Sunday, November 02, 2008

sengalism

salam.

fuh. da lama tak merapu bagai disini ya.
Alhamdulillah, this semester has come to an end. erk? naaah.... not exactly lah, since the external review has not actually held yet. aihhh. but on the bright side, some little time is spared to brush up the detailings eh? hehe

al kisah, 29th october. sepatutnya ada internal review. biasanya, review, be it internal or external, akan membuat ati masing-masing melonjak tak menentu. perhaps, ada 'feel' dia yang tersendiri. but somehow, terasa sangat dull la that morning. nevertheless, all of us still enjoyed our little company. (since masing-masing pun punya akal yang sedikit longgar skru!huhu)

ok. cut story short, being fara-d has never left me with sengalness. yeah....laugh out loud dudes! adoi la....
was then sitting di belakang softboard presentation 4th year masa tu. ntah macam mana, beralih mau memberi tahu sesuatu kepada hafiz yang kebetulan lalu masa tu. unfortunately, handset ku yang berada dalam genggaman ketika itu terlucut dari genggaman dan meluncur laju menuju ke..... dalam LONGKANG yang di WELDED sepenuhnya!!!!! man!! macam orang gila aku terjerit masa tu!! dan-dan waktu tu ramai je kat situ! ikmal pon kat situ, adian padil pnas...ehh... semua warga jsb pun adalah. semua pun immediately bertindak. ada p cari kayu panjang, ada p cari double sided tape lah, ada p carik kadbod....pendek kata, semua pon berusaha mencuba segala apa cara yang boleh digunakan untuk mengaut handset yang terperangkap dalam longkang itu. OMG. macam pesta pon ada. macam task amazing race pon boleh gak. wah duh! agak terharu gak la aku ni sebab mereka semua bertungkus lumus mencuba segala apa cara yang possible. THANK U GUYS!!! MWAH MWAH!!! may Allah repay ur kindess. mwah lagik!

dek tangan gatal ni tak reti tunggu enset tu kering betol2.... maka...tamat la riwayat Nokia5200 aku itu. T______T
fara-d memang bongek!!isk

enuff cte enpon...patah hati tau dak?!!

on 30th october, melayan kepala gila a'ai waktu tu mengajak lunch di alamanda. feewiiit!! aku on aja!! yeeehU!!! ajak adik-adik junior, amboih.... laju sunggoh depa mempersetujui ajakan kakak mereka ni! ewah! pantang diajak berjalan depa ni! maka, dua kereta telah bergerak lancar menuju alamanda yang terletak di putrajaya. again, fara-d memang sengal. ingat kes ini? well...kesan ketakstabilan kaki masih lagik terasa, walopon sedikit saja lah. meaning, kaki kanan ku masih tak berapa kuat lagik la. tapi, cik farah ni sangat degil orangnya, sebok nak jugak2 pakai highheels dia.
di parkson, kaki aku da macam sakit amat. aku da tak tertahan, dlm otak hanya terpikir nak beli sepasang flats, selipar jepon rm3 pon boleh la.... dan a'ai tegur
"farah....kasot ko memang boleh melentur sebegitu rupa ye farah?"
kurang faham apa makud a'ai, aku iya kan aja
"memang camni kasot aku.... best kan best kan?" (sunggoh bangang!!!!)

jalan punya jalan, pnaz lak tegur.
"akak!! tumit kasot akak cam pelik la..."

aku pon terus tgk dan terketawa macam syaiton atas kebengongan diri. rupanya, tumit wedges tuh da senget cam hapa dah. patut la sangat tak selesa aku berjalan masa tu. dan akibatnya, tak lama pas tu, cramp kaki kiri aku, since the pressure all goes to the left foot sebab right foot kan suda kureng sket. and then, aku mencari sandal di bata and tros tuka after bayar the price. lantak p la, janji aku tak perlu menahan sakit berjalan dengan kasot UNIK itu. fuh!

dah. enuff pasal kasot jugek. lagi patah hati sbb kasot itu kasot faveret. eh, kes enset lg tinggi peratus patah hati sbb hanset itu adiah dr mummy....hukhukhuk

jumaat pula, tungtangtungtang setelkan kolej, dok nak elok bergolek nengok muvi dulu b4 gerak balik umah, alyaa call
"kak farah!! akak katne?"
"err...kat bilik? nape ni? sape ni?" (since aku tak da number alyaa, & phone tu phone orang, certain number tak disave dalam simcard)
"kete alyaa minyak abis! tolong kak!!!!"
"HA!!!?"

maka, memandangkan aku ni bongok tak reti handle kes2 gini, abis aku tepon alias lah guan lah tanya camne nak wat ni. alyaa ada mintak belikan minyak isi dlm botol. aku tak reti weh. botol plak takdak. so then, pick up alyaa kt kete dia di area keris mas tu and pergi la cari botol and isi minyak. heh.lawak, memandangkan botol da penoh, ada 60sen lagik baki minyak yang da bayar, isi je la baki minyak sebanyak 60sen itu dalam tangki kete aku! kahkahkah! 1st time aku isi minyak sebanyak 60sen! setel je kes kete alyaa, aku pon kemas2 barang and gerak balik pj.
oh. hati amat tak keruan ketika itu. lagu amat kuat dipasang. kalo radio tu bleh berkata2, pasti dia pon menyuruh aku memperlahankan volume lagu sebab kuat sgt!

alkisah jugak, ada appointment kat TRUE SPA untuk eye treatment. promotional treatment. aku pon pergi Jaya33 tu. terus menonong ke TRUE FITNESS.
cari en khairul, the consultant. alih2, mai la cik nisha sbb katanya en khairul off. eh?
cik itu lantas menjalankan survey dan kemudian membawa aku tour ke fitness centre tu. ok. again, fara-d ni agak ngek bb tak reti pk beza FITNESS dan SPA. i really thot both of it (TRUE SPA & TRUE FITNESS) are under the same management. sampai la encik khairul tu telefon again and again, then we realize,err... i realize i was so dumb lah! ceh! da kepala aku dok berdenyut gila waktu tu. abis tour from cik nisha tu, aku cabot balik. eh. belum balik. nak singgah damansara amik sumthing dr caterer. jalan punya jalan, aku baru sedar,
"alamak! betul ke jalan ni weh?"
tepon mummy.
"cari je mende alah TNB tu! umah dia kat situ"
and dari sedikit cerah, hingga la sepekat malam, aku meredah cari umah, berbekalkan alamat yang diberi, 20/23. aku cari dan konpius lagik. 20/3 ke...20/23????
OK. setelah jumpa 20/3, aku yakin its supposed to be 20/23. taaaapi..... i found 20....22...22...25...26 but NOT 23! AAAAAAAAAAAAAAA! sakit jiwa. melalak2 aku dalam kete... hari da makin pekat. masok jalan sunyi la... ada "hantu" tepi jalan la (berkostum antu... mlm tu ada parti halloween kot kt one of the houses there)... aaaa... makin gila otak aku. kepala semakin berdenyut.
last-last, tpon lagik mummy buat kesekian kali nye.... dan mintak dia direct dr satu kedai ni. FINALLY!!JUMPA PON THE HOUSE!*sigh* fara-d's sense of direction memang sah terok!
as a treat for so many headaches since rabu lagi (sbb macam2 sgt happened since rabu), aku membeli sepotong brownies cheese cake from la manilla. (mummy soh singgah beli tembikai and roti on the way back, and beside the kedai is La Manilla nye confectionary) nyamM!
and malam tu, konon nak menikmati sekejap kek itu, dan2 plak my cousins dah sampai. aaaa...frust! tak dapat nak mamam kek sat. aihh.... mujo ada hussayn n husna yang comel. akan tetapi, melayan mereka main skejap je sbb later that nite, aku suda tatahan amat, tewas dengan kesakitan kepala yang amat sangat. lari dok kat bilik atas and 'gol!!!" the next morning, mummy cerita husna and hussayn berjoget dengan sangat comel malam tadi, ketika aku da 'gol' tuh. alaaa....husna tu da la susah amat nak dirampas dari ummi nye atau dari tokpapa@tokmama dia. ish....

sekian. update kali ni berciri serabot kan? sbb kepala aku masih serabot ni. nape? jgn tanya lah...kang angpa lak makin serabot. sebelum aku makin menyabutkan suasana, i better sign off. sekian, jgn menyengal tahap sabut yang kelam kabut macam farah diana ye. take care y'all!!

6 comments:

Adian said...

ya ampun... cam the longest day ever je! hahaha...

fara-D said...

haha.sort of jugak la. tapi plot penceritaan adalah sepanjang 3 hari gak (since rabu lah....)huhu. penat wo! smpai skang otak penin!

Adian said...

haha aku bace ngan pantas sgt smpi rase cam sehari. lenkali ko kene letak sempadan DAY 1, DAY 2, and so on. hehe

fara-D said...

ada la...aku letak tarikh kan....tapi secara blend with nature...kakakaa

Aizar Azman said...

HP masuk longkang..

uih..sangat mabeles dan boleh melalak la kemba..i paham, mesti u nanges air mata tujuh longkang..sbb mmy bagi..huwaa-->nanges skali..
tp mmy tak marahkan??jd boleh ngendeng hp baru..takde jodoh ngan hp tuh..

wedges senget

mmg menduga sangat. kasot peberet pulak tuh..saket kaki lg..tp agak mengetawakan bila u xpasan kasut tuh senget..
n gatai na ang pakai time kaki not fully recovered,ish..

sesat jalan,jauh perjalanan

sangat kesian la anda..
keliru??ehem-ehem..apekah??

nak tgk photo husna..n photo kasut senget..

*nak brownies cheese tuh,lazatnye!!

fara-D said...

keliru dgn perjalanan yg begitu rumit.kakakaka....

ala....brownies cheese tu sedap nye bkn luarbiasa nye lazaT... bese2 je...huhu