Saturday, November 24, 2007

Hot Pursuit

just a short one ... maybe! *wink!*

Hot Pursuit 1:
sunday, 17 Nov '07; abah, mummy, nana and me went to seremban to visit anip. kasi semangat wat spm la kunun. al kisah, masa lalu kat area maybank jln 222 tuh... tetiba jam semacam. apa hal? geram gak, highway tak masok lagik, da jam sakan... rupa2 nya.....
ingatkan ada accident (mmg sort of pun...) dan dilihat betul2 kat bahu jalan tu, ramai sungguh orang berkerumun. mula pk, dasat sangat ke eksidennye sampai ternganga bagai... lalu je sebelah kenderaan polis, ada sorg reporter,kot, dok sakan jengok kat tingkap kete polis tuh snap gambar. nampak cam seat blakang kete tuh ada lapik sok kaba. aku pelik, napa polis lak, mana ambulan? rupa-rupanya... the next day kua kat paper (nana la yg citer psl news kat paper tu...sorry, mak malas baca sok kaba! muahaha), sorg penjenayah ditangkap, kena shot kot. tu pasal belapik sok kaba tuh kot... fuuu!kagum kagum! (ntah apa yg ko kagum nye, farah oi!?) perompak ke penculik ke penyagak ke, tatau la... terlupa nana cter pe. ngeh ngeh!

Hot Pursuit 2:
saturday, 24 Nov 2007; went to seremban; again, untuk anta anip and bwk balik barang2 dia sket memandangkan selasa ni dia da nak balek. di highway, kat area nilai (kot) ala2 b4 bandar mahkota (kot ...lagik...) ada la satu kete Honda City maroon ni follow dekaaaaat gila ngan kete mummy. mummy yg drive masa tuh pun mengalah la masuk lane kiri (was then on the 1st lane). mummy pelik sbb macam mana Honda City tu mummy nampak cam ada lampu siren biru ala2 polis tuh. bila mummy da kasik can kete tu lalu, baru perasan ada satu kete peronda JPJ (melalui apa yg aku nampak masa kete tu lalu sebelah kete kitorg le... JPJ ke...polis ke...tah le. tp kaler dark blue), terus bunyikan siren and this maroon City ni masok lari ke lane kiri pastu dan diikuti the blue JPJ car. kami 3 beranak terkagum (aku dalam diam jeling2 terkial2 cari kamera kot2 la Yusof Haslam dok wat shooting ker...motif? muahaha) mummy dapat tengok the facial expression of the City driver sort of laughing when the blue JPJ car couldn't catch him. dlm kepala aku, satu je; adegan keja mengejar and soon there's gonna be a crash which will definitely slow down the traffic, pasti nye. (eh? cam da dua tige jer...konfideeeen je aku kan. cet!) well, lepas dua bijik kete tuh hilang dr pandangan (duh! obviously kete tuh akan speed gle kan...takkaaaan la adegan keja mengejar dikejar nak gerak 30km/j kankan... kang jadi kes mr Bean Holiday curik basikal-moto!haha!) tak lama kemudian, kete2 dah kelihatan semakin slow... jengjengjeng! tekaan ku TEPAT! mula dr jauh nampak kete biru JPJ tuh je terjunam ke dalam longkang, aku ngan nana n mummy sakan buat spekulasi bhw pasti si City maroon tu dok gelak sakan kt kete JPJ tu eksiden dan dia dpt meloloskan diri. tp cam andaian awal je la. pastu, kami dok terjengok2 gak, takkaaaan la bengong2 je kete JPJ tuh eksiden kan. mesti ada tahan2 yg menyebabkan terbabas. tengok2 belah kanan jln (kt divider tuh) the maroon City remuk redam bontot nya. aku jengok la dlm kete tu, cam tade org je...cpt gle kua kan dreba eksiden tuh, tak puas ati, aku tgk keliling. skali, pelik lak pekejadahnye sorg mamat beruniform dark blue dok seberang lagi satu, ketenye bukan terbabas belah jln aku ni ke? tgk lagi dan lagi, ke atas sket, cam ada org dok terjengok2 ke dalam hutan tuh. owhohoho. nampak lak mamat biru tuh berlari sakan... jengjeng! dok keja dreba yg melarikan diri tuh la tu! wawawa.Kagum!

kalau tau dok kejar tadi, mummy slow down tak kasi Honda City tu overtake kan! -mummy
dahdahdah...cari keje lak nak jadi hero! -nana yg cuak2 ...
fuuuuh! cam filem yusof haslam la, mi! farah rasa kan, mi, ada kamera kot dlm utan tu! fuuuuuh -fara-d, apa lagik, menyengal la!

mummy kata cam agak terketar gak ah... tu psl aku wat lwk bangang mengenai filem Yusof Haslam tu....hehehe...
kagum kagum! sonok tengok kejo kejo ni! dulu pakat men Hot Pursuit dlm Need for Speed je... aku ske men Hot Pursuit drp men yg race dia...men keja2 bes sket! bedebar2 rs!muahaha!

hmmm....esok baca paper...ada kot...tak pu, tgk berita malam ni...ada...kot... heheh! kalo ada, aku update lagik! ngehehehe!

4 comments:

Adian said...

uhuu... hot betul. xbwk kamera ke. bole la wat santapan mata sket

fara-D said...

tuh la pasal....gigit jari je la aku ngan akak aku sbb tadapat nak snap gamba.... pakat dok wat spekulasi jer ler....

Chika Chika said...

woooo...
ke korang ni jd watak tambahan satu action scene?

mmg perjalanan yg penuh dgn adegan stunt.

fara-D said...

huhu! tu pasal la...jenuh aku selak sok kaba siang tadik... tade pon berita ala2 kes 2 tuh...maka, nantikn la kemunculan bini & 2 anak dara Dr.Hilmi sbg supporting actress di pawagam!Lalalala