Friday, July 18, 2008

senyum

Salam.

Alhamdulillah, projek 1 sudah lepas. now, menghala ke projek 2 (Literature Review & Studies: Sustainable Housing Development)(Eco Guardhouse : Design with Nature) sem ini pulak. semalam, seorang lecturer baru masok, maka, lengkap la semester ni di pelopori oleh the powerpuff girls! aaa...mati aku kalo salah sorang lect baca neh! kakaka! tak la...maksud aku, sem ni, studio dicoordinate oleh lecturer wanita sepenuhnya. girl power la kan. heheh! i like! (so far so good...)

aku agak suka dengan konsep bawaan sem ni, sustainability. tp, mungkin study aku on sustainable architecture belum cukup mendalam lagik. aduhai... insyaAllah, i'll do my best sem ini dan akan datang. sem-sem lepas memang gudbye....jgn wat perangai dulu tuh ye farah....hehehe *blush*

erk. kekok plak berbicara pasal studies. huk.

uhuk uhuk! (menggedik seh!) saya kurang sehat hari ni. batok sakan...err...agak sakan la... harus lah exaggerate !! kwang kwang kwang.

mari join saya (saya???) ...err...aku wat site analysis bersama studiomates aku jom! haha! bersemangat, awal sem la katakan......ngeeeh!

aktiviti sehat.
aduhai.... dah 2 minggu lebih tak beraktiviti sihat seperti yang dilakukan masa sem 3 dlu. *nangis* huk. time constraint beb. kasihan sungguh diri ini. tu pasal diserang sakit tekak batuk kot. tp tak mengapa, minda aku masih sihat. ceria selalu. eceyyy!

been thinking about the future lately (maybe coz most of my frens sudah tamat pengajian part 1 mereka), what's next? ye, saya punya 2 sem lagik untuk dihabiskan, but i do have to think ahead, rite?

options yang aku ada;

1. sambung part 2, di ukm @ di oversea. dua-dua of coz ada pro n cons dia. aduh....

2. kerja dulu. erk. fara d kerja? dulu? takot kang jadi tamau sambung weh...aduhai... tp wang itu satu keperluan. sampai bila nak mengharap abah ngan mummy hulur kepingan bernilai tuh ke aku kan? da la belajar cos archi ni banyak consume wang weh. aduh lagik....

3. master. erk?? yang ni satu option untuk aku kah?? sangat takut nak amik master k (sama cam takut nak consider sambung part 2). bak kata sorang rakan, utk perempuan, ssh nak masok firm skang, jadi beliau nasihat better amik master dan masok jadik tenaga pengajar. erk. kalo aku jadik cikgu@lecturer@tutor, amat kasihan pelajar2 itu kan!!! hehe.....sambung jadik kungfumaster lah!!ngeeeee


so far, itu je yang aku dok pk skang. err... terpk2 la, but takde la sampai memerah otak memikirkannya. tp, entah macam mana, aku dok terpk option no 1 tuh skang. wallahualam, masa akan menentukan. kita tunggu dan lihat.
mesti ada yang pelik, kenapa aku consider option 1 tu sedangkan aku pernah meraung tak sanggup teruskan bidang ni. sedih wo nak tinggalkan bidang ni weh... in fact, walopon tak berapa mendalami lagi archi ni, tp wa sudah jatuh sayang la sama semua2 ni... walopon banyak meragut kewarasan, kewangan dan kehidupan aku.huk. as been said, just wait n see.... pray for me k my dear frens...huhu.

oh ye, lari topic jap, to my dear roomate sem 3, sabar ye. i may not feel wat u're feeling rite now, and mohon ampun maaf sekiranya secara tak sedar aku turut menyumbang kepada rumors itu, tapi harap ko dapat bertahan ek. sememangnya banyak hati perlu dijaga, sampai sendiri punya hati pun tak terjaga. hanya iman penguat diri. Allah takkan turunkan cabaran kalo Dia tau ko tak berdaya menempuh cabaran tu. be strong k, apa2 kalo, citer kat aku, aku g tumbok mulut2 jahat tuh!! (erk!!)

dah. tekak aku da mintak di gesek kat jalan tar ni!! geram btol! site analysis dok menanti tuh. aduhai.........

sekian. wassalam...

2 comments:

Chika Chika said...

dear farah,
i'm okay now.
everything happened for a reason. dah nampak pon sebab dan hikmahnya. stay tune.

aku sudah okay! :p

fara-D said...

wah!Alhamdulillah! bagows! glad to know u're okay! ngeeeh!

^_^