Wednesday, May 19, 2010

pening

salam.

ok fine. mungkin gara gara pms, mungkin tidak.
tapi sememangnya sedang membuak buak marah.
emosional? yes, i know i am.

aku pelik sangat.
aku mengguna approach tak kacau anak buah, memberi kebebasan mereka menentukan cara kerja mereka sendiri. do at their comfort. mereka mohon aku bantu apa apa, baru aku cuba bantu. kalau tak sangat pun, aku sendiri yang akan buat tanpa perlu aku suruh anak buah aku yang buat.
tapi.
dengan approach sebegitu rupa, ada jugak yang menyentap terasa diabaikan.
sungguh aku kesal, dan aku tahu silap aku itu. maaf kepada yang berkenaan. aku tidak berniat mengabaikan anda.

Maka, mengambil iktibar dari itu, aku sedikit sebanyak cuba memperbaik diri untuk lebih efisien dalam memimpin. walaupun tidak secara drastik, tapi merangkak rangkak sedikit mengubah gaya memimpin, masih dengan pendekatan lama, cuma kerap sedikit update dengan mereka. dengan setiap kali berurusan, pasti tak lepas tanya, dan pesan, sekiranya ada permasalahan, lekas lekas beritahu. dan ketika ada permasalahan pun, aku memang akan bertanya adakah selesai sudah masalah tersebut.
TAPI. teknik tu pun tak jalan.
salah aku lagi? nak suruh aku buat apa lagik? baik aku je buat semua kerja, lepas tu, semua kerja pun tak jadi. lagi bagus camtu daripada suruh orang buat, tapi tetap sama output dia. atleast, kurang sikit kadar hypertensi aku, takda la cepat sangat kadar penuaan berlaku.



i know it's hard to be a leader. and now, im amazed and admire those leaders, be it yang pembangkang ke kerajaan ke (tentang politik, aku tak kacau sini ye. aku tak petah berbicara isu politik ok. harap maklum) yang punya barisan jentera mereka, yang mana leaders tu semua bisa mampu menggerak jentera mereka itu. how do you guys do it? can please let me know how?

on second thought, tak payah la. i'm no leader-material. aku emo. kalau aku memimpin, hancur donia. hahahaha.
and i can only talk craps. hahahaha! (gelak sekarang gelak!!)

Sekian.

5 comments:

aisyahmokhtar said...

fuyyooooo

kamu ok? mau aku tepon?
kalau mau, bilang saja

Adian said...

hoho aku lagila jahanam memberi arahan dan membahagi tugas.. sebab itulah last banyak buat sendiri jugek... nk wat camna kan. hooho

aisyahmokhtar said...

waaa adian cakap jahanam...
fuyyooooo

fara-D said...

aai: ok je. aku kan kuat berdrama!! takpe. mengeraskan hati. belajar dari pengarah weh, beliau mengatakan lebih baik move on buat kerja dari sakit hati pk pasal mereka.

adian: kasihan kau, kau lagi menggelupor kan.... ish. last last ko buat kerja semua org laks! hish

Suehaily Mohd Jiwa said...

ouh sama seperti sy..
xtau camne nak lead org.adoiii la
hrp anda bersabar ye