Tuesday, December 09, 2008

miss drama

assalamualaikum.

heh. salam aidiladha semua.

seperti biasa, saya beraya di petaling jaya sahaja. hari pertama, biasanya diluangkan khas buat family. selepas solat sunat hari raya, akan singgah di rumah wan nun (cousin abah) dan kemudian, pulang ke rumah dan sanak saudara terdekat akan datang berkunjung. oh, dah lama tidak melihat rifkiey (anak cousin ku, cucu adik mak saya) . comelnyeeee! (gambar? wah! saya sudah makin malas upload gamba la...nanti la, wa lajin nanti wa edit2 sket and upload kat fotopages sajo! hehe) 

oh. tujuan saya menulis hari ni kerana tetiba terasa mau menulis pasal cik drama swasta iaitu my dear cousin; erin. heh. she IS annoying most of the time, tapi sometimes, kesengalannya teramat la memecah kan sendi dan usus serta perut aku. angkat bendera putih la aku kalo lawan tahap sengal dengan dia kot. haha

the stories below are not in sequence, by the way....

1: raya semalam, erin came with her sis, mama and her papa. aku biasanya bersekongkol dengan si kakak. seronok tengok erin sentap (yes, im bad!haha) oh, yes. the kakak is the same age with my brother. tu link kat kiri tuuuu....yang miss elle tu ler....
back to the story, i usually will chit chat with eleena (the kakak), melawak bodo segantang dua. or just simply duduk sambil enjoy the food (as for semalam, both of us melahap choc chip cookies nana.haha!) then, ada satu waktu ni, nana, erin and eleena duduk2 lepak di bilik maktok. suddenly, (apa sebab tah but i heard from nana the story is like this lah...) erin tiba-tiba keluar statement.

erin: huh! kakak tu...mengada! mentang-mentang la ada perempuan gedik!!
nana&eleena: ha..? (and nana was wondering siapa the so-called perempuan gedik since there were only maktok, eleena, erin and nana sahaja in the room)
nana: sapa perempuan gedik nye erin? takkan maktok?
erin: FARAH lah!!!!

ok. when i heard the story, sakan aku terbungkang gelak. well, i take that as compliment tho!
and teros bergaya segedik mungkin kepada erin. saja je, seronok menyakat la katakan. 

me: well, kakak! i LOVE being gedik! we're the PEREMPUAN GEDIK gang ek, kakak! ho yeah!! class! (okay, i do exagerate a little but i do laughed out loud and declared the gedik gang with erin's kakak!haha. berbulu je si erin tu geram tengok aku gang kakak dia. mwahaha!)

2: i was busy loading the kelisa with the models and presentation boards yang dipamerkan kat rumah tengku puteri during the recent accreditation visit. suddenly, the phone rang. nama erin tertera. i thought it was erin,as in the 1st year student that called me, but on second thought, "bila masa plak aku save number erin the junior 1st year neh?"

erin: farah!! erin ni,..... (ok.. dari suara dia je dah boleh sense petanda permulaan 'drama')
me: *smiles* ha. amende? org bz ni...apa hal ni?
erin: erin nak cakap tapi takot farah marah...
me: lah. tak cakap lagik da kata farah marah.... 
erin: erin tau, farah mara punye ...huaaaaa (dah! dia da stat da drama air mata dia. kalo tengok muka dia nangis mau lagi sakan aku guling gelak!)
me: apa hal ni? da stat la drama dia tu...apebenda?
erin: meja lukis farah tu...huk huk.... erin tadi duduk atas lantai...hukhuk... erin nak bangun tu eri tertekan meja fara...pastu...huuuuu....farah mesti MARAH!!! waaa
me: *pura-pura marah* dah tau awak tu 'kecik', yang g tekan meja tu kenapa?meja tu mana tahan load apa2....bla bla bla (padahal sakit perot tahan gelak depan ai ke nurul tah....) 
erin: huuuuuuu (meraung menangis dalam tepon. sakit jiwa aku dgr dia nanges)
me: dah dah! stop nanges. lagik nangis kang farah marah!
erin: *sniff!sniff*
me: dah! stop! and jangan jadi naughty girl! kalo erin degil, farah suruh erin ganti meja yang sama! susah2 je dlu farah cari meja tu tau! jgn cari pasal ngan org tau! kang farah TUNTUT meja tu...dah stop nangis! nyampah!
erin: k *teros letak. sambung nanges la tu!*

3: 
nana: farah! erin perasan nama dia nama luar negara 
farah: ha? wat? y?
erin: ye la....nama erin kan org putih pun guna. kan international nama erin.
nana: *kasik hint* ala... erinbrokovich la bagai.... verangans diva la tuuu
farah: eleeehh...nama farah pon lagik oversea! nama princess lagik; princess diana ada... farah tu pon nama queen tau!! 
erin: *sentap. bengkek sebab tatau nak lawan apa lagik!*

(haha! ye, aku memang suka menang! who doesn't? kehkehkeh)

4: 
farah: erin.... nana cakap hari tu, erin nak jadik ibu tunggal?
erin: haah! cita-cita erin nak jadik ibu tunggal
nana: tamo kawen?
farah: ibu tunggal tu apa?
erin: ibu...ada anak, takde suami....
farah: macam mana nak ada anak kalo takdak suami?
erin: ye la, ibu tunggal kan suami dia mati (see...how berpengaruh the tv is these days....ayo!)
farah: eh? abis tu? kata tamau kawen? ada pulak suami ngan anak?
erin: ye la... pas kawin, ada anak, erin cerai la.....

YA AMPUN!! budak ni.... sungguh tak paham konsep la... nak marah ke nak gelak? tapi serius, aku tak rasa dia memahami lagi konsep ibu tunggal tu macam mana. ayo. maybe just because she loves cute friendly babies, she wants to be a mom. she's 10 and im quite worried if she thinks that marriage and divorce is just nothing. eheh. yes, im overreacting. i dunno y, but seeing kids these days, pemikiran mereka sangat pantas berkembang, how come erin masih keanak-anakan pemikirannya? give her chance farah, she'll grow up. 


p/s: satu enty mengisi masa lapang sementara menanti waktu zohor kerna pas zohor akan ke rumah sahabat baik si kaki kecik. ngehehehe

8 comments:

Adian said...

ayo.. tv sungguh otak si erin tu. seb bek bile ditimpa kesusahan tak jerit2 panggil pari2. haha

Azar Azman said...

hahaha..btol la kate adian..
tp erin nih clever girl la..sampai ke ibu tunggal die berfikir..
kanak2 zaman skang mmg la otak dorg pk jaoh..
kite dulu,xde pon pk bende2 nih sume..

Anonymous said...

ya Allah! malu malu! sengal tahap dewa adik aku!

fara-D said...

adian
haha!tau takpe, kalo tak, mmg nak kena luku ngan aku tuh!hoho

jaja
jaja darling, takde de dia nak fikir...the last thing she would do is berfikir! malas sunggoh nak berfikir. tu pengaroh tv la tuh!ish

the kakak
haha!Terima lah beliau seadanya!! well, at least kita kan di approve sbg geng gedik palingbberjaya kan! hahaha

HidayahSham said...

hua,baru umur 10 thn da plan nk jadik ibu tunggal??
kanak2 zmn skrg eh..aku dolu2 time umo 10 thn,rasenye duk pikir camne nak pujuk ayah aku belikan game2 utk aku..huahua~

fara-D said...

shamu

hah! tau takpe...sangat extreme kan dia tuh!

Aida Zahrol said...

farah...aku ingat dia dlm 15 thn cemtu...

huhuhuhu....

adik aku 11thn weyh...tp lom pk cam ni lagi...adik aku ni de prob kot...hahahaha!!!

fara-D said...

wah!!aida....bagos la adik ko sebegitu. itu la yg sepatotnya....erin tu yg prob... pengaruh tv dia dasat sangat. wuhu!