Friday, May 23, 2008

Wild dream….

Entry ini ditulis dalam word ketika saya sedang verangan menjadi seekor rocksta dikala dok kalut wat drawing bumbung yang sangat memeningkan otak serta kepala lutut ini…

Tetiba rasa nak mencoret, tapi zaba yang kaya raya tapi tak mampu menyediakan khidmat internet di bilik ni nampaknya telah menegah aku daripada menulis secara live di blogspot. Sunggoh tak rock, okeh?!

Well…tapi, itu tak bermakna semangat ku ini tidak kental menaip entry hatta menerusi word dan di publish later sekalipun. Eceh! Kental bagai…. Kentot lah farah! Buat drawing dan kerjaan takmo berkental bagai! *dush!*

Sebelum memulakan entry dengan perkara merapu, mari imbas hari ini aku buat hapa ek….

Pagi, pas subuh, memandangkan kelas Working Drawing ditunda ke hari jumaat, maka, aku tekad menjadi seorang citizen yang bergaya dengan menyambung tidur ku yang nyenyak itu. Hiii… pas kejut roommate aku lah kan…

Jam seploh, kedengaran cam orang ketuk pintu guna kunci berkali2, terus tersentap bangkit. Nurul pun. Tp nggak ada orang! Hiks! Motif la nak misteri nusantara time pagi nak masok tgh hari yang terang benderang belerang tuh kan! Huhu. Maybe signal soh anak dara 2 ketul ni bangun kot. Hoho! Then, ke mapley makan bekpes…err….sort of ler… pas bekpes, baru sampai bilik takdan sat, enul ajak pi perpusatakaan Negara buat mencari bahan nak wat topical study. On ajor la aku,g ngan enul and adian lah. tapi sangat la azab mak aih! Dari bleh sampai atmost ½ hour, the journey jadik mau jugak dalam sejam lebey. Ayo! Atas kesengalan aku yang tak reti-reti jalan kL ni. And …oh…. Bukan sbb aku sorg eh…tapi adala sorang tu …tuuu tuuuuuuuu …. Org tuuuu yg tau jalan tu! Huhu! Sapa ek? Sapa ek? Haha! Lantaklah! Aku pon satu, tau jalan pura2 tatau, alih2 memang sah tatau . erk?

Tak bes sunggoh, sbb tak terjumpa pun bahan yang diingini. Hoihoi! Library sebesar gua niah tu tak dak satu pun buku pasal system binaan tradisi ka? Cis cis!~ Tapi yang bes nye…. Kekeke *gelak gatal sat!* (aku rasa si adian ni tau napa aku tetiba menggedik ni…..) haha! Masa ngah jalan nak p kat kete untuk pulang, this one mamat tegur tanya nak kua da ke (fyi, the parking was sangat la packed…kami pun parking kat bernama nye tpt parking! Kaka! Sori la geng!! then ada la sorg mamat ni, mula signal je, pastu dia turun tingkap and bertanya. Aiseh! I cair la u! that mamat very de cute la geng! *wink!* pastu adian kata

“eh, tu ***** yang baca berita tu kan?”

“haah….pot pet pot pet…” enul (aku tak ingat apa enul dok sebut sbb dok sebok cari kunci keta dlm handbag)

“hah?! Really!!! Waaaaa…I neves I neves! Mana kunci weh? Ish! Teros neves! He talked to me weh! Weee” –fara-d yang bangang!

Adian n ainul memang sakan mencarut dan gelak sbb kegelabahan si fara-d yang tak semena2.

“ *tuutt!* sangat la! Cepat la cari kunci tu! Hisy!” –adian. Haha! Adian marah! Wek wek! Suke I la!! lalala

Dah dah!cukup-cukup la bermiang farah yer….ngeeee…..

Then, balik kolej….err…did I mention yang aku terpaksa ponteng the first kelas struktur aku sem 3 ni? Mana tak nye, prof br kabo (pada jam sekitar 1.30-2pm) nak adakan kelas pada jam3ptg. Tau tak aku dok sesat kat kL jam 2 tu? Library pon taksampai lagik tau! I nak carik bahan untuk tesis tau! Erk….silap, bukan tesis tapi TOPIKAL STUDY. (cam tesis gak la but tak la seberat tesis)tak pasal kena ponteng. Takkan nak patah balik kan, gerenti tak sempat! Da la tgh sesat! Ayo! Daripada kena halau sbb masok lambat, baik aku terus je niat nak g library tuh.

Eh…sambung balik. Balik kolej, aku layan la dvd yang beli semalam. Nurul takde, dia lepak fakulti after kelas struktur yang secara tiba-tiba itu! Huhu! Then, ajak dia g swim memandangkan cuaca sepoi bahasa dan ujan pun da berlalu pergi. Huh! Sekian lama da tak swim, sangat la heaven rasa nye sbb dapat swim dgn kuak bebas secara maksima! Bes bes! Malam lak, layan PS:I Love You sambil buat drawing ni lah! Tak concentrate sgt citer tu, tapi si nurul yang dok layan…aku jeling2 je…but jelingan2 aku tu salu la plak pada saat2 sedih citer tuh! Wuuu…citer ni sangat sweet yang sangat sedeyy la…. Isk isk….

Eh? Dah panjang rupanya helaian diary bagai ku ini. Ayo!

Nape tajuk entry ni wild dream ek? Hehe….

Sebenarnye, dok layan music dalam desktop ni. Currently, haruslah klik pada lagu No Air sebagai pembuka bicara. Ntah knapa…cam bes je lagu dia. Bleh layan penoh expressi muka! Pastu tetiba lak nak layan lagu2 Garasi la… lagu Karma by Cokelat la… pastu tetiba gak dok berangan jadik rocksta! Pergh! Sebut rocksta, teringat cik pia. Dolu-dolu kat balik pulau, minah ni rocksta mrsm balik pulau tuh. Baru aku paham kenapa pia dok sebok berangan nak jadik rocksta! Haha! I nak jadik rocksta yang bleh dangdut dan rap pada masa yang sama sambil menggoreng gitar karan tanpa terkena renjatan lektrik, bleh? Fuuuuuuu! Cam bes je! Lalala…

Heh! Melalut la makcik ni! Ish! –bobo

Eh! Lama tak nampak bobo! Waaa!!bobo!bobo!bobo! silent reader je ek selama ni? Waaaa! –fara-d

Ngek! Gila ka minah ni?? –bobo

p/s: bobo tu nama blog ini ye, geng!

Grrrr….aku dah makin ting tong ni! Hayo! Nak tulis pasal impian2 aku la… I mean, angan-angan yang cam konon nak dijadikan kerjaya da….meh tengok apa la fara-d dok berangan selama ni….

  1. of coz la aku terbayang 10 tahun akan datang, aku adalah seorang ARKITEK yang da ada sekor kete dan sebijik umah sebagai aset. Erk? Susah wo nak jadik arkitek! Dok blaja ni pon dah separuh gila dibuatnya! Banyak yang aku tatau! Da la pemalas! Eeeee!!
  2. aku penah berangan nak jadik PILOT. Poyo kan? Ke bangang??? Macam bes kan? Haha. Tapi really, i salute sangat perempuan yang menjadi pilot. Girl power tuH! Smart lah! Elegent!fuh! Tapi mummy penah kata, “farah tak bleh jadik pilot, sbb nnt dia terhantuk masa nak masok cockpit!” cis! Gurau kasor mak aku nih!
  3. cam yang aku ckp tadik, ROCKSTAR yang low profile yang bisa memetik gitar karan ke, kapak ke, janji gitar. Hah! Lawak seh aku ni... tah pa pe kan... well, tapi berkeinginan gak berkemampuan memetik gitar. Tapi haram kan melayan alat music yang bertali atau tiupan (cth: gitar, seruling...) yang melalaikan? Ntah.... aku tak sure sangat. (erk! masyaAllah, jahil nya fara-d ni......) T_T
  4. pemain alat muzik tradisional. Ye.... aku penah sebut kan aku sangat jatuh cinta dengan gamelan. Angklung pon cam bes....caklempong ke... lagik-lagik kalo muzik yang dialunkan guna alat-alat tuh muzik yang kontemporari. Bes kan. Jangan pandang rendah alat-alat muzik tradisional ni, it can beat the rythm made by the contemporary instruments! Tgk Toi AF6 tu, macam2 lagu dianglungkannya.... tapi kan...rebana ubi kalo aku tak sanggup kot, sbb tapak tgn aku ni, fizikal je besau, tp kecepek je kalo ketok rebana ubi tuh! Hisy!hah, cinta sama gamelan tu pon sbb aku penah main gamelan, cuba kalo aku penah main angklung cam Toi AF6 tu, gerenti angklung pon aku chenta gak! Abis wind chime umah kapten depan umah aku kat PJ tu aku sebat jadik angklung kang!huhu
  5. pemain BOLA TAMPAR malaysia. Hiks! Ni memang lawak antarabangsa yang sangat angsa! Sangat la berangan weh.... penah jadik wakil skolah main volleyball dulu, tapi tak la handal bermain sangat pon. Spoiler je aku ni... spike kecepek, kejar bola malas, lompat tak sampai seinci, ada hati nak jadik wakil mesia? Aduhai.....

dah dah......cukup2 la senarai mimpi angan-angan aku ni. korang camne? Haha!

Dah...sok ada kelas....kojo den satu tak jalan ni! memang carik nahas!! Gilo!

Len kali kiter wat entry pasal impian yang TAK AKAN masok dalam list angan-angan ni, nak? Haha! Till then, nites y’all!

5 comments:

Chika Chika said...

ngahahaha. inilah THESIS yang ditulis secara menghentak keyboard pd waktu pagi sampai membuat tidurku terganggu. ni lah dia! ni lah entry yg buat aku cuak tapi menten ja tido. ahahahahahaha.


woi, rockstar ... esok aku g swimminggggg kat cheras. ahahaha. dengan those budak boys. ehehehe.

Adian said...

hmm siapa org tu ek.. hmm xtaula.

hmm.. nk pinjam 27 dresses! hee

fara-D said...

chika
ahaha!ni lah tesis nya!!!

adian
itu kena tanya rumet saya.... sbb dia shareholder dvd itu jugek!!

Aizar Azman said...

wuhuuuuu..
memang panjang..
ley anta masuk contest..
sangat fun membaca..siap bayang cara ko bercerita!
im curious sapekah mamat itu???

fara-D said...

Aizar Azman
haha. sape mamat tuh? sila la g baca blog adian untuk pengetahuan lebih lanjut! kekekek