Thursday, June 05, 2008

amok 3?

salam.....
apa cer?
sakit kepala sket. baru je rasa sakit kepala sikit ni. siiiiikiiit je sakit.
sebab apa? sebab aku ngamok-ngamok sikit tadi kot. kenapa aku mengamok?

over u guna perkataan mengamok!!


tak da lah. buat pa marah marah lama-lama kan. baru semalam kuar statement idup harus sentiasa happy.

taaaaapi..........aku tetap rasa berapi-api skang. kenapa?

fara-d .....taaariiiiiiik napas............hembussssssssss......

dah. lega.

apa jadi tadik farah?

alkisah. aku sedang bergumbira membuat lukisan kerja di perkarangan luar studio aku ni. erk. studio lama da. serius, tak penah sebersemangat ini aku membuat kerja lukisan guna AutoCAD ni. tekun gila la walaupun seakan slow speed kerjaan nya. datang la pula seorang manusia dengan muka ketat dia dok selang semeja daripada aku (sebab meja sebelah aku ni aku lambakkan barang-barang aku) tak kesah beb. itu hak dia, ni tempat awam. takde keje aku nak halau orang. bukan hak aku nak control sapa dok sebelah aku. dok buat tu, sempat terjeling member tuh sebenarnye dok sakan berfriendster. no hal, geng. internet free ni, aku pon layan fs blog dload apa semua. janji jangan KACAU aku. sambil tu, aku wat le working drawing tu. mesti ingat aku pura-pura kan? betul! aku sedang wat working drawing. smalam tu memang berpura-pura. kalo aku sebut aku pura-pura, mmg aku pura-pura. kalo aku kata aku wat keje, mmg wat keje, so jgn ilangkan mood aku. susah tau nak dapatkan mood bekerja tuh! ha yo!
kerja kerja kerja. si pompuan tu pun cam da bersiap sedia nak blah dari tempat bertapa dia kat sebelah aku ni. at the same time, ada sorang guy ni approach dia and seems like he was about to chit-chat dengan cik kak sebelah ni. member yang sedang sakan nak kemas laptop ni sedang datang berdekatan aku nak off plug laptop dia. aku punya la risau dak tu tersepak bahagian-bahagian laptop aku yang super sensitip ni ka... tersepak meja ni ka, mau termati laptop ni. tapi aku buang jauh sangkaan tu. takkan bangang sangat kan dak tu. well, aku kembali la bekerja dengan tenang nye. sekalik, poof! laptop aku black-out!! apa kes??? aku tak sepak apa? gerakkan mouse pun idak. apa kah apa kah apa kah???? sekalik aku pusing tengok switch, OFF???? both switch, that bit**'s nye switch and MINE! wtf???? and she was then teruuuus menghadap the guy she was talking to without realising she shut off MY laptop adapter!! oi, nampak laki terus jadik kalot and didnt check u switch off the correct switch ka???? piss off gila nI! aku sedang BUAT KERJA ok!KERJA! aku tak kesah sangat kalo aku sedang melayan blog ke... layan lagu je ke....tapi aku akan rasa nak nyalakan meriam buluh kat muka orang yang ganggu perjalanan kerja aku walaupun sedikit je gangguan dia tu!! oh, unless, org tu sebut maaf. aku cepat sejuk orang nye, betul. orang mintak maaf, aku cepat cair. sebab manusia semua buat silap. aku tau, aku pun banyak wat silap. kalo orang mintak maaf, insyaAllah aku maafkan. tak baik tau bila orang mintak maaf kita tak maafkan. tapi pompuan ni TAK!! LANGSUNG TAK!!! perangai aku, aku suka expect orang berkelakuan seperti aku. erk?? tak tak... silap... camne nak cakap ek...ha...contoh utk kes-kes minor camni, kalo kiter off plug tu, byk2, aku make sure the correct plug yang aku tekan @ cabot. sebab aku tau perasaan orang yang terganggu akibat devices dorang termati tetiba. jadi, susah sangat ke orang len nak berjaga-jaga agar tak ter-off plug laptop aku? lagi satu perangai aku, kalo aku tengah khusyuk wat keje and tetiba ada manusia tersilap kelakuan yang melibatkan kebantutan kerja aku, aku terus jadi kepanasan kegigilan nak ngamok and mood ilang, and aku akan bengang kalo ada orang wat mood bekerja aku tu ilang! bagi aku, kadang-kadang agak susah nak mendapatkan mood MEMULAKAN kerja. bila da mula, insyaAllah ok. cuba korang, contoh la, saaaaaangat la susah mendapatkan nota subjek apa-apa lah. susah gila la nak dapat kan, kena g carik lecturer yang salu takdak kat bilik la, kena carik senior yang terlupa mana dia letak nota tu la, nak photostat nota tu, mesin rosak, korang kena menjelajah dari satu kedai ke satu kedai sampai jumpa tempat photostat yang berfungsi, da photostat tu, kertas lak tersangkut, cuba-cuba photostat lagik, minah photocopy tu tersilap copy nota lain, dah betul-betul dapat nota tu dalam tangan, da rileks nak baca nota tu, da stat baca, tetiba, ada orang tak dikenali, terambik nota tu dan bakar nota tu depan mata korang. amacam? tak rasa nak lumat muka orang tu dengan tanah liat campor cili padi gred A beserta rempah ratus yang dah basi ke? aku...ye! itu yang aku rasa. kalo korang tak rasa camtu, memang wa tabik spring sama lu sbb punya tahap kesabaran yang tinggi. siyes, aku salute. walaupun ada orang kata aku ni penyabar orang nye, tapi aku tak pun rasa aku ni penyabar.

haihh. setelah mencoret disini, lega rasa. kepada gadis yang terlibat itu, len kali check2 la plug mana ko switch off. jangan nyusahkan orang. mujo autocad ada backup. kalo aku tengah pulun wat photoshop presentation ka, mana natang alah tu ada backup @ autosave, nak save sekali sekala pun hazab kalo file besar. ye, ingat-ingat ye dik. (macam budak pempuan tu bacaaaa je la blog ni kan? haha)

da....aku da sejuk. kan aku da kata, aku cepat sejuk. dah. sambung kerja. petang ada kelas struktur. moga-moga aku dapat semula ketenangan membuat kerja ni. sekian.





(edited)
drawing file i was working on, corrupted! yeah, THANKS VERY MUCH LADY!! I OWE U ONE!! *sarcastic* NOW u are REAAAAAAALLY GETTING on my nerves!!!! sejuk pon jadik hangit balik!! *damn!*

5 comments:

Adian said...

ayo... gila vavis la pempuan itu! ingatkan die just terlanggar meja je, rupenye memang g tutup terus plug tu. bongoknye!! aku bace pun panas.

fara-D said...

haaa..... tau pun panas. aku da tak larat nak panas da...sampai menggila malam tadi tdoq bawah katil!!

Adian said...

nasib baik bawah katil, bukan bwh shower. hehe

Anonymous said...

ayyo..nangis tak berlagu...takottt sat!!!

fara-D said...

hoi adian!! hampeh! sangat innuendo okeh!!!

*nangis lagik*
BAWAH KATIL! BUKAN BAWAH SHOWER!!!!