Saturday, June 14, 2008

back from penang

salam.
baru pulang dari pulau pinang menghadiri Tranxxit: the 20th Architectural Workshop yang dianjurkan oleh USM. first, tahniah. yes, USM did a good job (walopon aku merasa Olympiarch lagik bes..) no offence ya USM. tp, apa yang ada pada workshop USM takdak pada workshop UTM dan begitu gak sebaliknya. kesimpulannya, dua-dua bes lah. cuma beza dia, aku tak join sangat aktiviti tranxxit tu, memang seorang observer yang semata-mata mengOBSERVE. huhu. bukan salah usm aku tak menjoin, bukan salah aku gak tak join aktviti. huhu. tapi, sbb separuh hati aku masih di ukm merisaukan kerja-kerja yang ditinggalkan. oh, tipu! ye, sebahagian hati berat memikirkan kerjaan, tapi bila balik bilik selepas mengOBSERVE aktiviti tranxxit tu, gerenti pengsan secara berhemah. jadi, kojo den tak jalan! isk. dan sebahagian lagi hati pula adalah keinginan aku merayap di penang. tau tak penang ni banyak memori buat aku?! dah lama tinggalkan pulau mutiara tu. macam-macam dah berubah. tapi, memori penang takkan pernah berubah,akan sentiasa manis dalam ingatan. tengok komtar, ada kisah. lalu padang kota, ada kisah. lalu seagate, ada kisah. tgk bas awam cabok tu (bukan rapid yer....) pun ada kisah. sangat rindu. tapi, apakan daya, tak sempat aku menyinggah kat balik pulau tu atas sebab-sebab tertentu. *sedih*
aku rindu char kuey teow penang (erk! rindu ker?? itu nana yang rindu char kuey teow dpn usm tuh). banyak mende yang aku tak tercapai masa g penang tempoh hari. laksa janggus, ns ayam misai(erk! makan je.....gila!) tapi point nye, aku rindu mrsm balik pulau. cikgu2 nya. bola-bola tampar nya (hehe...). court bola tampar. dorm suria. klas 4L/5L. jabatan-jabatan. dewan kuliah. library dia. wah! rindu!!! tapi tak berkesempatan. lain kali la nampak nya....

weh! aku banyak keje weh! len kali la update. banyak mende nak cakap ni, tapi keje aku sedang menyenakkan otak membuatkan idea-idea menulis terus keras dalam kepala lutut ni! ish!
tp, aku nak tulis sikit lagik.
aku kagum ngan adik-adik JSB 1st year (yang akan naik 2nd year ni...). mereka takdak senior yang nyebok2 tolong dorang. they did EVERYTHING themselves. ada aisyah je la yang kadang-kadang jengok progress diorang. tapi, they did a good job. tho ukm didnt bring any prize home, but adik-adik, akak sayang korang! u guys/girls did a REALLY good job, despite the limited manpower they have. siyes, im looking forward festena anjuran korang nanti! go SURVIVOR go! (nota: surVivor = batch junior itu lah, batch ke5 [V] . mcm batch aku = kaki_archi) sumhow, walopon baru sehari je berpisah ngan dorang (i mean, sejak pulang ke rutin asal) tapi aku rindu dak2 ni (and kak aida and kak z jugak!) tranxxit sedikit sebanyak beri peluang aku kenal-kenal ahli jabatan senibina ukm ni. oh yer, kak mar juga! terima kasih yang teramat sebab sudi melayan kami-kami yang kerap menagih simpati akak ni! huhu! kak mar comel! datang kL kang kabo kitorang ek! weehu!
dah dah! kang aku sambung emo-emo bagai ni! kojo den da bersiren mintak disiapkan ni! kang bos marah!!!!!!

11 comments:

HidayahSham said...

balik pulau.
bila la aku nak menjejakkan kaki ke sana lagi..huwa~

fara..i miss u..=(
(erk..awat tibe2 aku jadi begini..aisshh~)

take care fara tomei..gambatte!

fara-D said...

miss u too!!! cepat la...bila nk p bp ni....huhu

Chika Chika said...

banyak woh nak cakap pasal event neh. lagi2 pasal hati kaca. erk? :-s

haha/

tapi takda gambar tak best.
haha

Adian said...

hihi (motif xtau nk komen ape)

Adian said...

haa dh tau nk komen ape. i'm looking fwd to the next festsena too! though mmg susah nk top archinature, tp any organized work will produce a product far better than last year's yg baru skrg nk wat tshirt tu.

fara-D said...

believe me adian, the 1st year agak mengagumkan aku...hehe! walopon aku rs org spt ko atau nurul tak suka...err...alamak! nnt pecah lak planning dorg. tunggu dan lihat lah!! haha

Chika Chika said...

wah.
setuju!
ngan adian!

Anonymous said...

wah2..best nyer bunyik..
aku nk p penang 28hb ni..
hehehe..
apa yg best?laksa jaggus?wah..plik benar bunyik..ohoho..

fara-D said...

28? p pnang? waaaah! ikut nak!!

haha
g carik char kuey teow warung sederet kfc! besH! kalo minat jeruk2, g kat pasar area komtar ke hapa mana tah...haha!!


huh! beriya la aku promote kan!! LOL

Anonymous said...

mari amek gambar tranxxit kat page saye!

http://www.flickr.com/photos/bakrihafizhisham

fara-D said...

bakrihafizhisham
wah!~ baiklah! akan lompat kesana...ngee.e....makacih! ^_^