terpk tau jawapan dia. membuatkan mak aku dan aku terduduk dan guling gelak!

adian
heh! itu lah maktok... tp dulu dia lain, apa dia tak suka, dia pendam sbb dia takot kecikkan ati orang. tp skang, the opposite comes out. selambayaya je dia sembur! huhu