Sunday, March 08, 2009

quiz mandi bunga

salam.

nak update panjang, tapi rushing mengejar masa. aduh.

k. short update ye.

1. apakah yang anda lakukan sekiranya anda tergelincir dilantai licin di atas tempat wudhu' dan landing chantek je atas pelantar tempat wudhu' itu dimana dengan sebelah kaki di tempat paip air dan sebelah lagi di tempat beratur itu?

a. membuat muka kesakitan (padahal tak la sakit pun)
b. duduk je skejap, terpinga-pinga
c. bila dah pasti takda yang seakan gelakkan kita atau melihat, bangun
d. melompat bangun dan terus ambil wudhu' seakan-akan nothing happened
e. KESEMUA diatas.


kalau aku....aku pilih jawapan e.
eh. hello...aku kata KALAU aku...KALAU ok KALAU!!!

apa apa???? apa?? mana ada aku jatuh weh? mana....kan ada KALAU situ...ish korang ni....

mana tipu? tak la...aku tak jatoh....

mana ada aku jatuh dan melakukan kesemua diatas dan menceritakan kepada seorang junior A yang turut di surau beberapa ketika selepas kejadian dan dua2 gelak macam hantu dan apabila datang junior B bertanya apa yg digelakkan, "ada orang jatuh", kata junior A, dan junior B menyuarakan bahawa tak baik gelakkan orang terjatuh itu dan apabila disebut kak farah yang jatuh, lantas junior B teros join ketawa terbahak-bahak. hampeh eli! orang len jatoh hang kata tak baik gelakkan orang...dengar akak ko ni YANG jatuh nye, terus hang guling gelak naaa....


erk!
mana ada woi? mana ....... tak de tak de.... sekadar cerita dongeng tuh!!

isk. *masih dalam mode penafian walaupun benar-benar terjadi*
teettt! kantoi!


cis! bila aku cerita kat mummy, mummy pun sama gelak terguling2 atas katil. adoi...........
cerita kat kaklin malam tadi
"awak ni!! asyik jatoh je....g lah mandi bunga!! "

eleh kaklin....sebok! takpe jatoh banyak2 kali...mana tau pasni jatoh chenta plak!

tettt!! sekian. banyak keje!

13 comments:

Aida Zahrol said...

fara...aku nak bayangkan sat posisi ko masa sedang landing chantekkkk tu...isk isk..tak dapat di bayangkan weh...


kui3...


nnt demo depan aku plisss...spy terang sket mata otak aku ni nak bayangkan next time...

fara-D said...

woi woi....mana de aku jatoh...ko ni aidaaaaa....

*menipu lagik*

Izuan Idris said...

lalalalala...
bile ko jatuh ah...?
muahahaha

Adian said...

hahaha... abisla nnt ko main saham, sume saham yg ko invest jatuh jugak nnt. heheheh...

g mandi bunga cpt. bunga ALAMANDA. hahaha

fara-D said...

izuan
hantu kau! jatuh hari jumaat hr tu lah....ketika niat murni nak menunaikan solat tu...huuuu

adian
huuu....tu la kan.... tamau la men saham....

tunggu da jatoh chenta dlu, baru g mandi bunga!! kang mandi bunga, sampai ke sudah tak jatoh....

hahaha...aik?

Anonymous said...

wahaha..siannye kak fara..:)
jatuh je..
ehh...bukan kah sudah menjatoh chenta tahap angau???

hahha..

dun worry..i kept it secret till d best time..:p *wink*

Izuan Idris said...

terdengar perkataan jatuh cinta...
akan cube menyiasat...

lalalala...

fara-D said...

shuuuh shuuh!

Anonymous said...

saya disini sebagai kemba anda ingin memberitahu bahawa sy telak gelak guling dan membayangkan adegan jatuh itu..tabaek gelakkan orang!astaghfirullah..

farahhhhhhhhhhhhh..
awat la hang ley jatuh??
kene tolak setan kot weh?ko nak amek wudhu lagipon kan..

fara-D said...

lantai licin wey...da la agak tinggi....
siyes setiap kali nak amik wudhu' mmg agak gayat weyy...haha!

Anonymous said...

farah....terlambat bace...
tp gelak tetap gelak..
hahahahaha...
alaaa..farah..
tpt amek wuduk tuh mmg licin tahap dewa punye...
aku pon penah hamper terjatuh gak, hamper ok, hamper..
tp soalan ko tuh aku ada jwpan len, aku wat2 gelak sendiri sampai org len ada yg gelak, baru aku xmalu..
hahahahaha

ceeda....

fievelski said...

Farah dan terjatuh cam irama ngan lagu..tak bley dipisahkan..selain drpd itu, farah juga ada adegan terjatuh len (whops!!tanak cakap!!)..terjatuh hati sama mapley amer ali yg mengurut2 misai sambil menggeleng kepala kah?....erk....larik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

fara-D said...

ceeda
wah! bernas gak jawapan ko tuh ceeda!! chantek!!
haha! aku pun sakan gelak pas cerita kat junior masa tuh!

faeez jalajalhu
lawak jatuh tangga aku terima,
gurau kasar ttg mapley tu aku tak terima. tolong ye, aku tak suka gurauan melibatkan hal tuh!sekian, terima kaseh.