Saturday, December 13, 2008

bulan

salam.

ceh. tadi seperti punya modal mahu bercerita. bergema rembulan bagai berkumandang. rancangan sehati berdansa punya hal lah ni. lagu tersebut terngiang-ngiang sehingga membuat aku terus log-in blogger.com konon nak mencoret lah kan. sekarang??? ayo! 

mari berbella luna pula. haha. (thanks my kemba for the song, bella luna by jason mraz)

hoi hoi. 
apa ni?
kejap gema rembulan.
ni bella luna pulak?
eh sekejap? kenapa dua-dua lagu berkaitan dengan bulan weh? 
eleh...baru dua lagu bulan dah kecoh. dua je pon. kehkehkeh.

abaikan.

kenapa celaru entry hari ni ye?
(ngek. entry aku memang selalu serabut pun. lalala)

saya sangat teringin KELUAR dari kotak selesa di petaling jaya ni untuk menenangkan diri (hak tuih! ngengada punya keinginan da.... )
ni gara-gara kempunan rancangan ke sungai gabai sewaktu akreditasi tuh hari tu tak kesampaian lah ni. huwaaaa.....

abah sebenarnya planned to send hanif back to terengganu after raya haji break hari tu. akan tetapi, dek kerna banjir bagai dan musim hujan, maka, plan remained as plan je la. 

weh. tetiba teringat reunion dak2 kmk klas aku kat PD tuh. dok tepi pantai memalam buta... borak melawak gelak cam hantu, mendengar deru laut... ayo! miss those ppl la. woi! bila nak gath lagik woi!! (cih! sopan sunggoh bahasa aku yer...haha!)



tau apa aku mahu sekarang ni?

ye...cuti! walopon sedang semester break, 

dan konon nya mahu diisi dengan penoh ilmiah

dengan kajian topikal konon nya

dengan design kabinet untuk mummy kononnya

dengan plan revamping tingkat atas menjadi dua ruang konon nya

semua hanya...KONON. ok. KONON.


adui. 
mungkin aku perlu betul-betul bercuti hirup oksigen yang SELAIN dari yang terkandung dalam udara petaling jaya ni kot, baru lah lebih bersemangat mahu mulakan segala ke-konon-an yang telah disenaraikan tadi. hahahaha...eh ...silap. HAHAHAHA!!! farah diana penuh alasan. tolong tampar diri sendiri, farah!

berbalik kepada kemahuan aku tadi...

apa yang aku mahu?

aku mau duduk tepi laut di ketika pekat malam, sambil menonton bulan dan bintang dilangit, dibuai lagu dari deruan ombak laut, serta disapa hembusan bayu.


fuh! sangat la berangan. mak aihh... apa kena la aku ni?? 


satu lagik angan-angan yang aku reka dalam bentuk dialog:
fara-d: chika! jom karaoke jom!!!
chika: farah! GET OUT!!!

3 comments:

Adian said...

ayo... feeling "angin bayu membawa diriku" la ni ha? hahaha....

Anonymous said...

fara-d: chika! jom karaoke jom!!!
chika: JOM JOM JOM

angin bayu membawa dirku sepintas lalu ku terkenangkanmuuuu *pegang mic*

fara-D said...

*pegang mic*

untukmuuuuu....

kahkahkah...sengal!

feeling apa tatau la adian oii...feeling ngengado ajo!