Friday, December 19, 2008

jahat

salam semua.

18dec2008:
hukhuk. ketika mata masih tertutup rapat dibuai mimpi, satu pesanan ringkas masuk kedalam peti mesej handset ku.

aku conference kat area pj. abis jam 5, jom tgk histeria
-gedik

dengan mata separuh terbuka, aku gagahkan diri balas mesej. 

laa... aku plak yang nak ke ukm jumpa puan. nak tanya pasal working drawing. puan ada kt ukm tak? -fara-d

padahal, sangat mengantuk. ikut hati memang malas nak reply mesej. nak sambung je tidur. tapi sebab sudah janji dengan studiomate nak wakilkan dia berjumpa pensyarah kami, aku gagahkan juga diri ini bangun awal pagi. 8 pagi tuuu (err...tak silap aku la. tapi awal la tu...selalu, paling awal bangun sejak kebelakangan ni adalah jam 10pagi. entah kenapa, sejak kebelakangan ni, tak jam 3 pagi, tak leh nak lelap. stress la tido lambat gini. tak baik untuk kesihatan wo tido lewat2 sangat. *sigh*) 

... (aku lupa isi msg dia) cuba telefon puan dulu. dia cuti hantar mak dia ke hukm tak silap aku. -gedik

dan lantas, aku memesej puan, menanya kan keberadaan beliau di ukm dan meminta izin bertemu beliau. 

beberapa saat selepas send mesej kepada pensyarah aku itu, otak ni seperti kena sambar petir skejap sebab menjangkakan kemungkinan besar pensyarah aku itu akan terus telefon aku setelah menerima mesej aku itu. erk! 

terus loncat bangun. 


tepat jangkaan aku! *telefon berdering dengan nama pensyarah tersebut tertera*

(fuh! selamat pantas bertindak membangunkan diri! kalau tak, kantoi still membuta! lalala. standard mau jaga beb! hahaa)

bla bla bla (conversation seperti yang di huraikan pada entry lepas. )

then, teros on laptop. haha. automatik betul, terus bukak facebook and main pet society. haha! gelak gelak. aku pun tatau kenapa bleh addicted dengan menatang alah tu. cit. kak aida la neh!!! 

sambil-sambil usha showtime Histeria. sambil-sambil sms gedik juga. sambil-sambil ym ceeda mengajak dia turut serta. sambil sambil msg adian untuk juga turut serta (tapi pada ketika itu,aku  sangat yakin si adian itu masih enak dibuai mimpi. haha)

tried to book online, tapi fully booked katanya. so, aku decide to just redah je. 

selepas asar, terus berlari ke kereta dan menghidupkan enjin (ayo! motif ayat nak hyperbola la plak kan....)

pusing-pusing bagai nak rak gak mencari parking. (tapi ok la, tak la pusing sampai pusing kepala.) dan terus ke gsc beratur. cadangnya, mau nonton show jam 7.20pm (oh lupa kasi tau, ya dan yeh pon turut serta. kebetulan pulak ya ngan yeh memang sedang berjimba hari tuh) , tapi melihat kepada skrin showtime tu, show 7pm nye tu is selling fast. heh. ada 4 seat tapi asing-asing. ceh. sebab line panjang, aku risau orang belakang bengkek aku decide beli tiket secara slow, aku setuju je nengok show 9.30pm. ngek btol. dah beli tiket baru perasan, "sah-sah show abis dalam jam 11 lebih. alamak! mati kena tembak ngan mummy!!!"

wattodo, tiket dah dibeli pon. isk isk. masa tu, baru jam 6pm kot. so, meronda satu midvalley sorang-sorang. last-last, lepak mph. yes!!! jumpa novel yang aku cariksejak sekian lama. da dekat-dekat jam 7pm tu, disergah oleh gedik. mujo tak kena lesing ngan aku mamat tu. ish. 

the movie was ....errr...ok la... boleh la..... the hantu tak look fake. i think i loved the crowd last night. semua cam sporting melayan movie. sebab apa aku cakap camni? haha...sebab, there's one scene ni, the girls in the movie cerita-cerita seram pada one new girl in the movie lah. they told her, the pekebun bisu. and on one other scene yang the girls dalam bahaya la konon nye, the pekebun menegur bebudak tu. and on that scene, ketika pekebun tu berkata-kata, ada la sorang girl dok seat depan kami ni, terkecoh sikit...

"eh? kata pekebun tu bisu weh? pekebun tu kan bisu...bisu weh!!!"

aku tak tahan, walopon scene tu scene cemas, aku sakan gelak. and gedik menyampok budak tu,

"tu tipu je lah tadi! tipu je tipuuuu!"

and the girl tersedar dia terkecoh sikit, and dia dan rakan-rakan pun tergelak sama. aku ya ngan yeh and gedik sah-sah gelak sama. 

scene lain pulak, ada satu watak ni memberitahu rakannya tentang matinya rakan satu lagi, satu panggung gelak weh. aku tak tahu la sebenarnya babak tu sepatutnya penonton cemas atau gelak, but we found it funny. hehehe. 

selesai movie tersebut, sebelum naik all the credits to the movie, lampu tiba-tiba terpasang cerah dan disampuk salam seorang lelaki. seluruh panggung tertoleh ke arah suara tersebut dan terdiam. 

"terima kasih kerana menonton movie histeria. how was the show? ...bla bla bla.... kami ada surprise sikit sebagai menghargai sokongan penonton sekalian. kita ada 2 orang pelakon daripada movie tadi bersama kita sekarang...Liyana Jasmay dan Ainul Aisyah!!"

wah!!! bertepuk aku. heh. i dont usually terkinja nampak artis bagai, depa pun manusia biasa da.  tapi terseronok juga la tengok si kecik tu! haha. si kecik mana? liyana jasmay la. alahai....comel nye dia........ eh. dua-dua pelakon tu comel je lah. heheh

then, konon nak bergambar bersama artis tersebut la konon kan. tapi, last2, tak dapat dijejak mana pergi dorang. ceh. ada sessi quiz cepukmas sket pas show tu...alaa....si pelakon2 tanya2 pasal movie tu, and penonton2 berebut menjawab. quiz cepukmas la tu! 

salah satu question;

"siapa yang diminati zeta dalam filem tadi?"

gedik mengangkat tangan. liyana pointed him to answer the question.

zeta minat.....
"saya?"

kahkahkah!!! aku alias and ya wat lawak bodo dengan mempura-pura paham jawapannya:

zeta minat gedik!! kakakaka...

(padahal gedik menanya untuk mengconfirm bahawa liyana jasmay telah memilih dia untuk menjawab soalan tersebut. kehkehkeh)

sengal!!

abis menyengal, gossip2an sebentar depan escalator sebelum menuju ke parking. heh. 
send gedik back. and pulang ke rumah. on the way balik, ok je. tapi bila nak masok dari federal highway ke exit jalan 222 tuh, depan sikit, lalu kawasan perkuburan la pulak. kejadah tetiba nak ngade2 takot. sampai trafik light, AKU sendiri gelak cam antu setelah menyedari kebodohan diri nak verangans ketakotan. ngek btol!

and then, skalik lagik terkulat-kulat menahan diri dari ketakutan setelah melalui umah kosong sebelah umah aku tu. cepat-cepat tekan doorbell. 

tak berjawab.

ah sudah!! mati aku tdoq kat luaq niiii.......

taklama pastu, abg imran bukakkan pintu

fuh! nasib!





pagi tadi, mummy memberitahu

"malam tadi abah masa awak takde, abah tanya mana farah! dia marah!!! sebab farah balik lambat!! abah bising kata awak tu bukan nye lelaki nak kua2 malam camtu...."


T_____T nangis lapan tempayan.

ABAH! tak buat lagik dah!!! takmo da balik lambat camtu!!! 
T_____T  sambung nangis! 


pengajarannya: anak dara kalo, jangan gatal-gatal balik lewat malam sensorang camtu. eh, tak sorang pon jangan menggatal balik lewat sebegitu. wuuuu. 

9 comments:

Adian said...

hahahaha sbnrnye hari sblum ko ajak tu adik aku dah kuar.. pastu balik lambat, abis kene marah ngan mak aku.. trus aku takut nk ulangi kejadian tersebut. xmau tunjuk contoh yg buruk kepada adik2 la konon.. HAHAHAH

fara-D said...

heh. abah aku marah sbb anak PEREMPUAN balik lewat malam. cuba anak laki, aku rasa,takda hal. (sbb adik aku selamba je balik 3-4pagi...T___T )

p/s: mujo marah time tu je dan bukan di sound direct pada aku, kalo tak....drama queen la aku!!! huuuuu!!

Adian said...

yela.. sebab adik aku pempuan la tu kene marah tu.. tp just utk precaution kan, aku mengemptykan (adekah?) jadual aku slame seminggu hahaha.

hmm nape tajuknye jahat?

fara-D said...

ntah...rasa jahat balik lambat kot.haha

HidayahSham said...

huuu..asal ramai org cite histeria itu bikin org gelak..bukan sepatutnye takot ke?iskk..ape2pon aku tak berani nk gi tengok...unless ade teman yg lebih berani dari aku...XD

fara-D said...

haha! ye ke? tapi kalo aku, mmg aku rasa lebih banyak gelak. hehehe...

norasidah said...

kita bkn penah balik koi 3pg ke?
o0opsss..terlepas..heheehe..

fara-D said...

itu lain cite...ada emergency satu. and berteman masa tu...ok lagik. ni sensorang. isk... T___T

Aizar Azman said...

waaaaaaaaaaa...kembaku tgk histeria..
best ke?siap pelakon dtg lg..

wah,kene marah ngan abah?seb tak kene depan2 gak kan..
btol2,anak dara takley balik lewat2,sure kene marah..

saya balik kul 8 pon kene marah gak..T__T