Friday, November 21, 2008

visit to the dentist

salam semua. 

jap. nak main word challenge kat fb sat.
ye, poyo kan? tapi maaf, sudah ketagih pulak game tersebut. lalala....

err....jap...main game lain pulak.

.......

ok ok. dah! 
heheh!

wajarkah aku meneruskan usaha satu bahasa itu?

errr...tapi ...tajuk dah english.

dush dush!

tajuk je. 
mari! 
19 nov 2008. temujanji dengan doktor gigi. sudah lama tidak menziarah doktor gigi. oh bukan, saya tidak mengalami sakit gigi, tapi mahu periksa gigi agar sentiasa sihat.. itupun kerana bonda sudah bising suruh menziarah doktor gigi kerana saya sudah lama tidak berbuat demikian. oh kasihan ya gigi saya!
temujanji yang ditetapkan adalah pada jam 10.30pagi. maka, saya dan bonda pun ke klinik gigi MoDa di phileo damansara. sementara menunggu giliran saya selepas bonda, saya menanti di ruang tamu klinik tersebut. dengan diiringi alunan lagu mendayu, saya bermain sms dengan cik pnaz sebagai membunuh kebosanan menanti giliran saya. oh, sehingga tersengguk-sengguk saya dibuatnya. sempat juga saya terlelap sebentar dikala menanti giliran tersebut. (sedangkan sebenarnya dalam hati teramatlah gentar. oh, tahukah anda, saya sejak dulu lagi amat gentar jumpa doktor gigi. huaaaa...) 
setelah bonda selesai, saya pula dipanggil masuk. diperiksa semua gigi, kemudian doktor menjelaskan kondisi gigi saya. oh perlukah saya menceritakan keadaan gigi saya? tak perlu lah ye. heheh.
cuma hari itu, saya membuat rawatan scaling dan menampal 3 biji gigi saya. aduh! sungguh ku tak mampu....eh? tu lagu amelina! cis! sungguh ku tak sangka membuat rawatan scaling tuh agak menyakitkan. kah? sebab skali dengan tampal. tampal yang sakit ke scaling? ish. tak tau lah. tapi malam tu memang kepala ku tiba-tiba rasa berdenyut. cam nak meletup (tak tahu sama ada ada kaitan atau tak! heheheh) semasa doktor sudah selesai menjalankan rawatan terhadap saya, saya terasa seperti bahagian kiri pipi saya seperti belon dan mulut semacam senget-benget herot-merot. seakan memahami kemelut jiwa pesakitnya, doktor tersebut menenangkan saya,

"oh. don't worry, your face looks just fine. u may feel your face is bloating. no, dont worry, it's fine" sambil menunjukkan cermin. (p/s: oh. doktor itu memang speaking english ye.heheh)

wow! betullah! muka saya normal saja. tapi serius ni, saya terasa seperti mengembang secara maksimum lah pipi kiri saya. aduh. bius punya pasal. dah tengah hari, perut pun menyanyi sakan! adoi! kebuluran.... akan tetapi, kerana bius masih belum abis, tak dapat merasa apa2 rasa. maka, apakah makna nya makan tanpa rasa? makan tanpa perasaa....oh sungguh lah seperti tak makan. maka, aku tak makan la walaupun kebuluran. lagi pula, penangan menganga selama hampir sejam lebih, maka saya pun menidurkan diri. sebagai langkah melegakan kelaparan serta melegakan kelenguhan. haish...

eh. cukuplah bercerita tentang doktor gigi. buat saya gentar saja, kerana temujanji akan datang nanti, kena cabut gigi pula. kenapa cabut? sebab gigi tu gigi lebih yang tersesat yang melapiskan gigi saya yang membuat satu ruang antara gigi yang amat sukar dibersihkan. aduh! TAKOT!!! TAMAU CABOT!! waaaaaaa......

oh. saya sudah kebuntuan idea untuk sambung penulisan. baiklah, saya undur diri dulu ya. mahu menonton pula.lalala.... eh silap, mahu mula membuat...err... adalah projek nye. sekian. 

jaga diri ya semua. jangan menyengal seperti saya! daaaa!

8 comments:

Adian said...

ayo.. dh berdekad xg dentist. takut jugak. kalu g maunye servis satu gigi sehari suntuk.

fara-D said...

haha! macam enjin kete lak nak kene servis ek!

Chika Chika said...

word challenge mmg addictive, Tapi point aku sikit je. HAHA

Chika Chika said...

oh ye,

yang benar,
STITCH.

fara-D said...

tambahkan lagik point nurul!! waha...


eh...silap...

berusaha lagi menambah point wahai stitch kesayangan ku! yeeeha!

HidayahSham said...

huhu..rasenye tahun ni tak gi dentist lagik..tibe2 rase kurang berani.maybe gigi2 maseh tak rase saket.biase le kan,selagi tak saket..selagi tu takkan gi dentist.tp once saket,tergedik-gedik aku cari dentist..hawau tul~

Aizar Azman said...

haha..
tak suke gak gi dentist..
sy pon ade masalah root canal tau..hui,saket die mmg mengilu..
tak suke sangat2,tp terpkasa gak wat check up sbb yg dulunye ade prob..

kesian kemba aku neh..

fara-D said...

shamoo
kalo malas g dentist, rajin2 kan minum susu macam cik chika kita tu! heheh!

kemba
kenapa kesian? hakhak!
waaa! takot cabot gg!!! apa masalah root canal anda itu?