Sunday, June 29, 2008

2nd ReU xKmk klas M:Port Dickson (Part 2)



baiklah. aku sambung ek...ngeee...

erk....perlu ke sambung,Bo?
ntah....sambung je... filtered version!

wah! cacat sudah!
owRaiTT!
the next day, 21 June, mangkit tdoq agak lambat. tu pun setelah aku menyedari sinaran cahaya misteri dari celahan pintu (fyi, Teepee takdak tingkap langsung....n toilet dia open-roof! menarek gle!weee) dan setelah si amir tpon si ijan. haha! kami pon berlari-lari la cari bekpes dan accomodation mlm tu memandangkan si Teepee tu semua fully-booked for the night. haisy!
masing-masing da menggigil lapo weh (wah! exagerate la bro!) *potong* *potong* *potong*

angin bayu membawa diriku, sepintas lalu....erk!

(ngeee....tak potong pun...malas cte panjang je.... mood PD da suram sbb mood air terjun da stat melonjak ni....air terjun??? nantiiiiii.......) chef of the day; Pzol selaku pemerap ayam2. sponsor nasik serta ayam bakar coordinator (ahaha!): Fasya. penghidup api: SaliHin ngn....er pzol kot? hmm...walopon resipi campak2 pzol saat2 last minit, tapi, best wo! sodap! jilat jari wa cakap lu!!ngeee! aku awal2 warning aku tamo sentuh hal-hal masak merap ni, kang tak pasal kebuloq hangpa kan! haha. dan malam tu, berbabeku la kami kat tanjung puteri tu. dalam dok bakaq ayam tu, fuuuuuuuuuuuuh!
pasir dan bayu yang digembargemburkan

angin yang MASIH jadi tanda tanya dalam diriku whether BayULaut, or Bayu Darat atau RIBUT?! but angin tu kuat gak la, tp dek kepakaran fasya ngan bf iz, operasi bakaq ayam menten! cayalah!
sambil makan pasir, kami melantak dek kebuluran. huuu...
dan of coz la di selit posing posing ngade kan. oh, gambar tak brapa clear sbb org2 yg mengetip gambar adalah amatur belaka, dan aku sendiri masih explore lagik penggunaan kamera tu. wuhu!
the best moment of the trip was the moment when we just sat and chill on the white sand, hearing the sounds of waves, admiring the beauty of lightning (yes, kilat. Subahanallah, walopon kilat tu dikata bisa mengancam nyawa, tapi sambaran nye tu, dilihat dari jauh...indah sangat. Allah Maha Besar!) and also laughing out loud at jokes from all of us, as if we were the only people there.... T_T *menitik sat air mata* sungguh, aku tatau orang lain camne, tapi aku sangat suka masa kita just lepak tapi laut tu, sambil mengimbau memori lama, sambil kena-pekena sesama kita, sengal menyengal, ko entam aku, aku entam ko, walopon siyes malam tu pekena aku semacam lampi gile and korang pon sakan gelakkan aku, tapi aku sangat suka moment tu. aku bangga menjadi lampi malam tu sb it seems kita semua accept each other truly tulus, for wat we are, gurau2 kasor sekalipun aku yakin semua tak makan ati...kan? (erk...kalo ada termakan ati ngan aku, ampun ek.... mulut je jahat ni, ati aku sayang amat ngan korang....)
eh eh....ni ucapan tribute bagai ni simpan akhir perenggan fara-D!!
since aku meragui keselamatan kat A-Hut tu (err....mende ni aku simpan dalam ati je, tp aku just suarakan nak try tny ada vacancy tak kat Teepee tu) maka, mencucuk2 la aku si fasya tu spy menjadi PR mlm tu menanyakan kekosongan bilik jenis Teepee. WAH!!! ada! and fasya mantap, paham2 aku ngan cda tak mandi sejak pagi (erk! pecah rahsia!) , terus merayu memohon utk mandi kolam jam TIGA pagi tu!!!! ^_^ first time wat keje gila mandi tengah2 mlm camtu. jam 4.20am camtu baru kitorang naik masok bilik and KrOhhhhhh! haHA. we, the girls wat keje gila sket...tp takleh reveal sini, kang korang buruk sangka! kakaka! (hep hep! keje gila yang tak melibatkan skodeng atau yang jatuh hukum haram ye... keje gila yg jarak dibuat orang je...wek wek!ijan sorang je solo pun *wink!*)
the next morning, err....i mean, morning yang cerah la...bukan morning kitorang berendam tu...heee.... siap2 kemas, kena keja angsa (bayangan je....) gambor2 sket, (oh. tak leh blah sbb aku baru notice gamba kitorang SEMUA posing kat wagon tu, dimana mintak these two ladies amikkan, TAKDA! haihh! mujo b4 that aku ada snap sebijik. ada gak la group photo yg proper kat eagle ranch resort tu walopon tanpa aku...huu...xpe, mak tak kesah nox!~) ke tanjung puteri skali lagik, bekpes n konon nak terjun laut n berbanana boat. tapi, ada la sorang tu cam tetiba mengusul nak tgk wayang kungfu panda. aisy. da kalo nak tgk wayang, kena gerak awal la, no la banana boat. xpe, x terkilan sbb mlm tu da puas berendam sakan! hehehe
ke ukm jemput artis jemputan iaitu FAEEZ gdik yang tadapat join reu ni sbb dok pulun siapkan topikal study dia. g alamanda, kungfu panda da terlepas n next show jam 7pm. so, decided to main boling (aku tak last!!! hehehe!!) and then makan n bentang perbelanjaan. heh! tambaj tolak balik duit2 perbelanjaan trip. then, group photo lagik kat alamanda tu, and mwah mwah. amir and konco bergerak dlu,me fasya, cda, gdik n pzol gerak lambat sikit sbb fasya nk cocoks duit n aku amik kesempatan carik swimming cap.haha!then, send them off ke komuter, and me and gedik kembali ke ukm. abis.

fuh! penat gak jadi drebar. balik2 je, pengsan sampai malam (balik ukm masa tu da jam 6 camtu kot), cam 9-10 pm tu, terbangun dek kerana ala-ala lapo (ih perot ni! tgh tdo pon bleh ngade lagik) ajak enul adian n gdik p makan, balik, potpetpotpet sket ngan nurul, then samb krohhHHhhHH! hahaha

sekian. wa da penat la tulis. tapi nak wat ucapan award winning jap.kakaka


bebudak klas M sekalian,
wa...err... aku sayang sama korang. thanks for the moments we had together, be it during the reunion or during those days when we chase each other macam kanak-kanak sekolah je(walopon masa tu matrik), yang tak dapat datang jangan sedih, insyaAllah, akan ada lagik gath sebegini in future. walopon kita jauh dimata, tapi kita tetap dekat di hati, kan? walo kita lama tak bertegur sapa, walau kita lama tak bersua mata, tapi memori itu akan sentiasa ada. semoga kalian semua berada dalam rahmatNya, insyaAllah. till we meet again, lots of luv,
farahdianamohamadhilmi a.k.a fara-d

p/s: gambar, nnt2 la ek. MASIH malas mengupload! hehehe

7 comments:

Anonymous said...

wah!!!bkn x mndi dr pg..x mndi dh 2 hari..pembetulan!!hahaha..

a'ah..aku pon sk sgt saat2 d tpi mlm d bwh petir mentari menunggu di smbr buntut masing2..sbek x kna ek..Alhamdulillah..

wah,riso gak ek kalu ada yg terasa..di sini,ingin memohon ampun r kalu2 ada yg tercekik ati ayam..ahahaha..

Jom!!g jln2 g!!wah!!amir pon dh sound ble nk ReU g?dia dh gian..wakakaka..

Adian said...

ayoyo mandi 3 pagi... nasib baik xde kaki yg kene tarik. hehe...

fara-D said...

cda
haaaa.....reu setahun sekali ckup a...takkan nak wat sebulan skali weh?heee....sapa dekat2, roger je la kalo nak berjimba! kekeke

adian
kejadah nya tarik-tarik kaki weh!

err....tapi ye ah, aku pun cuak2 ayam nak mandi masa tu, tp mengenangkan sok tu da nak balik, terjun gak!haha

Chika Chika said...

sadisnya komen nombor dua.

haha

fara-D said...

chika
haah....eh? sadis? macam tragis jer......

Adian said...

lupe nak komen. gamba bayu laut/darat tu cam terperangkap di tengah2 sandstorm je. takut sat

fara-D said...

haaa....kamera je berjaya capture camtu....kalo ko tgk sendiri, debu2 tu tak nampak pun...haha