Friday, May 16, 2008

mersing part 2

11 mei 2008: sunggoh la malas aku mau bangun pagi utk kembali ke ukm buat menunggu bas yang bakal menghantar kami ke johor. group aku, memohon utk mengukur umah di mersing lagi dan en mastor setuju ngan permintaan kami. tapi, agak kecewa sbb jaoh dari laut. T_T kalo tak, pasti la kami meroyan tetiap pagi maupun petang hatta tengahari sekalipon sepanjang berada di johor tuh. pasti sekejap2 ilang melesap g menikmati keindahan laut la konon. haaaa...


kalau menurut jadual, bas sepatutnya gerak dari perkarangan ukm seawal jam8 pagi, akan tetapi, dek kerna miscommunication antara pihak pemandu bas dengan pihak ukm, bas tiba di fakulti kejuruteraan tu pada jam 10, sbb dia g tunggu kat pusanika sejak jam 8.30 lagi. cet. panas dow tunggu weh! da la studio tak bukak, lagi pulak pagi tuh tak dak angin, sangat tak selesa wo! sementara tunggu tu, test la power
si Nikon D40 tuh. haha. sonok gak,mengambil dan diambil gambar (especially diambil gambar la!! ngeee...)





eh!harus lah berposing sakan dlu kan.... wuhu! tu tu...nampak sandal ijau tu...sandal baruuu tuuu!! weeehu!! bes bes!!! haha! poyo seh!



jam 10.30am gtu, kami pun bertolak. stop sebentar di R&R Seremban. bila bas mau gerak, tetiba bas tu berasap! bas ROSAK!!! ayo! terpaksa la tunggu jam 12, bas ganti. waaa.... did i mention the weather that day sangat la tak berangin? ayo....
al kisah, berpusingan la si bas itu ke setiap daerah di johor tu. ooops! setiap kah? owh tidak... tiba di kota tinggi da agak lewat, bas ganti tu merupakan bas sekolah, maka dia kena balik kl mlm tu gak sbb sok pagi kena p anta budak2 sekolah. so, terpaksa la group aku dan group beh bermalam kat tempat penginapan yang disediakan untuk group layming; Muzium Kota Tinggi.
erk! scary lak aku rasa. nasib adian tak se-group ngan kitorang, kalo tak, alamat menangis la kami dengan spekulasi kehadiran makhluk2 yang akan di rekabina oleh encik suka-makan-roti itu! (haha! jangan marah ya adian! kekeke)
al maklum,nama pun muzium kan, dengan macam2 barang lama dia. girls ditempatkan di aras bawah, kat bilik meeting. boys plak kat tingkat atas, kat tempat pameran tu, ada dipamerkan set gamelan. ayo! walopon aku sangat la suka alat muzik gamelan tu, tapi memandangkan da tgh malam camtu, mampos aku jeling sikit je set gamelan tu. ntah, cuak semacam. kakaka. bongok penakot aku ni ek?

keesokan harinya, kami pon bergerak cari bas ke mersing. dianta oleh pihak muzium ke stesen bas. sambil2 tu, sembang la ngan mereka

encik 1: seronok tdo kat muzium?
fara-d: haaa... nyenyak! sonok je...

encik 1: hah! mujo tak terserempak nenek kebayan *senyum*

shah: huh! ada gak dengar2...
encik 1: *senyum* haha. tu saya lupa beritau smlm, bunyi gamelan tu biasa la... kamu dengar bunyi gamelan?
shah: haa.. dgr gong dia...skejap je la....

(lebih kurang camtu la perbualan dia...)

gulp! menurut cerita encik itu, kalo tingkat boys duduk tu, salu ada sorangd dak kecik. encik itu berkata lagik, kalo di aras girls duduk tu, dijaga oleh seorang nenek kebayan. wallahua'alam. kesahihan nya tak tau la, maybe betol maybe tidak. tp takda la aku menafikan kewujudan 'makhluk'2 itu, mereka pun makhluk Allah kan, so, aklo ada pun, apa salah nya kan. Bumi ni Allah cipta utk dikongsi bersama. ada 4 girls malam tu, dua orang pegi kua makan setelah siap2 mandi sume, aku dan mek malas kua, so kitorang lepak je kat meeting room tu. mmg ada cam orang bukak pintu, aku jengok tadak org pun. maybe pak guard wat rondaan kot. ahaha! kitorang pun tak pk apa sbb ingat kan si layming atau hoaysan ada tertinggal barang. atau maybe the girls baru je kua dan kitorang tak perasan. mmg dorg baru je keluar dari bilik tu masa kitorang lepak meeting room tuh. huhu. haha~

kenapa aku tade dalam gambar? sbb aku yg amik gambar la... btw, dis is my group. eh, guan takde, dia g bekpes....huhu


antara fakta2 sengal sepanjang di mersing:
1. john john!~ pian. setiap kali bukak pintu dan setiap kali kucing lalu depan dia. ayam pun dibantai nye panggil john!
2. masok kubo pon susah geng! - pak mat, tuan umah. rock tak rock lah pakcik tu.selamba je ayat dia...
3. pian perasan dia L cam dalam citer Death Note tu.... hah! sangat L, L versi sebaliknya, kalo L sebenar putih dan bercelak itam, pian? bercelak putih la!! kalau ada.....

haihh! da penat la nak tulis. len kali aku rasa nak sambung aku sambung ek. nah, tgk la gambar2 yang agak2 kunun menarik ni. haha.
the ayam gang!



dibelakang botol, pian dok sakang posing ala2 L dari Death Note tu, apadahal orang fokus amik gambar botol! waha!~


berangan sebagai seorang intelektual tapi turned out to be seorang nenek tua! *sigh*


ini mek yang soh guan amik gambar kitorang camni k! aku pon terkejut MEK yang mintak gambar diambil, tapi...layannn!


ya...tu dia obsesi kami sepanjang dok umah Pak Mat; the kucings!


mek tak abis2 ngan buah pelam dia! isk...aku tak berkenan langsung buah yang rasa masam2 tuh....


di hadapan umah Pak Mat...umah ni pernah jadi kubu jepun tau!

mana bas ni?????

bye bye mersing-endau....gonna miss u.........

7 comments:

Adian said...

haa mangga! kat kampung kitorang byk gile mangga tp ceeda bunguk itu xbrani curik. kat umah kitorang ade 2 kucing tp annoying. pantang bukak bekas keropok cbuk dtg miao miao. racun kang. hehe

fara-D said...

haha!kucing kat umah ktorg tu plak, pantang nampak org, pasti mengglupur lari. siap wat u-turn lagiK!

HidayahSham said...

fara-D~
ko maseh ada lagik t-shirt mrsm ituh??
waaa...bagus2!
aku punye da ilang ke mane tah.
tah2 tikus da bwk larik..
gagagaga...sungguh keciwa.
tikus dengki same aku..isk2~

Chika Chika said...

tadi bilik aku gelap. iaitu semasa mula membaca. setelah setengah membaca iaitu ke zon seram. aku cepat2 switch on lampu. gilaaa arght! kalau aku, memang demam dah dengar2 bagai. cis. eiii. seriau mak.

fara-D said...

HidayahSham
ada ada!! yang merah otak pun aku bli dlu, tp yang tu da ilang! T_T aku lagik ske yg merah tu...wuuuu

Chika Chika
haha! seram ka? ada seram meh?
haha! seriau gak, tp masa tu cam agak penat....bo layan kan aje....

ST_one said...

Looks like u were having a good time having measured drawing there. Let's ask En. Mastor to give us another chance to travel to other places for measured drawing. Wuahahah...!

fara-D said...

wah! sansit! u gila ka?tak nak lah...i mmg mcm ni, campak la di mana pun, as long as there's good company, memang gembira je! huhu

but on second thought, y not? hehe... asalkan the task given NOT during HOLS or during waktu2 busy with studies...erk!