Sunday, November 11, 2007

sains hayat vs sains fizikal



haihh!tadi cam banyak menda nak ditulis.taaapiiii....

study lah! siang tadi aktiviti unggul = tidor. nak kata koma pon bleh kot sbb tak sedor hapa sampai tgh hari! mana tak, mlm gatal bersengkang mata sampai jam 5 kat studio! tgk pushing daisies lah, tgk Knocked Up lah, youtube ngan dak2 ni lagik! isk! study? nota sorok dalam beg! cit!
5am tuh sebenonye cam nak balik. tapi sensorang. actually, bese nye takde la gatal sangat nak penakut2 ni. tp ntah, pagi tuh, sbb ber-youtube mende2 jadah seram2 konon....cuak kambing plak tadi. so, melingkaq la kat dlm bilik cyber-ainul kat studio tuh. lantak lah. subuh je, lari balik, drive laju2 tutup mata! (heh! ko gle nak drive tutop mata? nak masuk nurake ker? mak tak cukup amal ibadat lagik! tiiidaaak! isk) balik bilik...bom! tros bergolek sakan!hiks! si shida puas menyanyi2 berulangkali soh aku bangun, tapi aku dek je sbb syok buat taik mata! ngeh! heaven!!

hmmm. motif??
well....tadi....masa tgh...err...tgh verangans, tiba2 teringat zaman2 matrik dulu. alkisah, teringat la kata2 sorang hamba Allah ni ttg perbezaan sains hayat ngan sains fizikal. masa tuh, awal2 lagik. minggu orientasi. jadi, pemikiran aku masih keanak2an, tak stabil, maka iya kan je la apa mereka cakap. bila diingat2 balik, rasa cam..."wat the...? she's so mengada!" (hiks! tiru ayat g&g laks!)
masa tu, dok bincang persembahan malam kebudayaan (kot...) ada la muncul kontroversi sana sini, bese lah, pompuan, emo xtra sket. yg aku ingat, dak ni iya2 menagungkan sains hayat sepatutnya the best course sbb donia skang perlu ramai doktor, jururawat etc yg berkaitan. katanya, kalo di luar negara, martabat seorang doktor lg tinggi dari seorang engineer (contoh...) sbb doktor menyelamatkan nyawa. masa tuh, aku agak setuju gak. but pk2 balik, yo! gurl! that's insulting lah! siyes. she was like, sangat bangga she's in hayat that the world needs ppl like her, in the line of... hayat? naah! for me, EVERYONE'S equal. there's no such thing doctors are in the higher hierarchy than the engineers, nor the teacher, nurses, architects, politicians, musician or even the accountants. they serve equally not only to the nation, but also to the world. kind of insult me when teringat semula kata2 dia. semua profession ada pros & cons. ada keistimewaan nya yang tersendiri, hanya manusia yang memegang tanggungajawab tuh sendiri yang menentukan baik atau tidak tugasnya. usah banding. takde maknenya kak oi!
heh!biarkan yang berlalu itu berlalu....apa minah tu nak kata, silakan. sbb fara-d tau berfikir secara logiik. bagi aku, itu cuma pendapat hingusan anak2 muda yg sedang keliru ttg kenyataan hidup (yer? hehe...) masing2 da dewasa dan tau apa dan apa. so, renung2 kan....

hehe...contengan buang masa. masyaAllah, buang masa? insap la farah diana oii....isk isk isk....
daaa...salam.

5 comments:

Adian said...

huhu rumet aku time matrix dulu amik hayat pun dpt cos engineering akhirnya. huahaha

Chika Chika said...

aku dulu hayat. pastu tuka fizik.
bdk hayat slalu rasa dia pandai dan bagos.

hell you hell yeah!


ahahahhahah.

motif?

fara-D said...

haha!tak semua dak hayat mcm tu! tapi salah seorang yg aku jumpa tuh mmg mcm tuh!adoi la...isk

Adian said...

aku nak amik hayat dulu tp sbb rez fiz lagi tinggi, dapat fizikal. mula2 bengang gak sbb konon2nye target farmasi, tp rupe2nye betulla yg di atas sana ade plan lain utk aku. dptla menyambung kembali cita2 arkitektur yg pernah putus bile xamik LK dulu.

farmasi? eee... mesti xsebes archi.

fara-D said...

yeah! aku mmg awal2 dah surrender bio.... tak berapa suka! ngeh ngeh!


ek eh...aku pon putus cita2 arsitektur sbb tak amek LK or lukisan dlu...tp,thanks to prof zuhairuse, harapan kembali menyinar (cis! ayat nak berbunga! adoi!)