Friday, May 14, 2010

salam
kelmarin, berbual dengan seorang rakan yang sedang belajar di luar negara.
dan aku telah membuat quote yang semacam poyo tapi kalau kau faham secara dalam erti sahabat, pasti kau turut setuju statement aku ni:


"apalah gunanya kawan kan kalau bukan untuk susah dan menyusahkan. baru kawan sejati namanya kalau saling susah menyusahkan..... "

ada paham?
ok. tidak mengapa, definisi persahabatan adalah berbeza mengikut individu.
yang aku faham, tidak semua kawan kita sanggup menanggung bersama kesusahan dan kita sendiri pun memilih untuk berkongsi kesusahan rakan kita yang mana satu. cuba kau fikir, kawan yang mana satu yang kau sanggup menangis bersama beliau, sudah tentu yang sanggup kongsi tangisan kau kan? dan itu lah, pada aku lah, definisi kawan sejati.
jangan la dilihat pada sudut negative ya statement aku ini, sudah tentu la dalam berkongsi kesusahan itu, kita dalam masa yang sama turut ketawa bersama. cuma kadang kadang, when we emphasize on the other side, we can truly see who our real friends are. kawan ketawa memang ramai. tapi untuk menangis bersama, kita tak tahu until kita betul-betul menangis. oh. and of course, bukan menangis pura pura drama yang aku maksudkan disini. boleh cuba faham tak apa aku cuba sampaikan neh??? (HAHAHA! tetiba emo. sepak jugak farah ni. )

takpe. walaupun kita kadang kadang tidak tahu siapa kawan kita siapa sekadar kenalan, tidak mengapa. yang penting, kita tahu dimana kita berdiri.
jagalah kawan kawan anda sekalian ok. sebab pasti ada suatu ketika nanti kita diuji dengan hebat, ketika itulah kawan yang kita jaga itu akan cuba jaga kita. pasti. kalau benar mereka kawan kita. tak perlu risau, pasti ada. kenapa aku tetiba beremosi tentang kawan pulak ni????
hahaha.
tak da lah...aku cuma rindu kan kawan kawan aku.
dan.........
err..........
ok fine, i mengaku disini, (tetiba i pulak??pelik kau ni farah!)
bahawa, ada sedikit tersentap tapi tak apa, itu normal ok.
tudia....pengakuan berani mati disitu. hahahaha. (aku gelak ni nampak? kau tanya aku ok ke tak memang mengundang tujahan nih. sah sah aku gelak sakan ni!)

peringatan: (aik? peringatan pulak??? garang la plak tu konon eh...)
im happy when my frens are, and am sad when they are.
but, if they hesitate to share their smiles with me, even they're just next door, what am i to do?
im just one ordinary drama queen (hahaha! sempat berangan diva disitu!) who once in a while .... ah. forget it. wishing u happy with ur loved ones. let me just observe from afar. do not question me why im in silence when u are in the first place wish to live happily on your own. eh eh. semacam patah hati je statement? no lah... it's ok. i do know now, where i stand. thank you.

aisyah
nurul haizum
cda
ceeda
ella
syuhada
ainul adibah
mekti
kembar
finas
farah diana misses u, so. much. take care.


Hugs & Kisses,
Farah Diana MH
^.^

9 comments:

Aliesha Kirana said...

farah!!! u make my eyes come into tears..wuwu... so sad la entry patah hati ni.. (ella xberdrama tau..hik..hik..) just want u 2 know, that ella hrp ella mmpu jd kwn susah senang farah..boleh gembirakan hati farah n sokong farah saat farah perlukan, sapu air mata farah saat farah sedih. coz i love u sooooooooooooo much..no words can describe it... hope u cheer ur self up... xoxo.. (erk..ella mood english daa)

fara-D said...

ish ella ni. sedikit punya sarkastik punya entry pun dia balun menitik airmata....ni sapa drama queen ni?? nak rampas takhta yer??
hahahaa... lek ella.... farah loves ella very much toooo!

thank u ella, i know u are one of them, who would willingly share laughter and tears with me. mwah mwah!

aisyahmokhtar said...

ayyooo macam mau rasa sentap balik T___T

hmm aku anggap ini satu ujian yg menguji persahabatan. which in d end, aku ingat dan sedar, yg kau jauuuuuuuh lg berharga ^_^

note : tp siasat tetap siasat.. =P

fara-D said...

motif kau nak sentap semula???
yg sentapan tu definitely not because of u ye (though jujurnya mmg ada siiiiiikiiiit tp kan semalam kita dah maaf bermaafan selamat hari rayo smlm.... )

haha. ish korang ni....apahal ni, nape igt entry ni entry sentap menyayat hati.,...banyak gelak disitu pun main drama gak korang eh...lawan tokeyy nampak?!

fara-D said...

*setelah baca balik entry dan merelatekan dgn aai*

HAAAA! ok fine. bukan menyentap kamu laaaaaaaaa. remember the story i told you b4, SBB itu laaaa.....masih terkesan ttg itu, bukan ttg kamu! how in the world aku bisa sentap dengan kau lama lama tell me howwww?
dont worry dear, selagi usia roh dikandung badan, aku tetap disisi kau, dalam sedar ataupun tidak. insyaAllah.

Anonymous said...

ceeda: iiiiiissshhhh...si drama queen niiiii.....tak paham weh..sentap?hari raya?peringatan?......aaaaa..anak wayang betul lah..

weh..weh..weh...

ingat aku tak rindu ang..tuh, yg jauh tu..eee....blaja sini lah weh..yg dah bersuami tu takleh lah plak nak paksa dok sini kan..

ehehehe..

entry ang ni kan farah, loklak tau..jap sedih, jap rase cam lempang, jap rase cam nak belai, jap rase cam nak gelak..isssyyy....





hugs & kisses from me too!!!!!

fara-D said...

ceeda: besa la tu cik ceeda....farah ni kan memang sedia loqlaq , keloloh sakan .... hahahah.

tang wayang hari raya tu, tak pa lah ceeda. drama bajet murahan ja.... prabih beghaih ja kalau habaq kat hang...

tu dia....pasai pa tak tau dok main bahasa utagha ngan hang, shida?! hahaha

~ kiss kiss hug hug u too~

kekunang said...

so sweet...

fara-D said...

sweet?heheh