Saturday, November 01, 2008

melayan tag sebagai warm-up


State 15 weird things/ habits/ little known facts about yourself.-
The 10 people I tag are to then to follow my footsteps and write their own 15 weird things/habits and little known facts.

1.mulut saya jahat ketika drive.
especially bila berdepan dgn drivers yg takberperikemanusiaan. oh, sebab itu saya lebih suka drive alone sebab bimbang orang salah paham kan saaaya yang lancar mencarut ketika drive. err... masa tak drive, sakan cursing tak?
p/s: AM NOT proud of this, still trying to throw awaay this habit ye....

2.saya tak minum susu tepung.
termasoklah apa-apa makanan yang rasa kesusu-tepungan nya amat terserlah. milo bancuh ngan susu tepung pon aku tak leh telan.

3.semakin banyak workload/timbunan kerja, semakin suka saya menidurkan diri
sebab tu keje aku salu tak siap. kihkihkih. bila banyak sangat assignments, aku jadi rambang mata mau stat yang mana dulu, in the end, aku pasti krohhh kroohhhh sebagai langkah penyelesaiannya. lalala~

4.lagu Linkin Park dan seangkatan dan segenre dengannya adalah untuk dipasang dengan sangat kuat
sbb lagu-lagu linkin park, kalo pasang pelan2, lebih baik kiranya dipasang lagu twinkle-twinkle little star lah kan.dan lagu ni akan makin kuat ketika mood saya down.

5.bila marah saya senyap
sama cam cik besfren ku ini , bila aku marah (which is haardly btol2 marah...salu marah2 manja je), aku akan super senyap, pasang headphone & lagu rancak with full blast sampai orang len pon bleh dengar sama. selagi muka aku yg toya tu tak ok, selagi mulut aku tak humm along the songs, belum reda la marah tu nampaknya. berhati-hati, kalo tegur aku time camni, silap hitung pasti kena tahan telinga ngan bebelan aku (huh! dont regard my as 'baran' by this statement ye... just some random facts)

6.saya anak ketiga dari 4 adik beradik
ada dua orang kakak, sorang da kawen, sorang di sabah sebagai seorang guru, daan seorang adik lelaki yg suka berlagak dan bajet macho (akan tetapi, tetap disayangi oleh akaknye ini)

7.saya tak pandai buat ketupat
be it palas or ketupat nasi. dalam family saya, semua pandai balut ktupat palas. tapi say sorang je yang semacam reti menganyam ketupat menggunakan riben hiasan. (thanks to majlis ray kmk dulu, ramai orang mengajar aku menganyam ketupat hiasan guna riben tu. balik umah je, i tros show off the skill to mummy and kakaks.kahkahkah)

8.saya suka berkaki ayam dalam studio
kadang-kadang, aku agak menyampah dengan perangai aku yg satu ni.sbb nanti kaki amat kotor. tapi, aku selalu terlupa sarongkan kasot or sliper ketika merayap dalam studio. buruk benar perangai!

9.saya suka masak
ye.sangat la suka. haha! not really lah, cuma kadang-kadang, bila mood sewel datang, aku suka je nak masak sumthing. aku suka belajar masak masakan resipi maktok yang aku suka makan seperti popia dan makroni. (lari turun ke dapor skang jugak nak masak makroni...**tipoo**)

10.saya suka roses
red roses please! mewarisi kesukaan bonda, mummy jugak suka bunga. especially the fresh ones.... oh, maktok juga suka flowers. so typical prangai of the girls in my family. haha!

11.saya suka novel cinta thriller
cinta ke thriller? ntah. tapi aku suka cerita-cerita ala-ala laksamana or ratu, yg banyak bukak kisah kepahlawanan or ke-srikandi-an, yg very light on the love story. kadang-kadang, aku pon musykil napa aku suka novel yg berat dimana sepuloh kali gak aku baca bab 1 dia...

12.saya suka melihat bintang.
stars shining bright on a dark night has never failed to put a smile on my face, though at that moment, my heart was crying out loud. kalo angpa nampak aku tetiba sengih masa melangut tengok langit memalam, ini la sebab nye, bukan sebab aku berangan bagai ek! cis

13.saya suka air yang mengalir.
semua pun suka especially waterfall. time-time stress, paling mudah skali is lari dok tepi tasik kejut tu. duduk kat tepi tasik tu (ignore the sight of biawak la kan...huhu) and hear the birds chirping diselang seli dengan bunyi air. listen hard, u will hear the sound of the water even tho air tasik takda la mengalir deras cam air sungai tu.

14.saya suka usik maktok saya.
oh yes, saya tau saya sorang cucu yang nakal. tapi menjaga maktok sama macam menjaga baby. maktok sangat comel. walopon saya kuat usik maktok, tapi saya wat camtu sebab say sangat sayang maktok saya.

15.semakin suka saya kepada seseorang, semakin jauh saya melarikan diri dari orang itu
ooops! no komen.

dah abes. aku nak tag sapa?? salu aku biar je tag ni sapa nak wat, sila lah. tapi kali ni terasa semacam mau jugak2 meng tag. haha!
-cik haizum
-cik kemba
-encik adian
-encik gdix
-cik cda
-cik mclong

err...alamak... dah out of names lah....
fill in the blanks lah!kihkihkih

-
-
-
-

enjoy!~

9 comments:

HidayahSham said...

kita seropa..kita seropa..hukhuk..=)

Adian said...

aaa aku pun dah agak "sape2 nak wat silalah" tup2 muncul nama plak. waaa... haha walaupun aku xpandai sgt nak memikir fakta2 ini, akan ku cuba.

fara-D said...

shamoo
ye ye! banyak je yg fakta dr ko yg atk dapat aku nafikan sama cam aku!kehkehkeh! seropa tapi tak sama kan! ngeeeh!1

adian
cuba cuba cuba. jgn tak try! hehe ... skali skala... tgh bersenang2 lenang kankankan? :P

Aizar Azman said...

waaa...
siyes tak pasan..
kene tag puler..
akan mentrykan diri memikirkan jawapan..

fara-D said...

mwahaha....skali skala men tag org...sonok plak!
tp cam agak bertuah la plak org2 yang di tag ni nak melayan tag nih kan....*sigh*

I.L.Y.A.N.I.E said...

wah kena tag ke?
nanti aku wat yek yang..

hiks..

resepi plzzz..

=)

fara-D said...

yeeha yeeeha!!

alamak! nak resipi ek! baik2...aku mencuba cari time wat resipi bergambar ek~!kuikuikui

fievelski rensler said...

aku cam tau jerr...soklan last ko...n###b kah?? ak dah bertagging gakss

fara-D said...

ih pakcik gedik nih! untuk soklan last itu, BUKAN lah! itu kesah lama ye.... cis! DAH! jgn dipersoalkan yg itu! cih!!