Thursday, January 27, 2011

mimpi pagi

Salam sejahtera.

Hi kawan kawan. apa khabar uols?
ok. apakah halnya aku begitu jumpy malam ini?

Aku ada satu kisah menariklahsangatkononpadahal... yang berlaku hari ini.
kisah terjadi seawal pagi tadi.
sebentar.
awal ke pagi tadi?
tak la awal pagi, tapi pagi tuh kan awal. baiklah. tak perlu sebenarnya nak menerangkan sebegitu detail. tapi perlu jugak nyatakan latar masa untuk menguatkan lagi kisah aku ni.
sesampai di pejabat, menapak aku ke tingkat 3. kalau dalam bahasa inggeris, Second Floor. sebab dalam bahasa omputeh katanya start dengan ground floor. jadi, naik satu floor, jadi First Floor, naik lagi, jadi Second Floor. kenapa tidak dengan bahasa melayu kita mula dengan Aras Tanah, lepas tu naik jadi Aras Satu, dan baru naik ke Aras Dua yang mana hakikatnya Aras Dua tu di tingkat 3.
SUDAH! apa kes nak terangkan pasal aras lah, tingkat lah, tingkap lah niiiii??!
setelah selesai thumb in, aku pun naik ke aras atas. dan ketika jejak ke tingkat 3 tu, aku lihat suasana pejabat seakan akan kekaburan. macam berasap. punyalah confuse aku apaaaa lah terjadi. tapi muka muka rakan pejabat lain semua steady je.
*dush!*
ok fine. baru tersedar pintu cermin yang menjadi pembahagi antara tangga dan pejabat tertutup rupanya.
oh. dengan control anggunnya (kena control. sebab pakai seluar baru beli kat Amcorp semalam. oh. detail ni tak perlu include pun tapi takpe. sengaja je kasik bahan bacaan anda panjang sikit.), aku pun scan ibu jari untuk membuka pintu lah kononnya.
"tiiiiit!" bunyi mesin pengimbas tersebut.
erk. kenapa pintu ni tak terbukak pun? kena tarik eh? erkk...
dan si control anggun bergaya ini pun mencuba tolak pintu yg sepatutnya ditarik itu.
fail.
dan.....



cuba teka apa terjadi?


tak tak. aku tak rempuh pun pintu cermin tuh.
cuma ketika dua tiga saat cubaan membuka pintu tuh, baru perasan bahawasanya, daun pintu sebelah nya sudah memang sedia terbuka luas.

dan tanpa menoleh ke belakang gara gara tak sanggup melihat reaksi dua tiga orang yang di belakang aku tadi, aku terus selamba kodok masuk ke dalam pejabat tanpa segan silu sambil mempercepat langkah dengan harapan tak bertembung mata dengan sesiapa pun yang perasan kejadian tersebut.


on my defense,
pintu tuh biasanya di buka yang belah kiri. jadi, wajar lah aku cuba membuka pintu kiri tuh walaupun pintu kanan tuh yang dibuka.

sekian.
sebagaimana aku mengharap sangat kisah di atas hanya rekaan fiksyen semata mata, ia tetap telah berlaku. dan kepada aku. maka, aku hanya pasrah menerima takdir tersebut.
*berlalu pergi sambil menguis nguis gigi air di tepian pantai melayan duka lara*

4 comments:

suehana said...

wah... mcm iklan kat tv tuh la ye...
hehe...
itu hari, ketika hormon xstabil n terasa nak nagis di pagi hari saya g beli tiket kmtr...
mintak tiket g stesen BATANG BENAR...
pakcik tu tanya 2-3 kali saya nk ke mana, terasa nk sekeh pakcik tu pon ade la jugak... pastu, baru terperasan... saya dekat BATANG BENAR nak ke stesen UKM!!!
watde~~~
mmg terasa nk nangis trus time tu...

fara-D said...

ahahaha!ala comel laaaa su niii! hahaha.
tp ye la kan...kadang2 tu twisted otak kita, bila pk balik...mmg rasa nak guling gelak!

Aliesha Kirana said...

dah gelak guling2..haahahah!

aku said...

seeeeenngggaaaalllllll lah kamu ni!!tapi tetap comel!!aww!hahahahahaha