Friday, June 06, 2008

hari ini hari yang amat panjang

Clueless. Fara-d ni memang bongok ke hape? Tak reti-reti buat kerja dalam hardisk ka? Yang sebok gatai buat kerja straight from thumbdrive tu pasai apa?!

Siyes, semalam ok je. Takde perangai pon. Tapi sejak kejadian ITU!! The kejadian ITU! ITU ITU!! Things went haywire! Totally f****d up lah! Nampak kalo nampak pempuan tu pasni, harus aku baling terompah saiz 8 kat dia! Ye, aku memang suka salahkan pihak lain. Sapa soh gatal tangan tutp plug laptop aku?! Kalo betul tertutup, takpe lagik, ni sbb NAK SEMBANG NGAN JANTAN! Ni yang wat aku hangen satu cakerawala ni!

Tolong....nak jerit weh!~

Kenapa? Kenapa? Kenapa?

Dulu, aku sangat takut save kat hardisk sbb laptop aku dlu crash, menyebabkan keje2 aku sume lesap, and dragged me down. Skang? Im being cautious, work straight from the external device, pon lagu ni gak? *tahan tahan tahan....jangan stat mencarut fara-d* sedang menahan amarah ni. bahaya kalo aku lepaskan kemarahan secara nyata, kang banyak ati sakit. Biar ati sendiri je sakit, takpe, jgn sakit kan ati orang! Menggigilnya. Nak stat keje semula pon da terbantut sbb terlalu menggigil. Esok, selepas suboh, wa nak lepak tempat aku lepak tadik sbb wa tau itu bitch pasti akan duduk situ! And bila meja semua tu aku nak penuhkan, tamau kasik can dia duduk! Takpun, aku dengan bangga nya akan sambung external hardisk aku so that both power socket will be fully occupied, biar dia hampa favorite spot dia da aku rampas! Hamek ko! Siyes, akan ku lakukan ni! pedulik, sapa soh gatai sangat, garik sangat! I’ve always admire those soft-spoken girls coz they represent a true lady, but this girl....NO WAY MAN! That represent not a lady, perhaps a...STOP FARAH! Dont call people names! Tabaik! Suka2 nak label orang.!!

Astaghfirullahalazim..........

Ye, fara-d has cracked! Sapa saket ati aku berayat kasar camni, sila lompat ke blog lain. Ini tempat luahan hati aku, bukan blog ilmiah, bukan blog politik, bukan blog resipi makanan maupun gossip celebrity dalam dan luar negara. Sapa, ada quote2 yang bisa menenangkan hati (menenangkan hati aku, bukan MENANGkan perempuan itu) , sila la drop kan comment anda. Kalo rasa nak kutuk aku tak patut camni, sila makan hati sbb aku takda layan. Sekian!

Aku selalu bersyukur dengan perangai buruk aku; pelupa ni. memang la aku patut elak perangai pelupa ni, tetapi, kadang-kadang, aku rasa syukur sebab itu mungkin salah satu cara yang Allah kurniakan kepada aku supaya aku cepat lupa pada rasa marah, cepat lupa pada kejadian-kejadian yang menyakitkan. Aku mengaku aku punya hati yang rapuh, maka dengan itu, aku mungkin senang disakiti secara diam, tapi aku diam saja dan melupakannya. Aku bukan nak kata aku ni orang baik-baik ke hapa, Cuma aku nak cakap, tolong jangan terus-terusan sakitkan ati aku. Apa da aku da merapu sangat ni? terlebih sudah

tadi, entry ditulis jam 4 pagi tadik. now, 8.30pm di umah. fuh! wat a long day. mujo ada beberapa staff jsb yang prihatin yang sanggup tolong aku. time kaseh! dari panas-panas terus jadik sejuk. time kasih jugak kepada monkey-monkey yang tak abis-abis berlawak sakan sampai aku terus tewas dengan amarah aku. hiks! mati aku kalo depa tau aku panggil depa monkey. sapa depa??? haha.... no la, they're not monkey, mereka adalah rerakan yang sam-sam menanti drawing di print.... nua, sha, nisa, sarah.... ada lah beberapa orang lagik. nasib jugak ada diorang, kalo tak, mau aku gigit-gigit meja kat tempat menunggu tuh. time kaseh yer time kaseh!

korang, korang tau tak bahawa kami di jsb punya staf-staf yang sangat la sporting dan helpful! no wonder mereka dapat award jabatan paling mesra! cayalah! walopon plotter buat perangai mengada-ngade, tapi staf-staf jsb sangat penyabar dan berdedikasi dalam melaksanakan tugas mereka! syabas syabas! tak sesia berpanas hati tunggu ....eh....panas kah? layanan sket nye first klas, dari panas langsung sejuk!

thanks again. *wink!*

waaah! saya da tak larat. better stop skang sebab jap gi perlu menenangkan diri untuk menyiapkan drawing bumbung secara laju sebelum bertolak ke penang. adudududu..... sakit sakit!

7 comments:

Anonymous said...

tima kasih daun keladi wal banyak2 kerana kesabaran kamu menunggu dwg yg bukan sahaja yg kamu punya...tp gw punyai juga.jutaan terima kasih diucapkan kepada cik fara-d yg telah banyak menghulurkan bantuan di saat gw kena tahanan rumah macam ang suu kyi.....alah...cam sedey jer dengar citer ko....

Adian said...

pasni kite tampal stiker kat soket tu yg berbunyi "anda pasti plug yg ingin anda cabut kepunyaan anda?" hehe

fara-D said...

gdix
sedeh kan sedeh kan?!!! *nangis 5minit*

adian
wah! good idea!!! bagos bagos!!!!!p tempah ah stiker camtu! yeah!

Chika Chika said...

atau sticker berbunyik :

jika anda TERCABUT ini, anda seekor monyet OKU.


haha.
err. tq tq tq farah for today and for the previous days.

fara-D said...

atau sticker "Jangan Biarkan Kegatalan anda Menyusahkan orang Lain!"....


haha! u're welcome! wa bising kalu on the spot je, after da anta semua, wa ok aja!!

Anonymous said...

wah..siapakah?
meh sni aku sbb buntut dia..
bangang neh..mesti wt mk smpah dodol jek kan x rs berslh..
sbr farah..aku pon pnah mnghadapi mereka2 yg tikus spt ini..adui..

Anonymous said...

aku pon tak kenal sapa weh! sakit je mata tgk dak tu kan....huhu! sabor je lah hai.....