Monday, December 15, 2008

dilema mahasiswi ketika cuti semester

salam.

sudah ja 12.30 malam, tapi mata tak menunjukkan tanda-tanda mau berlayar ke alam mimpi. sungguh seksa tahu. lagi pulak, sebanyak-banyak channel dalam astro tu, satu pun tak menambat hati. ish. nak menjelajah blog sekalian alam, pun sudah. apa yang belum? facebook, email sume da check, friendster, myspace yang aku jarang bukak pun aku sudah explore semua friends. gila.

alih-alih, menyengal je la, teroskan bermain pet society dalam facebook. oh, kak aida punya hal lah ni, addicted plak aku ngan game tersebut. ceh. takpe, seronok jugak. sambil meng on ym dengan status super-sengal : pungguk rindukan bulan... 

motif? 
bulan la ...rindu la... sungguh tak betol otak ni. tolong tune kasik betul semula ye. frekuensi sudah lari lah!

lalala...see see see.... ayat pon semacaaam je. 

aku rindu hantu-hantu kmk klas M aku dulu la. fasya da bertunang (nasib ko la...meh aku canang berita ko bertunang kat sini. berita baik harus cepat sebar2 kan kankan!) TAHNIAH beb!! mwah mwah! sebelom ko jadi bini orang, baik cepat lunaskan 'utang' kita nak beronggeng di genting. kehkehkeh! 

tajuk entry di inspirasikan daripada sorang sahabat baik bernama aisyah. partner in crime aku! kakakaka!! (a'ai, rela kah kau mendapat title sebegitu rupa dari aku? mwahahaha). kerja elok2 ye a'ai. hehehe. 
meh meh kerja dengan rajin jom. walopon aku masih menuntut di ukm, dalam cuti2 sem ni, takpe la, aku meneman ko bekerja ye a'ai. teman as in aku pon kena berpura-pura sibuk bekerja la k! haha. 

woi! aku memang sepatutnya melaksanakan beberapa projek terbengkalai lah. hari tu sebok2 dengan projek final, time2 tu jugak nak sebok idea macam-macam menderu datang mengisi kalbu. la ni, dok free as a bird, taknak plak stat menggodek rumah ni. ceh. 

hmm... sebenarnya, siang tadi sepatutnya aku ke The Curve, ada gathering sekolah rendah bagi batch aku. alkisah, berpakat dengan dua orang member nak g sesama. setelah bersiap secomel abis (farah prasan...prasan prasan!!takpe...skali skala je aku verangans comel neh!), cik odie telepon 

farah: ye...
odie: cik farah diana...
farah: ye cik nordiana....mana anda?
odie: farahhh...dah siap ke? kawan kita sorang niii....
farah: da siap da. u da sampai ke? nape nape?
odie: cik diyana kita tak jadi g la... dia cirit pulak. tak berani nak kua, kang naya je plak nanti. u still nak on  ke?
farah: tah. u camne? i'll go kalo u nak p la...nak jumpa sangat2 pon nak jumpa korang.
odie: tu la pasal...tak syok la plak kite dua je kan...heheh. da siap ke u?
farah: waaaaaaaa!! da!! abis comel da neh! tak jadi plak...takpe la, maybe kitableh set another date some other time ek.
odie: hahaha! i pon da siap actually... k la... lain kali ek.

oh. lupa nak mention, sebab aku pon baru perasan. member dua orang tu of coz lah member sekolah rendah aku. and all three of us mempunyai persamaan nama yang sangat hampir. sorang Farah Diana, sorang Diyana Hillmee dan sorang lagik Nordiana Shamimi (alamak! tlupa binti apa! akkaka. maaf darl! ) sama sekolah dari standard 1 sampai form 3 kitorg neh. start rapat...er... tak berapa ingat bila.hehe. tapi cam da tak berapa in contact sejak aku pindah masok mrsm (cis. lupa diri betol farah diana neh!) nampak tak persamaan? semua pon ada diana. heh. diyana lagik bes, nama bapak kitorang siap sama lagik. mujo ejaan lain. yg odie tu plak, our diana punya spelling sama. ahaha.big deal la kan aku neh!

owh. teringat satu kisah. kami sekelas sewaktu kami tingkatan 2. nak jadi cerita, cikgu geografi (yang juga cikgu geografi aku masa tingkatan satu. form 1 dulu, diyana dan odie sekelas, aku kelas lain) suka soal student-student dia. ala-ala pop kuiz secara lisan lah. dia panggil "diana". memandangkan aku biasa orang panggil "farah", maka, aku wat dunno je lah. yang odie dan diyana lah tercengang cikgu tu panggil sapa, sebab mata cikgu pandang aku. aku lak wat dek je. cikgu tuh sergah la kitorang. 

"diana mana, cikgu? DI-YA-NA ke...nordiana, cikgu?" bleh plak aku terbijak akal menanya.
"wat? u la...."  cikgu tu cina. pelat2 sikit. comel je.
"ha? me?im farah la teacher!!"
"wat? correct la...u diana (note: dia sebut 'diana' sangat berslang ok.  day-ya-na bunyi nya.) right"

aduh puan goh (cikgu geo tu la). beliau biasa panggil aku diana sebab dulu tingkatan satu, ada sorang lagik bernama fara nadiah. so, untuk elak konfius, dia panggil aku diana and the other fara, dia panggil nadiah (kot. ke dia panggil fara ek? tah la...tak ingat)

adoi. tak ke haru kami tiga orang masa tu. dah aku wat taktau je. lawak. pastu faham la, kalo dia panggil diana (with that particular slang of hers....), she meant AKU dan the other two dia akan panggil nama penoh. kehkehkeh


now, di ukm, aku sorang je dalam studio, in fact, dalam jsb yang bernama farah. heh. so, takde confusion lagik lah kan. lalala. suka aku! 


walopon begitu, ada plak makhluk suka-suka tuka nama aku, memanggil aku DIBA sebab dorang fikir nama fara-d tu bermaksud FARADIBA! ceh! apa da....
saya FARAH DIANA lah! panggil FARAH je...nak ngade2 kalo, panggil FARA-D. haha!
bukan DIBA ye... ainul adibah ada, FARADIBA ..nan ado. sekian.


ok. aku da makin melalut ni. sejam lebih gak menatap skrin mengetok2 papan kekunci. padahal, apa sangat cerita aku neh? 

dush! p tdoq!!! 






tamau. nak p sambung main game. kahkahkah. gudnite......

6 comments:

HidayahSham said...

huhu..kat mrsm ade gak kan sorang lagi girl nama fara..tak silap aku budak belantara.tapi ko kan dikenali ramai sebagai Fara-D yang chomey..so tiada kekeliruan berlaku..kan2.

time aku form 1 pon,org konfius aku dengan sorang girl nama hidayah jugak.tapi dia hidayah mohmad.awal2 masok,mcm tatau cikgu panggil sape.panggil aku ke panggil hidayah lg 1.tapi kalo kene tanye soklan,aku senyap je.malas nak jawab.huahuahua~

fara-D said...

haha. sham... bukan takat 2, tapi ada 3, dan SEMUA pon FARAH DIANA. haha. tapi tak konpius, sebab semua pon lain kelas dan juga lain dorm! mujo...

tu pasal ms cikgu panggil "diana" tu aku wat dek je...sbb malas jawab le. kakakaka

Adian said...

hi! saje nak jerit "*uck u *eet*"! hahahaha

fara-D said...

ngok la....carila tempat lain nak luah ketakpuasan hati! haha!

Anonymous said...

huhuu... baik lagi mrs goh tu panggil awk diana dpd pn habsah baba panggil my classmate Ilyana, panggil sy Hilmi... huhu...

fara-D said...

kahkahkah....siyes??? adoih..... camtu, im luckier than u lah kan! hahaha