Monday, December 29, 2008

semoga kejadian ini merupakan kemalangan terakhir tahun 2008 ini

salam semua.

live casting from kolej terchenta ku. 

aihh. rajin mengupdate la pulak kan?

nak tau nape???

apa lagik, kalo bukan nak mencoret kesengalan tahap gaban aku yang tak sudah-sudah neh. 

apa farah? apa? apa terjadik????
jatuh tangga lagik ke?

bukan...

nak balik ukm tadi salah jalan ke?

bukann...

tertinggal kunci dalam bilik ke???

bukannn...eh...tertinggal kunci, ye, dalam bilik,  bukan.


abis? tertinggal kat mana? kunci apa??


kunci KERETA DAN kunci BILIK.
tertinggal.....di.... DALAM KERETA YANG BERKUNCI!!!




makkkkkk!!!!
dah la sem ni dapat tingkat 4+1 (again...*sigh*).....buat lagi perangai sengal tuh!!!waaaaaah!!!!



tak sempat nak rasa penat berulang angkat barang. baru 2nd trip, dah buat tertinggal kunci plak. 
tapi kan....tapi kan....

eceh. ada tapi tuh!
tapi kan.... kesengalan kali ni telah menjana minda secara lebih cekap dan tangkas lah. kerna beberapa barang important sudah standby.
seperti....

1) dompet yang BERISI wang secukupnya. jadi, otak terus menjana beberapa idea penyelesaian masalah sama ada balik ke rumah sendiri naik bas (fuh! dah lama tak naik bas! thrill plak kan). ATAU menelefon bonda dahulu. dan decided to call mummy first. dan seperti dijangka, tahan je la telinga kena laser dek mummy sebab kerap sangat puteri bongsu (note: puteri bongsu, bukan anak bongsu. yang bongsu adik aku, laki. maka, beliau adalah putera tunggal. heheh) dia neh menyengal....hiks! ampun mummy! cayang mummy. hehehe

2) handset spare. kebetulan sungguh, aku mencilok dengan izin nana, handset motorazr dia. sim card maxis nana aku simpan dalam handset sedia ada aku. al kisah, aku pon men-top up je no maxis nana tuh dan mempergunakannya sebaik mungkin. Terima kaseh ye kakanda ku nana yang berada di Sabah skang dan bakal kembali ke semenanjung for good Febuari nanti. kihkihkih

3) Laptop ini. HAHA! sementara menunggu resque rangers datang, aku conteng-conteng la kesengalan gred A aku ni kat sini. kehkehkeh.....sambil2 mengadu-domba tentang kes tragis ini kpd rakan studio. haha. nasib baik ada wireless Jaring UKM free trial hari ni. merasa aku mengupdate entry kat bilik baru neh. weeewiiit!!


ya Allah, moga-moga permulaan yang agak kelam kabut ini menjanjikan perjalanan semester yang sebaliknya; iaitu perjalanan yang lancar dan tenang. Amin.

sekian. kepala den dah naik angin nih. tak menjamah apa2 makanan lagik. menyental air mineral sebotol kecik je. isk. tragis.

7 comments:

MyNameIsPia said...

hoi blum start sem lg da mule menyengal ye ko. hahahaha ;)

fara-D said...

huhu....tu la pasal. sakit je jiwa weh!

takpe2...kesengalan penghujung tahun. moga2 tahun depan tak sengal dah! kekeke

norasidah said...

x boleh blah..
sbek ko x pgil bomba tlg kopak kete ko..hehehe..
bagus ek skang,dh pndai menyediakan brg2 standby..

fara-D said...

haha!well.... pengalaman mendewasakan kita kan... kehkehkeh!!

bomba2 jangan sebut...nnt ada orang terasa! kahkahkah!

tapi kan....orang tu tak baca kot blog aku neh! haha!so, boleh la berbomba kan!!kahkahkah

Adian said...

haha. abistu permulaan aku smooth ni maksudnye akan dipenuhi liku2 la sepanjang semester ni? waaaaa....

HidayahSham said...

aiyok..naseb ko ade 3 barang tersebut.kalo tak,kes naya je weh.huhu.belajar dari pengalaman kan..XD

teringat pule time aku drive kete org,sekali tersilap tekan alarm.alarm tuh tamau stop bunyi.malu dah satu hal,nak memberentikan alarm tu pon memerlukan tenaga fizikal yang tinggi sebab kena ketuk2 sikit kat body kete tuh.terus aku takot nak drive kete org da..drive kete sendiri sudey...hukhuk

sempat pule berkongsi cite kat sini...=P

Anonymous said...

farahhhhhhhhhh..
sangat superb la anda neh..
insyaALLAH, semester baru berjalan dengan baik!