Thursday, May 20, 2010

sabar itu kan cantik

AMARAN: kalau anda tidak berminat dengan drama emosi tangkap leleh, sila alih pembacaan anda ke blog lain sebab penulis sedang dalam emosi kurang stabil. sekian.


salam.

makanya, aku tidak cantik? kerana sudah tidak mampu bersabar?

kalau aku cerita hal sebenar disini,
mungkinkah ada pihak yang tersentap?
sngguh banyak yang terjadi lately.
syukur, ada rakan baik yang prihatin, walaupun duduk jauh di benua lain. thank you, you know who u are.

seperti yang dikata tadi,
banyak. banyak benda terjadi.
tentang event (no big deal yang ni, sebab in control. aku kan HEBAT! hahahaha. bongkak disitu. nasib lah. dah puas low profile, makin lama makin dipijak.) tentang kesihatan.
dan. paling sedih. tentang persahabatan.
aku cuba kuat. cuba sangat kuat.
but as quoted by a friend, "kita bukan robot, farah. kita manusia. kau bukan lembik, itu semulajadi manusia namanya tuh...."
kalau dulu, aku rasa, aku taklah kuat sangat sentap.
sebab dah makin tua kah makanya aku makin kuat sentap? ish.

dalam pada itu, aku syukur, masih ramai yang disamping aku kini sememangnya tahu adab berkawan. aku akui, aku kadang kadang pun bukan lah sempurna sangat. aku mungkin tanpa sedar menyakitkan hati sahabat aku. kalau aku membebel marah tu, tandanya aku masih boleh memujuk hati aku sendiri. tapi kalau dah tahap senyap seribu bahasa, kau faham faham je lah ye.
dan aku rasa, farah diana hari ini quite different from farah diana back 8 years ago kot.
yang mana terlalu sayangkan kawan kawan dia.
masih ada trait itu, tapi, mungkin sekarang memilih jalan untuk tidak terlalu.
you know, old folks saying, "jangan sayang sangat, nanti jatuh benci" and vice versa. well, experienced that myself though. a few times i guess, so, dah lali.

peringatan juga untuk diri sendiri, kalau kau tersentap dengan sesiapa sekalipun, even dengan sahabat sahabat kau mungkin, kau kena fikiiiir betul betul, kenapa orang itu menyentap kau. dan kenapa boleh kau tersentap.

ish. kekok la bicara soal sentap mentap ni. tak cool langsong. hodoh!
baik balik kepada tajuk.
sabar itu cantik.
er,,,alamak. makanya, aku tak cantik lah ye? aduhai...macam mana ni???

ok fine, ratu emosi nak buat pengumuman,

"dengan ini, gua isythiharkan gua takde de nak heran dah kalau lu sendiri tak heran dengan gua. lu dah ada buah hati yang sayang lu kan, yang selalu jaga hati lu kan, so tahniah lah. gua happy for lu. tapi dalam pada tu, please lah wey, lu tengok tengok dulu ayat buah jantung hati lu tu sebelum lu datang beritau lu kecewa dengan gua. jangan kerna sayang lu lupa sayang lu kat gua, lu tutup mata pihak kesayangan lu kata apa kat gua. enough. tak perlu ambil masa lu pernah tak tanya hati gua macam mana kalau apa skill gua or keje gua lu banding dengan latest teknologi lu? PERNAH? lu pernah tanya apa hati gua kata nampak lu happy dekaaaaat je ngan tempat gua tapi sikit lu tak roger gua lu turun sini? lu pernah tanya tak kenapa gua sinis bila masa lu sendiri terang terang sinis ngan gua tanpa lu sedar? PERNAH tak PERNAH??? TAKK!
kau kecewa kan, disappointed? PERNAH LU TANYA AKU DISAPPOINTED? kecewa. remuk redam. PERNAH???
mulut senang kata gua tak pk dlu perasaan orang, LU ADA PK? LUPIKIRLASENDIRI!"

dah. itu pengumuman aku. entry ni nampaknya dah menonjolkan betapa tak cantik nya aku. sedih nya. mentang mentang ah aku ni single, takde pakwe lagi nak pujuk aku, sesuka je kan fikir aku ni independent lady. independent lady takde feelings ke weh?
tak apalah.
sekurang kurang nya, aku patut berterima kasih kepada mereka yang berkenaan sebab at least they helped me be stronger, tougher.
psst! psst! korang nak tau, hasil tekanan super pressure ni sedikit sebanyak bikin aku berjaya jadi hati batu sikit. at least, i know i have got nothing to lose to correct things where it went wrong. and i have no problem dealing with critics that could improve myself. yang paling aku puas hati, is that, aku belajar macam mana nak memimpin at worst scenarios.

See! Allah itu adil kan, Dia akan selalu kasi kita pelangi di sebalik awan mendung itu.^.^

3 comments:

Aida Zahrol said...

wakakkakaka. gila la. aku nak komen. tak kira. hahahaha.

aku rasa aku n ko la yg patut sentap. apasat mereka yg nak sentap. selfish? huk huk huk. kalo aku bukak cite satu2 menangis. kang malu plak nak hadap kan. haaa...so spt biasa. aku pun malas nak story mory lebih. let go je la. all the best.

yeah spt biasa. pas dah de bf, mmg tak pandang dah kat kawan kan. aku pun ada bf la weh. so wat.

paham la sket weh. nak kawen ok. nak tunang ok. HP rosak ok. tak leh on9 ok. wat so ever.

aku tak kira. yang penting Plan Twister ON. aku tak kira. hancur dah hati aku tak dpt pi tengok nemo. nak tgk penguin pun jadi la.

fara-D said...

jgn ngamuk2 aida, tak comel okek!
sorry la weh kalau macam simbah minyak kat ko plak aku rasa...
dun worry k, twister plan insyaAllah jalan! tgh2 sakit tak brapa sehat ni, berkobar2 rasa nak tunggu plan itu tiba dengan jayanya....

Aida Zahrol said...

ala, bukan masalah tak comel. i think everyone yg knows me knows that i speak my own mind. so kalo aku tak setuju aku tak setuju la. tp aku tak mencarut okay. tak penah kay. kita dah kenal bape lama weh...

aduyai. ok. sila dgr ckp bf. tu kan bakal suami. wat so ever.

mana de minyak simbah. ni mmg aku ikhlas ni. hahahah