Sunday, May 06, 2007

wild hogs

fuhh! penat!
smalam (smlm??tadi je....) tdo jam 3pagi. syok2 ym, sedar2 dah jam 3pagi...dan-dan plak desktop tiba2 tershutdown (angker sunggoh!!) malas nak on smula, aku pon langsong bergolek tdo cam beruang setelah seharian mcm org gila akibat stress kebosanan serta....serta.... haha!serta ketibaan detik-kekurangwarasan aku *wink2!
pagi subuh, abah kejut jam dekat2 6.30am. mencecet turun solat kat bilik mummy. lepas solat, tak sempat lipat telekong, tergolek lena lagi cam dugong kat atas tikar sejadah tu.... dalam jam 7.30am, mummy paksa bangun utk teman mummy g pasar. malasssss nyeeeeee....nantowks!! tp sebab bunda (serta sbb mmg da janji ngan mummy malam tadi....) , aku bgn gak semamai2 monyet tuh.... mandi then bersiap. had breakfast ngan mummy dlu b4 start membeli belah (cheh!! dah nama pompuan....kat pasar pon dah bleh consider shopping!!!)
balik umah dalam jam 9 lebih... cepat2 siap untuk kua dating plak. haha!! (dating sangat la...ngan nua ngan shah...)
janji ngan nua jumpa kat platfom ktm kl sentral.
sampai je kl sentral (by lrt putra...) aku pon msg nua
fara d: ko ktne?dlm platfom? (note there: PURPOSELY said PLATFORM! as in the place whre the trains arrive...)
nua: aah
fara d: platfom bape?
nua: ko dh smpi ke. aku dgn shah dh smpi...
menjangka budak ni sah2 dah salah faham, aku tros call tny dorg kat mana, daripada aku dok terkial2 cari dorg kat platfom yg mana satu....
nua: kitorg kat depan gate ktm lah ni!! depan kaunter...
cis!! tak paham tatabahasa btol mangkok dua org neh!!! mujo la aku guna touch n go...men kua je la aku...
mula-mula.... nek monorel ke stesen titiwangsa, teman nua g tgk tempat li dia. meet kembar kat sana. (note: aku BENCI naik monorel!!! tambah2 kalo aku kena BERDIRI dlm monorel tuh!!ok wf other public transport, berdiri ke duduk ke bergolek ke...sume tak kesah but NOT MONOREL!!!cisciscis!!)
owh lupa, sebelum ke titiwangsa, kami ke lowyatt. amik bateri laptop nua. hampeh. pusing2 dia bleh tak igt kedudukan kedai tuh. sebelom cukop tawaf tingkat 2 lowyat tuh, aku mintak resit ngan nua utk tgk alamat kedai tuh. haisy! tu pon nak kena ajar??masa kat lowyatt tuh, si shah dah pasang jarum cucuk2 ajak g tgk movie kat timesquare je.
last last, lepas tgk kedudukan firma pakatan tuh, dan kerna si nisa last minute cancel nak join kami nengok muvi tuh sbb kena pegi kenduri (huh!!sengal ko nisa! takkan smlm ko tatau hari ni kena g kenduri? baru dpt jemputan subuh tadi kaa??), maka kami pon on je la cadangan shah tgk kat timesquare je.
owh...di gsc (gsc kan??), line panjang...tp diterima akal jugak la...tak semenimbun line di mid rasanye... cadang2 mau tgk spiderman3, tak kesah la show mana...kalo bleh nak yg kol 12.30 atau kol 2 punya pon blh....sampai2 je kaunter
"sume penoh dik. paling dekat pon show kol 5 dik."
"boleh la...."
"pilih seat..."
mak aihh!! btol2 depan skrin!! mau tercabot leher kitorg tu!!
aku dgn bernasnye mencadangkan 'wild hogs'. sbb dgr adian tgk hari tuh (seblom kua entry dia tuh ek) dan serta expressi pia dlm blog dia ttg keseronokan dia menonton citer tersebot. seriously...ragu2 jugak...tp mengenangkan line panjang, n takut karang ada yg cium selipar org blakang, kitorg pon taram je la!
walopon dah purchase the tickets, tepon gak adian nk tny wat cerita it is.sekadar nak sedapkan hati. cis! dua kali tepon, tak terjawab bai roti sorg ni! geram btol! last2, tgh lunch tuh, msg dia
fara d: pnah tgj wild hogs?cte psl apa? best x? sapa plakon?
dan seketika kemudian, dengan satu perkataan sahaja adian reply
adian: best
hampeh dak ni! mamai malas tulis msg lah tu!!sabo je lah!
dalam 1.30pm, kami bertiga pon masok la dlm pawagam tuh.
dan..dan...dan....tawa berderai taksampai beberapa minit movie tu stat!
best!sangat best!!!
nilai-nilai frenship yg sgt kuat...buat aku kagum sangat.
and the best part of it....
even tho aku tak reti bawak moto....tapi aku dari dulu slalu mengidam dapat tunggang moto kuasa tinggi camtu! travel nek moto camtu... waaaa..... best nye!!!
duluuuuu-duluuuu, aku pnah bersuara "aku nak amek lesen bwk moto besa tros lah nnt..."
lantas nua mencelah "ceh!!moto biasa pon tak reti!!ada hati!!"
adoi!! tergelak jugak aku bila tersedar angan2 buah berangan aku tuh....
xpe nua...xpe.... kang ko jgn terkejut plak suatu hari nanti moto aku berdentum depan umah ko nnt!! (har har har....yeee la tu....)
dua mende aku terfikir sepanjang movie nih berlangsung....
satu.....betapa sonoknye dapat tunggang moto kuasa tinggi camtu... besh nyooo!!!
pastu....travel satu malaya ngan moto camtu...aduuuuh!! asyiiik!!!
kedua... betapa best nye kan kalo dapat travel tgk tempat orang... travel ya! TRAVEL tanpa perlu pikir pekerjaan lain. travel tgk tpt org ... bukan travel sbb bisnes ke sbb site study ke...no! just TRAVEL mententeramkan diri, ala2 vacation lah....uuuu.....besh nyeeee......alahaii.....
haihh!!angan-angan.... apa2 pun...angan2 kan bisa dijadikan kenyataan kan?! tapi dgn sedikit usaha yang lebih... (sedikit ke lebih??hehee) entahlah, insyaAllah ...siapa tahu angan2 aku tuh bisa jadi kenyataan kan? hik!!maka, calon suami ku musti ade moto besa!!hahaha!!
FARA D POYO!!!! naaah...abaikan beberapa ayat terakhir tadi... dah start 'kerepekking'!!
enuff!!
but really lah....sudah lama aku tringin nak travel camtu....be it wif moto harley davidson or not.
and really juga... saya sudah lama kepingin mau tunggang moto cenggitu...sejak try2 duduk atas moto uncle tengku(papa erin...) masa kecik2 dulu....
VROOOOOOMMMMM!!!BOMBOMBOM!!!
miahaha!!
esok....jengjengjeng... LATIHAN INDUSTRI!!! seramgeruncerunbabun!! wish me luck!!
and All the best to those yg berpraktikal!! especially my beloved studio jengs!!heks!!

4 comments:

Adian said...

hahaha... mmg br bngun la time tu. huhu. tp xpe, yg penting citer tu mmg best kan. so tepatlah sms aku tu. kekeke.

LI! waaa xdpt tido subuh lagi arini

fara-D said...

yup!!sgt best la....penat aku gelak!!

haa....jgn tdo lewat mlm ni!!ko tuh...kalo mamai....masyaAllah....wajar disepak!!!

Chika Chika said...

woit!
bejalan ang!

fara-D said...

ehek ehek ehek!!

i memang ske berjalan!!!

ala....ckp la ko jelessss...kekeke!!