Monday, November 19, 2007

al kisah

buat kesekian kali nya, fara d menyengal ...

kes 1:
16 nov 2007; kak lin ada product launching di midvalley. aku pon menggelupur lah mengekor....kebosanan tahap gaban nye pasal. abg imran drive, sedor tak sedor, masok parking area the gardens. ok. ada can la aku nak tgk the gardens yg digembar-gemburkan oleh dak ini serta kakak itu. katanya, sedap mata memandang. ok la.... i like the robinsons...err...if punya RM jutaan-jutaan, pasti aku jadik pengunjung setia. handbag2 situ cute la ampuuuun!! heh! so, jenjalan la aku sensorang sementara kak lin ke majlis dia tuh. after dinner di nandos (extra hot peri2 chicken yg pada aku tak pedas langsung tuu....), kami beransur ke parkir kereta yang di ruangan parking the gardens. fuh! tangan gatai2...snip-snap gambo ler... amik gambo kak lin n abg imran.... bajet dok bersantai di GARDEN ler... sambil2 amik gamba persekitaran interion garden tuh. well, ada bridge kaca yg tak berfungsi sebagai bridge! ntah la...tak siap lagik kot... taaaapiii....musykil gak. kalo tahun dpn (suppose, next month kot) aku dtg lagik dan keadaan nye masih sama, maka sahih la bridge kaca tuh semata2 hiasan belaka, oh celaka! *ooops!* tak tahan seh lebih2an elemen yg tak dapat di manfaatkan. kalo nak wat structure penyokong ker, wat je la...ni, glass2 bridge2 bagai! heee...tak kuasa mak!! btw, act, tak dibenarkan pun mengambil gambar dalam mall ituh.... haha! dah dalam sepuluh ketul gambo aku snap, baru ada org tegor. mujo la masa encik tuh tegur tak de org berdekatan memerhati, tak le segan. ngeh. but then again, salute lah encik tuh, teguran secara sopan. *clap!clap!* kalo dia jerkah2 cam certain penjaga bangunan yg bajet bagos... dah lama aku....err... aku benci dia?! (heh! itu je yang aku mampu buat! ngah ngah!) itu lah kes kisah 1. hehe.. kena sergah secara berhemah sbb amek gambo dlm 'taman larangan'. eceh.

kes 2:
17 nov 2007; jam 4 ptg, pas beli belah berambus dari giant, tros pecut g klia (owh...jemput erin the drama queen dulu teman aku g amik nana kat klia) nana gatal naik pesawat MAS plak kali ni, maklumla...tiket free. al kisah, on the way tuh, nana msg kata flight dia delay. cis cis. xpe la, aku redha je lah...takyah rush sangat. sekali tunggu tunggu.....tunggu....dan tunggu...DAN tunggu... tak sampai2 lagik. bateri fon plak suam2 buah. adoi la. lepak mcD sudah... beli majalah GLAM (so datin-ish eyh dis mag... tett! not u, nurul!the REAL datin...) dan menyelak nye berulang kali. isk. dalam 3 jam gak tunggu....kebas satu badan! adoi. sambil2 tuh, tny2 la erin dia besa nnt nak jadik apa. well, jawapan dia seperti jangkaan aku yg mana aku rs jwpn nye pasti ada kaitan dengan plane sbb kami berada di AIRPORT (sbb erin tu....kalo aku tgh wat drawing, dia pon sebok kasik jwpn yg berkaitan dengan DRAWING...suka lukis rumah! cet)

fara-D: erin...nnt da besa erin nak jadi apa?
erin: emmmm....erin nak jadiiii...err...erin nak jadik anak kapal lah!

(since she saw a sign board ttg bilik briefing crew pesawat = written anak kapal ...tak igt mende nama bilik tuh)

fara-D: la...erin nak jadi anak kapal? anak kapal tuh apa?
erin: alaaa...farah ni...anak kapal la.....
fara-D: ye la ....kapal selam ke ...kapal laut ke.,...kapal terbang ke...nk jadi anak kapal nye, sapa pulak bapak kapal dia erin??
erin: ala...farah saje je wat tatau kan?ngade la farah ni! anak kapal tuh yg tolong2 captain kapal la.....
fara-D: ooo....bapak kapal dia tuh captain la, ye erin? kapten apa? kapten bola jaring eyh?
erin: eee...farah ni! captain tuh yg bwk kapal terbang tuh laaaa!!!!

hehe...mujo la dia jawab agak bernas gak. dan mujo gak aku tak terpk nak kata tukang bersih pesawat pon bleh consider anak kapal gak kan...hehe.....

well....berbalik kepada kisah, kami pon tunggu la nana.

sms:
tak sampai lagik ker? -farah
dah sampai dah...tak kua je lagik -nana
kat KLIA taw! bkn lcct! -nana lagik
yer! tau la...dah DUA JAM tunggu ni-farah
MAS la bongok, delay flight. stengah jam beratur baru kabor flight delay. 1 stengah jam lak tuh-nana
bongok. mmg! len kali jgn nek MAS, nek thai airways lah...senang! -farah

motif??? aku pon tatau nape aku suggest nana nek thai airways...padahal nana dok sabah, bkn thailand, maupun kelantan.isk.saje je buat sarcastic, geram tunggu lama sangat!

dan kemudian, bergerak lah pulang
errr... kiter park mana tadi erin? -farah
erin - jalan lajuuuuu je ngan troli barang2 nana. hampeh budak ni!!!
menuju blok c.menuju mesin autopay, sumbat masuk cip coin.
"error.please contact...."
cuba mesin lain. masih sama.
"assalamualaikum. cik tahu kenapa jadik camtu?"
errr...tatau. kenapa? -fara d
"kemungkinan cik adik parking di blok b, sini blok c dik. cik tau macam mana nak ke blok b?"
(dlm hati: SHIT! dah agak dah!!!) TAK -fara d
"cik pergi...bla...bla...bla.."
muka aku dah tebal berapa inci ntah, scale 1:1!~
"begitu ye cik. baabai"
bye! terima kasih. -fara d, sambil berlalu pergi tanpa menoleh ke belakang sbb aku tau mamat td tuh tgh lepak satu gang kat kerusi sebelah mesin durjana tuh belakang aku tadik!i could actually hear the gang was laughing out loud, real hard! huwaaaa!!!

aaaaaaaaaaaaaaaa! enuff with the embarassment! mak tak sanggop sambung criter nok! mak dah malu sangat! sekian! isk... :((

11 comments:

Adian said...

kes 1: product launching? kakak ko launch album baru ke? ataupun dilantik menjadi duta produk antarabangsa? hehe..

AHAHAAHHA... Kes 2 tu mmg hampeh la! ya ampun. tp perluke dorang gelak sakan tu. hehe..

HidayahSham said...

erk..mak,nape ko ni mak..smpi silap parking ni..isk2..da lame x tgk fara malu..hehehe..miss u!

fara-D said...

adian: duh. akak aku PERGI ke majlis pelancaran product la pakcik! susu dumex! haha!
kes gelak sakan, ha! tau takpe! bayangkan la berapa tebal muka aku masa tuh! adoi!

sham: tak silap parking, silap carik blok parking jer... hehe! malu seh..maluuuu!!!

fievelski rensler said...

my tips larr...len kali buat jer cakap bahasa siam ker, kemboja ker, french ker... pastu ckp melayu cam salah tatabahasa@english tungging terbalik...sure diorang tak gelak kat ko..hiks hiks! motif??

Chika Chika said...

kes 1 - mcm komen aku juga about the bridge tu. Kita ada pendapat yg sama nampaknya. And about the Robinson too. Oh-so-in-love with the Robinson. I mampu beli perfume saja :( (since aku sanggop bergadai wang utk perfume) yg lain.. mak tak mampu nok!


kes 2 - aduh dah agak. Bila terkeluar je ayat DATIN tu, aku dah agak mesti nak buat DEDIKASI RINGKAS utk aku. terima kasihla kawan-kawan. AHAHAHAHAKUSUKA.

Erin tu dah up sket dr drama queen. Dia dah capai tahap film star. Dan ko ni memang sengal. Maka, jgn slahkan aku kalau kita menyengal waktu bersama. Kerna ko boleh menjadi sengal dgn sendirinya. Memalukan ja.. Depan jantan pulak tu. Ang ni awat laaaaaaaa.....

fara-D said...

faeez: ahah! gud idea!bleh dipertimbangkan!!! adoi la.... pasni ko aja aku bahsa siam eh gdiK!!!

nurul: kankan! ngok je glass bridge-kunun-gah tuh! sakit ati je nengok! lagi satu, 'link' antara mid ngan gardens; KHEMAH BUROK! sangat la menjatuhkan impression ke-exclusive-an Gardens tuh! rosak...rosak....
erin tuh mmg! tatau la nak baiki camne. makin wajar ditampar dah! haha! aku tau aku sengal...ko jgn wat2 suci lak ye, ko pon sama je. jadikan kesah 'balik umah sensorang guna tol kajang sesat sampai mana hala' sebagai tauladan ye. hehe.

Chika Chika said...

ooOOOooOOOoooOO... ko dah malu, nak tuding aku balik eh... xde xde.. tu kisah lalu. kita tgh ckp yg sekarang ni. AHAHAHAKUTATAHANNN

fara-D said...

lalalala...tak kire...aku akan heret ko ke arah kesengalan sentiasa!!HUHU....

Aizar Azman said...

Wakakakka..sorry to say fara..aku vdah gelak guling-guling dgn berhemah..
Kes 1 tuh ok la, bole tahan la malu..
Kes 2 tuh wakakakakaakka..memang la sangat sengal..i rase memang kuang ajo mamat yg gelakkan u tuh..Kalo nak gelak pon,tunggu la u da blah..-->tingat lak haku yg gi amek trolo org lain kat supermarket..malu nak mati!!

Aizar Azman said...

eh..troli..

fara-D said...

haha? amik troli org aiza?? adoi! tak se-malu silap BLOK parking kete sendiri! ayyo!sah2 itu blok C, dan aku tau aku park kat blok B tp dgn yakinnya aku menyangka kat blok C bleh tembus g blok B....