Friday, June 27, 2008

2nd ReU xKmk klas M:Port Dickson (Part 1)

Haisy~! Entry sebelum adalah entry luahan, maka, sebab itu lah entry on PD ni baru menyusul. Sebok wo! Tak menang tangan aku! Erk? Kenapa ayat aku semacam menggambarkan aku seorang tukang membuat kuih raya ek? Huuuu

Macam malaaaaas je nak nulis ni. Cda da update blog dia tentang PD ni. Apa kata aku link kan ko nye entry PD tu ek cda? Kan ke senang keje aku?! Hehehe

Tapi…….. tabiat la rasa, mesti rasa nak tulis (errr…. Tranxxit nye entry tak masok lagik ni…heee….xpe, aku masok entry PD dlu sbb aku lagik suka trip PD ni! Kakaka)

Sejak setahun (lebih kurang a…) lepas, kami-kami ni dok hangat diskas isu reunion dlm group frenster. Ye la, klas M kmk aku tu kan sukaaaa sangat buat reunion/gath konon. Lebih tepat, sukaaaa sangat diskas NAK buat reunion yang akhirnya bila tiba tarikh kejadian, 8 ketul je yang muncul! Tahun lepas pun sama….8 ketul gak, muka sama je timbul….beza sorang dua je muka baru. Haha. Tapi takpe, paham…. Semua orang skang dalam state mengstabilkan diri dari segi mental (peralihan dr pelajar-pekerja, biar intern maupun graduan…) , fizikal (erk…aku la yang kena baiki kestabilan fizikal!~ huhu) dan juga ekonomi (baru stat keje = no money …yet!, pelajar = sengkek sbb da ujung sem) takpe takpe…kang semua dah beranak pinak, idup da stabil, kiter bereunion lagik ye, rakan-rakan…. Takpon, kite tgk ‘reunion’ sapa yang paling awal …ngeee…maksud aku, antara kiter, sapa yg kap alip wen dlu, haa….nnt kat kenduri orang tu kita skaligus reunite kan! Lalala….

Muaaaa…da merapu banyak. Penangan bayu laut kah? (nota: sejak ahad lalu, aku asyik bertekak ngan gedik ngan adian tentang angin kuat yang menyapa aku dan rerakan malam lepak tepi pantai kt tanjung puteri tu. Pada pengetahuan aku, itu nama nya bayu laut, tapi pada pernyataan gedik dan adian, kalo malam adalah bayu darat. Konpius aku! Padahal, angin tu sah2 bertiup dari laut…kan cda?!jadi, pada pakar-pakar ilmu alam, tolong lah tampil beritahu aku ni sama ada itu bayu laut ke bayu darat sbb mustahil seperti kata gedik, “itu ribut!” sapa tau, msg aku ek...aku nak tau je...makacih! ^_^ )

Tett! Melalut lagiK! K k.... alkisah.....

Stat khamis malam jumaat lagik kami da mula resah gelisah. Masih bermesej sapa nak jumpa kat mana dan kol brapa.amir gedik-gedik cadangkan kami gerak ke PD jumaat tu jugak sedangkan planning asal adalah gerak pagi sabtu. Hmm....thanks to him jugak, sebab kalo tak gerak gak jumaat malam sabtu tu, alamat, lagi dasat la kami kena merempat tepi laut weh! Thanks amir! Haha~!

Pagi jumaat tu, setelah 2 malam gak tdo aku macam tak tdo tu, si paiz amer gedik2 tepon dikala aku ala-ala nak lelapkan mata sat

“Assalamualaikum...weh! farah! Ni faiz ni weh!” (ada la maksud tersirat bila dak sorang ni bagi salam....salu main sergah je...eh. selalu? Selalu tak call aku, call cda je...MEMANG ada maksud tersirat bila tpon fara-d terus ni)

“wslm...ha. ye tau...apa hal?”

“so, esok macam mana?”

“haih? Bukan cda da terangkan kat ko ke?”

Sambil conversation tu bunyi camne aku da lupa, tapi yang nyata, ayat nye berbunga konon nak tau camne planning transport dan akhirnya bila confirm ada backup transport, dia terus tarik diri sebab tak rela miss gig dia kt bukit jelutong tuh! Ampeh ko, paiz! Kalo si amir tak bawak kete masa tu dan ko tarik diri gak, alamat bersiap la ko jadik santapan babeku malam tu!!

Berbalik kepada kisah kembali....eh jap jap jap....aku dapat rasakan bila cara penulisan entry aku sebeginirupa, aku bakal menulis sangat panjang seakan-akan mengarang hikayat 1001 malam purba kala ni...maka, awal-awal aku warning, kalau risau mata anda juling, baca la secara bersiri ye... huhu. Takpon, kalo aku rajin, baca la kesimpulan yang simpul nnt ...hehe!

Hmm...dimana aku? Ye... tengah hari tu, selepas setel submit drawing elevations, konon to kill off time, menggosok la baju yang nak dipacking. Tak pernah-pernah gosok baju, tetiba rajin la kan... pastu, keromok masok dalam beg gak akhirnya! Lalala

Tengah dok syok2 gosok tu, tpon bunyik

“FARAH!!!! RINDU KAU WEH!!” si pzol gedik buah!

Kejadah betul dak seko ni...salam idak apa idak...disergah nye camtu!

“GEDIK la ko... kat mana ni?”

“haha!kitorang da sampai kat depan ukm ni....aku ngan amir weh!”

“haaa...masok je! Ko tau kolej aku kan?” sambil latar belakang terdengar amir membebel refuse nak masok sebab takot pak guard tahan...

“ALA!! MASOK JE! Pak gad tak tahan nye...”-farah

“tau tau...aku tau kolej ko!”

Dan aku pon kelam kabut campak baju masok beg. Camera lagik...laptop (konon nak sambung wat keje masa kt PD nnt la...KONON!) lagik....gila!

Dan bila aku da siap. Aku singgah studio sat check nota door schedule yang puan tinggalkan kat whiteboard. Then, tpon dak2 ni....wondering where they are...

“kat mana tu?”

“kat masjid...lepak2 luar masjid ni sembang2....mai la join farah!”

“aku nak wat apa kalo dok kat masjid tu ngan korang? Gila?”

“ala....dok luar masjid je...sembang-sembang....takda orang pun, farah...”

Hotak dia la! masakELaHnya...Apa kejadah aku sorang2 pompuan nak dok menyembang kat depan masjid ngan 2 orang laki?? Depan MASJID!! Da la dalam beberapa minit selepas itu, lelaki-lelaki bakal mengerumuni masjid bagi menunaikan solat jumaat kat situ!memang saja cari label GATAL la kalo aku dok join sembang ngan dorang masa tu.

Then, after da amik cda apa semua, pick up 2 ketul ni selepas solat jumaat, sbb dua ketul ni da bising ajak lunch, kebuluran! Discussed perjalanan over lunch and then decided to gerak malam tu gak, after office hour si ijan. And ke shah alam pick up ijan. Jauuuuuh gak perjalanan ke shah alam tu, tapi malas nak tulis sbb nanti lagik meleret entry ni.

Singgah makan-makan kat village view bandar baru bangi, then zaassss! Sementara aku tak merasa kepenatan tu,aku cadang terus je gerak ke PD mlm tu sbb once aku da stat tdo melepaskan lelah 2 malam tdo2 ayam tu...alamat, tengah hari la sabtu tu baru kami gerak! Oh ye, drebar trip kali ni adalah fara-d and amir, co-drebar, cda, co-kepada co-drebar, pzol (kasik bantuan motivasi je.,..tolong drive, dia tamo!) da sampai PD tu, kami resort-hunting le kol 1-2 pagi tu. Last-last, ke hadapan lagik, ke Eagle Ranch Resort. Wah! Memori lah tempat tu, tempat 1st trip architecture masa 1st year 1st sem dlu. Banyak da berubah resort tu.... and to my surprise, harga dia berpatutan... berbaloi. Maybe faktor lokasi jauh dari attraction kot menyebabkan harga dia cam murah sket.

Erk. Penat la tulis.memandangkan cerita hikayat aku ni da sampai ketibaan kami kat PD, apa kata aku stop sini and continue later...? bleh? Haha.....senang sket korang nak baca (kalo ada yang baca la....huhu)...secara bersiri.dah..wa nak sambung study...jap g ada paper jam 2.30pm....lalala

p/s: perhatian kepada roomate, fara-d ke PD BUKAN atas sebab menghadirkan diri ke PESTA LIAR! Melilau mencari resort, ye, not MELIAR ye.... sekian.

5 comments:

Chika Chika said...

hahaha.
nude party?
hahahaahahahahhaha.

err.
nude party tak best la kat PD.
baik kat Danau.
aik?
astaghfirullah...

Adian said...

sedey lagi. huhu

fara-D said...

ceh!

Anonymous said...

bonget!!ngutuk La bg komen bersmbung..
ko g hantu..
blogging bersiri lagi..pape jek..

aku rs bayu laut!!yes!!bayu laut!!tidak syak lagi!!

fara-D said...

weh, komen bersiri ngan entry bersiri lain weh! hahaha!

kan? bayu laut kankankan!! tu la, adian ngan gedik tatau caya! adian tu kata, bayu darat, si gedik lagi best, kate tu ribut! kejadah TETIAP mlm ribut kan?! ceh ceh!