Monday, November 26, 2007

Mak borek anak rintik or vice versa?

Cuti sem kali ni mmg sedikit menggilakan kepala lutut aku. Ntah, macam2 kegilaan muncul. Kegilaan yang belum pasti! Lalala! No satu, program diet. *terima kasih tummy triiim!* oh! Maaf. Saya tak guna tummy trim. MummY tRim mungkin! Hahaha! Tammo ckp pasal diet... tak menjadi nnt malu mak, noK!! Huwaa!

Skang ni, bgn pagi, mamai2 pas subuh, g morning walk. Lalala! Sonok gak mengenali kampung halaman. Kebiasaan aku kalo nak stat bersukan (joging ngan walking pun sukan kankankan?), mmg akan warm up, kalo tak kaki akan mengada2 cramp sakan. Sapa larat nak dukung aku kalo cramp! Huahaha! Sejak sekolah rendah, sampai lah ke matriks, pengetahuan aku adalah warm up kita start dari atas (kepala) ke bwh (kaki). Tapi kakak kesayangan aku nih; nana, cakap kena stat dr bwh, menurut kata rakan nya yg amik sains sukan lah... aih? Boleh sesiapa bagitau aku yg mana betuL? Aku tetap dengan pendirian aku dgn warm up stat dr atas... selama ni aku dok pulun sports warm up dr atas ke bwh, ok je... nothing went wrong (err... unless aku tersilap ’landing’ masa spike dlu...lalala) ... maka, setiap pagi, akan kelihatan lah dua org anak dara dok terkial2 warm up dpn umah kt kg tunku tu dgn 'style' masing2. sorg stat atas, sorg stat bwh. Huhu!

Bak kata si pembuat kek cawan ini, aku si semangat membara. Si semangat membara ni sebok mencari pakaian renang yg berseuaian utk para muslimah. Saya mau berenang!! Dah lama tak swim. Masa kat bandung hr tuh, melopong je la tgk dak2 ni terjun masuk pool... nak terjun sama tp apakan daya....tak tersempat! pencarian burqini (err...nama pakaian tuh, berdasarkan pembacaan aku di tenet) masih lagi diteruskan.

Seterusnya, aku dan nana dok mencari lg alternatif kehidupan sehat sejahtera kami. Huhu! Aku bleh membebel after breakfast satu pagi tuh kat mummy n nana, “best kan kalo dpt join dancung class. Jom nana kite p aerobik! Jom la jom!!”

Terus mummy cadang kan amik dancing klas. Waaaaah! Fara-d dancing?? LOL! Mari sama2 guling ketawa!! Hehe...act..i like mummy’s idea! Ngeeeh!

Ha...kan ada klas salsa kat dpn skola seaport tu....-mummy

Ada meh? Mana? –fara-d, sambil dlm hati terpikir...(salsa? Kalo salsa, ada partner baru besh! Mak tak kawen lagik!! Takkan mau suka suki salsa ngan org len? Ngn nana? Owh nooo....)

Ada....kang balik kita lalu situ mummy tunjuk! –mummy

Tapi hr tu tak lalu pun. Terlupa. Maka, siang tadi kebetulan lalu rumah ‘salsa’ tuh.

Aku tak perasan, bila dah lepas sekolah seaport tuh baru aku sedar

Mi!mana satu umah klas salsa tu, mi? –fara-D

Tuuuu....tadi tu...yg terpampang besar SALSABILA tuh –mummy

Ha? Betul ke??! Mana plak...camne mummy tau tu klas salsa?? Tuh bukan ****** ker?? –fara-D (akan diberitahu later apakah tmpt itu)

Eh? Apa plak...kan namanya SALSABILA , klas salsa la tuh... kot2 mlm2 dia wat klas salsa tuu –mummy, tammo mengalah

Apa lak, mi? Tak...tu ****** la mummy!!! –fara-d, konfiden, tp teragak2 sket...

Laa...tak caya? Jom patah balik tgk sapa betul –mummy

Maka, mummy mebuat pusingan U utk tgk semula rumah tu.

Tu rumah tu

Terpampang; Kisah Kasih SALSABILA

Di taman rumah kelihatan; playhouse

HA!! KAN ada playhouse tuh mummy! Btol la tu TADIKA!! TADIKA SALSABILA!!!! –aku la... keriangan tekaan aku tepat

Sakan la dua beranak ni gelak terpk kan salsabila tuh sebuah klas TARIAN SALSA! Aaaa.... haha! Mujo la aku tak stat berangan menari salsa seksi itu! Hiks! Tak kuasa mak! Kuang kuang kuang!

Kemudian, mana tah nana suggest kickboxing plak. Sebut kickboxing, teringa Umie Aida, tatau la napa...cam sinonim laks! Kehkehkeh! (sbb dlu ada cerita Umie amik kickboxing) menarik! Menarik! Sepupu kami ajak… kak wati; ibu Ashraf la cadang kan (ashraf = anak buah ku yg telah menyepit aku di gate tuh! Rujuk entry yg lepas2) haha! Tp tatau la….tak stat pun lagik….aku rs, cam segan lak nak stat, sbb pk 17 dec nnt dah kena p johor, past terus naik sem. Maka, dlm perancangan je la kickboxing ni…. Ye ah, mende2 gini, kena konsisten. Baru menjadi. Once da stat, jgn gatal2 nak quit...kang badan shot up mcm belon udara panas!! Tammo! Cukup2 la nih dah …

Dan latest, aku dok kemaruk nak men bola tampar or bola jaring.... nana tammo, dia kata, kalo bola2, dia tak reti tangkap. Walaupun pd kefahaman aku, dia adalah jurulatih budak2 sekolah! Cis! Maka, tu yg aku msg cik kak ni,kot2 dia berminat, cik nurul i x msg, sorry la, sbb dia sendiri kata, "kalo aku bersukan aku demam" kehkehkeh! Jgn marah ha nurul!! Maka, b4 ke johor ni, maybe aku turun ke kaw kediaman nurul dan aiza utk merealisasikan impian ku.,..huhu...paling2 pun dpt la aku men badminton ngan depa. Tgk la camne ek....isk

Eh. Tapi......camne nak realisasikan impian kalo ada perkara lain ni....

  1. 26 nov; ice skating ngan as3, aiza n datin nurul (hiks...maceh sudi menerima kehadiran ku!muehehe)
  2. 28 nov; genting highlands ngan ida n nana n ...sapa2 je la yg nak ikot!
  3. 30 nov-2dec; le penang...kenduri dan jenjalan ngan nua gdik ella n shuhada
  4. 4dec – 10 dec; kelantan. Abah nak setel hal tanah, me n nana nak merambu...meheheheh!

Xpe…traveling pun sports gak kan?! ;) selamat bersukan!

p/s: kempis la dompet aku pasni! Iskkkk!!!

12 comments:

Adian said...

uhuuu burqini.. menarik!

ahahahaaaa... kondifen je makko kate salsabila tu klas salsa. haha aku cdgkan ko tgk je sehati berdansa kat astro tu pastu ikut tarian die. hehe

uhuu penuhnye jadual die. cam artis plak. ahaks!

fara-D said...

jadua? mana ada jadual adian! tu cadang2n aktiviti yg mau dilaksanakan...belum tentu sume tuh menjadi! muahaha!

Chika Chika said...

part yg SALSABILA disangkakan sebuah kelas SALSA tu mmg tak boleh blah. kembung aku gelak. Lagi2 pas ko kata tu sebnarnya TADIKA. memang lawak gilaaaaaaaaaaa...... aduhai, mummy!!! mementang nama SALSAbilla. Ditaramnya kelas SALSA. wakakakakakak......

fara-D said...

haha! td pegi dan balik lalu tadika tuh...nampak je tadika tu, nana ngan aku gelak sakan. masing2 paham sendiri kenapa gelak! heheh!

Anonymous said...

wakaka..mummy tuh lawak la..takpe2,seb ngan anak sendri..kalo gi btau kat org lain,mau la kene gelak laju2..

p/s:wahai cik semangat membara,kalo ang da g 4/12, bilenye la nak main??17 da melepeas ke JOhor..aiseh..bile2??

Chika Chika said...

ntahnya dia ni. plan bukan sket punya byk. tp dia sendiri N/A

fara-D said...

kuang kuang kuang.... bleh di bawa ke hadapan!! muahaha!

Chika Chika said...

bila tu? tahon depan? ingat... kita ada sem3 nanti. xde cuti dah :( ci cis cis! cheezeburger satu!

fara-D said...

eleh...sem 3, apala sangat... satu subjek jer... (wah! blagaks!!!!!DUSH!)

Anonymous said...

cda->wah..nk bersukan jugak!!
gedik weyh ko SALSABILAH..
hahaha..nk join gak!!nk mlncarkan program diet gak!!

Anonymous said...

cda->wah..nk bersukan jugak!!
gedik weyh ko SALSABILAH..
hahaha..nk join gak!!nk mlncarkan program diet gak!!

fara-D said...

jom jom cda! kte diet sesama jom! wahu!