Saturday, October 30, 2010

invitations

Salam semua.

Ringkas je.

Kau rasa annoyed tak kalau kau dah tekan butang "ignore" pada jemputan ke Group ______ (sila isi tempat kosong), dan kemudian, kau mendapat lagi invites yang SAMA berulang kali?

aku?
ye. aku rasa annoyed!
*haha. kata kuat berdrama kan?! ngahahaha. perasan!

contoh la contoh:

" Tipah Lenggang has invited you to join
1M Malaysians Reject construction of Thirteen Storeys Reban Ayam in on The KLCC Skybridge"

and Farah Diana hit "Ignore".

seminggu kemudian:

" Tipah Lenggang has invited you to join 1M Malaysians Reject construction of Thirteen Storeys Reban Ayam in on The KLCC Skybridge"

AGAIN???
kau bercakap tentang kebebasan bersuara. jadi, kalau aku tidak "Like" page yang kau cadangkan itu, apa??
kalau memang aku sokong reban ayam tu atas skybridge tu, salah ke?
kalau pun aku tidak sokong, tapi tidak mahu Like page mengarut kau tu, salah jugak?
kau saja ada kebebasan bersuara, aku tidak?

dah. kang ringkas jadi panjang lebar. hobi membebel jangan diterapkan secara selalu. buruk padah nya.

oh peringatan. diatas tu CONTOH, ye CONNNTOH!
jangan nanti kang ada pulak hantar surat mahkamah saman aku sebab menyentuh sensitivi rakyat malaysia yang patriotik.
diulang .... CONTOH!

ha. dah besarkan font perkataan
CONTOH tu, kalau tak faham jugak, sila masuk tadika semula.
yang cuba aku sampaikan bukan lah tertakluk kepada mengumpul 1juta fans untuk bangkang atau sokong apa apa pembangunan sahaja. aku merujuk juga kepada jemputan ke game game fb, atau semua lah.

jangan risau, teruskanlah menghantar invites anda itu. kalau aku suka, memang aku akan join.
tapi sekali cukup. kalau semacam berkurun lama aku tak jugak LIKE page suggestion kau tu, get the hint lah. tak perlu susah susah hantar invites buat kesekian kalinya sebab clearly IM NOT INTERESTED. ada faham sayang ku?

sekian. Selamat Malam.

6 comments:

Suehaily Mohd Jiwa said...

PAHAM SAYANGKUUU!!HAHA,,tapi adakah anda sudah tgk page bik mama itu?sgt kelakar dorng2 commnet tapi ada yg annoying jugak

fara-D said...

ahahaha. terlupa tgk... nnt tgk... :P

Aida Zahrol said...

masalahnyer....bila ko tekan ignore, kat page tu admin takleh detect sape yg dah dia send invites or not OR people yg reject.

dats y ko dpt banyak kali. dia confuse tuh.

ape kata aku cadangkan ko just ignore je semua. takyah wat paper.. hahahahah~

fara-D said...

no lah. Mmg xleh detect, kalau page sama org len2 invite aku xhangen,ni org sama page sama. Tu yg aku angen. Kalau da invite skali dah ah. Xyah 3juta kali invite.lagi plak invite yg opposite stand aku,mau tak bara je rasa weh.

Aliesha Kirana said...

pahammmmm sygggggggggg!!! heheeheheh~ xske jugak...sgt menyampah!haha

alyaanajwa said...

nak ignore entry neh..eh, nak like.hehe