Monday, November 10, 2008

kisah hati luka (konon)

salam semua.
apa khabar?
sihat?
haha.
aku
sudah
mereng.


dush! fara-d memang da sedia mereng. sekian.

well, as to kill off time (which supposed to be filled with doing the detailings or perhaps start on the topical studies. *sigh*), here are what i've been doing lately.

hmm...apa ye....

jumaat. went to klcc with ida. ida ajak p petrosains, since i have almost nothing to do, so, pergi je lah. ketika sedang berjalan, perot kami sakan sehati berdansa dengan tema rock. huhu. oh yes, to those yang pernah pergi petrosains tu, sure tau ada dark ride ke hapa to enter the pameran nye. nak jadi cerita, there were this group of ppl (yang masing-masing pakai tshirt sama) yang turut beratur untuk masuk ke petrosains tu. yang pernah masok petrosains mesti pernah naik kan the ride b4 entering the petrosains tuh kan. ni aku nak tanya ni, was it horrifying riding the dark ride??? dem. memang la nama Dark Ride bagai. but no hantu jembalang involved kan? no spinning upside down pun kan the ride? tengah2 aku borak ketika beratur tu, ida and i heard one hell of scream. ah! bengang aku! jeritan macam histeria nye tahap tau. ingat sekejap je, pastu, lagi dan lagi. eeeeh! rasa nak sepak2 je i perempuan yang jerit tu. aku jadi konpius sekejap, aku ni tgh berator nak masok umah antu cam kat genting tu ke tgh beratur nak masuk petrosains as in MUZIUM SAINS??? my oh my. annoying gila! malu okek dengan dak2 skolah rendah yang sedang beratur sama belakang aku, terpinga-pinga dorang bila dengar si gila mana tah menjerit tuh. and as far as im concerned, budak budak sekolah RENDAH tu TAKDE plak menjerit sakan naik menda alah tu. adoi. kalau lah aku bekerja kat petrosains tu, mau kena buang keje aku hari tu sebab kemungkinan besar aku akan stop the ride and give that screaming-freak a big slap on her face and with a souvenir; blusher cap tapak kasot bata! hisy.


oh ye, sekali lagik, masih igt kes ini? ye...kes ini memang agak bawak impact besar dalam idup aku skang.

1: tak leh pakai heels suda (T.T...sangat sedih akan hakikat ini. tp kadang2 aku degil pakai jugak. last-last, malam nye terbongkang keletihan yang super saiya!)

2: cepat penat. kalo jalan lama-lama sangat, pasti terasa ngilu tpt sakit tersebut.

3: turun tangga kalo, memang takleh laju-laju cam dedolu. kena berpaut pada dinding/railing. cis. cam nenek-nenek saja.....

4: aku agak fobia lalu tempat kejadian. jadi alternatif nye, aku selalu elak parking kat area blakang tu, akan tetapi, masok ikut blok F1 (blok aku F2). tambah-tambah kalo bawak barang, memang aku terketar sket melalui tangga tempat kejadian tersebut. huh. sungguh pathetic!

5: aku memang lazimnya suka terkejar2. bila tak de orang melihat, aku suka meloncat nak sentuh siling kat dpn studio, or maybe berlari2 ayam untuk mempercepatkan pergerakan (especially saat genting submission hr tu). teka la, apa komplikasi terhadap point ini? ye, cannot. tho i dont really like jogging or sukan lari2 (hatta lari dalam guni sekalipun), aku masih suka berlari2 ayam... meloncat2 kodok cun... no, not anymore. (ntah. maybe leh lompat tapi sbb masih terasa lagi serpiha sakitnya, aku tak berani test lompatan kijang aku tu!)

6: so far, niat aku mau start aktiviti berenang semula, terbantut since hari kejadian. oh, amat sedih.

dah dah la. actually, bukan nye big deal pon kan. but then, standard la fara-d yang sengal lagik kecoh ni. lalalala..... kesian kan aku? kesian kan?

jangan nak ngengade kesian kan aku. tolong gelakkan aku sebab sengal sangat. pengajarannya,
1. biar lambat asal selamat
2. alah bisa tegal biasa.

sekian.

p/s: ye. aku tau aku melalut dalam entry ni. so what? dari takda entry langsung. kakakaka...

harap maaf ye, aku ngaku, blog aku ni sikit pon tak berilmiah. banyak pasal kisah aku kan. well, what to do,main purpose of me blogging is to write about my daily life. so, bear with it. lalala.

7 comments:

HidayahSham said...

huhu..da ni blog ko,wajib aa cite psl ko..at least member2 ko tau cite terbaru ko maa,especially member2 yg jauh dr ko..contohnye cam aku..huhu.
muah2!

fara-D said...

yeeha yehaaa! tau takpe! mwah! windu ko~

Chika Chika said...

alahai. takleh pakai high heels dah> alahai.... rugi! rugi! cepat pulih sepenuhnya.

saya tak pernah pergi petrosains. saya teringin tapi tak de kesempatan. huhuhahahehe.

blog ilmiah?
nak ilmiah masuk malaysiakini la! HAHAHA.

fara-D said...

ahahah!! yeeeha! nak ilmiah sgt, g library la kan! lallalala

tau takpe....sangat tak best la tak pakai kasot tinggi (walopon aku suda cukup tinggi!) huhu

Adian said...

hai.

nice blog.

Adian said...

motif? terlupa nak padam username. haha

fara-D said...

KAH KAH KAH!!!!!!!!!! meh gelak kat adian!!!!!!!!!!! adoiiii! sengal la ko!!! isk!