Tuesday, March 10, 2009

pelangi comel

salam.

apa khabar semua?
ceaaah!

bunyi ceria je kan?
memang ceria!
satu, sebab tadi dah submit panel therapeutic landscape. walaupun banyak kekurangan (banyak point point yang tak disolve dalam design tersebut) tapi, aku puas hati sebab ...ntah...sebab dengan itu, berakhir lah projek sesak jiwa tersebut. serius weh, buat projek tersebut sememangnya menguji tahap ketahanan mental aku. sampai ada satu waktu, aku terduduk termenung, aku dapat rasa aku hilang kewarasan sekejap. murung ada, depress, can't think straight. ya Allah, mencabar betul. nak kata aku totally endorsed sangat into the project, tak jugak. kalo tak, masakan banyak kena komen masa presentation tempoh hari. kah kah kah.

kedua, sebab petang tadi selepas early dinner (kot) dengan finas, ternampak seekor pelangi (err...seekor???) yang sangat comel. kami pun terus duduk kat luar kafe fkab tu, duduk di kerusi yang kering dan menatap pelangi tersebut sampai pelangi tu hilang. seronok nya!! lama weh pelangi tu memunculkan diri. jelas pulak tu. rasa semacam berada dalam buku fairy tale yang penuh ilustrasi tuh. waaa.... subahanallah, indah kan ciptaan Dia?
dikala mendung itu datang, pelangi memberi senyuman manis untuk tatapan sekalian alam
.
SUKAAA!!!!
dan ketika pelangi tu makin pudar, datang yin dengan dayah menghala ke kafe nak dinner kot. sempat bergossip barang sebaldi dua. keh keh keh

dan ketika menonton pelangi tu, alangkah indah kalau ada kawan-kawan rapat turut serta. macam ketika duduk melepak tepi laut mendengar deru ombak bersama bebudak kmk ketika reunion lalu. waaaa.....
particularly, aku terpikirkan cik puan kat brisbane tuh. aduh rindu.
heh. tetiba teringat masa kami roomate dlu, aku terjaga dari tido, tengok dia tdo, aku samung tdo. yang dia plak, jaga tdo, tgk aku tdo, dia pun sambung tdo. last2, membungkang 2 ketul masing-masing tunggu masing-masing bangun dulu. sengal!

oh my. aku ni memang drama queen kot. suka je nak reminisce kembali old memories. not that today and tomorrow is never better, just that sometimes, old times can make u smile. that's why aku suka ungkit kisah2 lalu. hiaaahhh! enough with the drama kot.


topical studies??? woooooooooooooooooo!!! *lari nyorok bawah meja*

7 comments:

Anonymous said...

ha..ha..bgtau en ismar farah nyorok bwh meja..! ;D

Adian said...

haha sori xprasan sms pelangi itu. kalu x bleh letak gamba skali. hehe

fievelski said...

aku juga nak gitau encik ismar yg farah lari nyorok bawah meja

fara-D said...

anon
mana de meja nak nyorok bawah meja nye...mana mana?? ish

adian
tuh la! apa la ko neh....lama tunggu ko kua bwk kamera. cis!

gedik
ngade ngade! mentang2 ko dah siapkan keje puan tuh...kalo tak....huh!

fievelski said...

haha..mana kau taw ak dah siap keje puan?ada lg yg pending lah..whops!!!.larik!!!!! (sambil tangan menggayakan gaya memegang mikrofon!!)

Izuan Idris said...

nak tanye sat...
meja mane ko nak nyorok farah...?

p/s: gurau jer... muahahahaha...

fara-D said...

haha! ko diam izuan! aku tau ko ada di tempat kejadian ketika aku terloncat nyorok bawah meja ketika supervisor ku itu dtg menjengah studio!