Sunday, May 25, 2008

Fish Spa

salam....



halluuuuuu!!






hari ni, mood sangat gembira. tatau nape. sebab nana da balik from sabah kot? walaubagaimanapun, semalam tersangat la kecepek! penat. pagi drove to uncle kassim's house (abah's friend) to handover CV untuk permohonan masuk UDIM (abah nak pindah terengganu???) sambil tu, visit la anak dia yang sakit. sangat kasihan anak bongsu uncle kassim k. diserang virus apa tah, and because of the virus infection, he was bed-ridden. wuh! sangat takut! maka rakan-rakan sekalian, if demam yang semacam ke, cepat2 g check ek, walaupun nak checkup tuh mahal. kesihatan dan nyawa lagik penting dari wang ringgit! semoga dia (anak uncle kassim ler...) cepat sembuh dan bisa berjalan dan bergerak seperti sediakala yer!




eh, sambung ek. pastu, g lak beli lauk sebab nak masak, memang tak sempat! (erk! mummy la masak!~ apa aku lak?!) then, bergegas ke hospital serdang amik abah pula. abah dah dibenarkan discharge. oh, speaking of hospital serdang, saya sedikit kurang puas ati lah. yes i know, itu hospital kerajaan. but that does not mean the admin @ nurses can simply buat kerja sambil lewa! marah nye saya! u guys (erk! ladies la sana...) are dealing with patients yang mana mereka ada lah manusia. the patients are the customers, so customer are ALWAYS rite, kan? dont get me wrong....aku bukan kutuk profession tu, cuma mau tegur siiiikiiit je. kalo nak bawa patient tuka wad, setel the documents first (if there's any), baru g jemput patient and hantar mereka ke wad baru mereka. ini tak, soh abah aku dok atas stroller tu, then tolak abah aku, stop tgh jalan, baru terkial2 nak uruskan surat bagai serta mengambil her own sweeeeeet time to do so? ayo!




apa kes? eee. geram aku. dah pulak abah aku ada dua orang tetamu masa tu... tak pelik ke kitorg 3 org dok tercangak tgh2 wad tuh tunggu si nurse setelkan document nak tuka wad dengan abah ku atas katil bergerak yg diparking tengah jln tu? hisy!




lagi satu, nak discharge. punyaaaaa la lama nak tunggu pelepasan, padahal doktor awal2 dah kasik green light pagi tu. nasib ada mummy, dia la push2 mereka soh cepat, nak amik nana kat airpot lagik. hayo! cuba dorang (nurse/admin) tuh plak berada di tempat patient tu, apa perasaan dia agak nye? tak rasa sayu @ geram ke kalo diperlakukan begitu? walau sedemikian, aku turut berterima kasih jugak kat mereka sebab dah jaga abah aku. they weren't so bad actually, cuma ada kekurangan sedikit. maybe bleh improve later on their services.




eh...terlari topik lagik....




pas dah setel discharge abah tu, ke airport pula. jeng jeng jeng! highway area dekat2 nilai memorial tuh jam cam celaka! nak tercabot kaki aku menahan pedal minyak + brek. tatau apa punca, and luckily simpang ke klia tak jam! jauh sket la tapi mak tak kesah noks! asal tak jam stoberi sebegiturupa yang sangat tak enak! dah amik nana, singgah mana tah (oh, masa ni, mummy da take over driving. aku suda lembek!) utk solat dan lunch. perot da dangdut versi techno da masa tu! sampai umah plak....nana berkelip2 mata memohon simpati spy membawa dia ke LCCT SEMULA sbb TERSILAP amik kotak! ayo!!!!! mujur la nana ni seorang kakak ku... kalo adik, mmg ku sekeh2 manja dia! huhu!malam, tgk af6 final konsert. tamau ulas pasal af6 sbb da masok dalam entry lepas!




hari ni? sepatut nya pulang ke kampus, sambung kerjaan. akan tetapi.....tetiba nana mengsugguest g fish spa! terpengaruh ngan artikel majalah remaja! hah. aku pon terpengaruh sama weh! jadi postpone kekembalian ke kekolejan kepada esok pagi sbb nak g try gak KENKO FISH SPA tuh! eeeeek! tiga beradik perempuam ni bergelak sakan masa memula masokkan kaki! tak leh blah! orang len cool ja sambil tersenyum. eleh, tu mesti sengih2 sbb teringat masa beberapa minit lalu sebelom kitorang masok, masa MEREKA yang memula masok kaki MEREKA itu, aksi mereka lagik terlampau dari aksi kegelian kami itu! huhu! but serius ni, it was fun!! try la try!!



wuuuu! sonok! untuk 30 minit treatment, rm38. actually, ada package rm300 tu, untuk 10 treatment. (1 treatment= 30 minit la) jadik, kiranya kalo aku nana and kaklin purchase package tuh, kitorang da guna 3 treatment, and baki 7 tuh bleh la kitorang guna lain kali. kalo korang nak jimat ke, g la dalam seploh orang ke (nak jimat and nak try skalik je le...),then amik la package tuh. bleh la save rm8 kan, kira sorang bayor rm30 je la.



ayo! kitorang cam.... sakan gila menggelupur kegelian kegelakan sampai saket prot! tapi lelama tu, masa da dekat nak time-out tu, rasa cam syok pulak! ada la satu group ni masok dalam 10-15 minutes after kami, hindustani ka sumthing like dat la... dorang pon sama beraksi cam aku dan kakak2 aku mas memula cecah kaki. and with them, ada sorang little boy ni, dia cam nak tapi cam geli2 tak sanggup. tapi dia berani! dia masokkan gak after syok tgk parents & uncle (i assume uncle dia la...) dia rendam kaki tuh. tapi before masokkan kaki tuh, dia bersuara tanya salah sorang pekerja yang menjaga situ (btw, the pekerja there sume sangat frenly and sweet...helpful btol!ni buat aku naik syok and nak mempromote serta datang lagik ni...)







"excuse me, miss?" -little boy



"yes?" - kenko lady



"are these sharks?" -little boy







ayo! tergelak aku! comel budak tuh!



dia masok kan kaki dia. tapi dia kecik, tak brapa sampai sangat kaki dia...







"why these fish won't come at me?" - little boy.







hehe...cute sangat! dia kecewa ikan2 tu tak kerumun kaki dia. mungkin 1) dia budak lagik, jadi, sel mati takde kot atau 2) kaki dia cecah permukaan je.....haha!







heh! dah dah! kena chow dlu ni, sok pagi kena bangun awal, kerjaan dan kelas menanti dengan jeles nya! hayo! nah amik ni gambo2 sket, jgn tanya pasal quality nye, guna phone kamera jer ni! wek!! :P






huhu!ni tengah tahan geli sangat-sangat ni!!!tapi gambar nye pasal, menten cute la geng!!

yeah! definitely did!

6 comments:

Chika Chika said...

spa konon.
aku tgk kaki ko tak berseri-seri nanti, siap ar.

wah. nada dengki.

Aizar Azman said...

wahahaa..
memang nada dengki lah..

eh,tanya tak ikan2 tuh jenis apa??
boleh aku beli simpan kat umah..
takyah bayor rm38 tuh..
bukak spa kat umah je..ley charge rm10..letakkan kaki dlm baldi..

HidayahSham said...

uiks..
cam menarik je spa fish.
=]
teringin nak try..tp bile la agaknye tu...haiyok~

fara-D said...

Chika Chika
ahaha! nanti da kaya kiter g ek! kakakaka!!

Aizar Azman
huh! mmg.....cik chiks chika tuh mmg mcm tuh! huhu!
ikan tu....ikan pirana versi gigi rongak kot! muahaha....tak silap aku, ikan tu nama nya 'gara rufa', better known as 'doctor fish'....hehe...nak tau lebih lanjut, pi google kan...eheheh!!

HidayahSham
bila masing2 da ada income yang maintain bes, kang kiter p tetiap bulan ek....huhu! *berangan sat!!*

Aida Zahrol said...

nak ikot weyh...ada tak sardin spa? leh makan skali ;))

Anonymous said...

wah..jelez2...
nk p gak!!!