Saturday, October 31, 2009

TANGGUNGJAWAB

salam.
ewahhh...kau pk marah kau aje?????



eh eh. tetiba bukak entry nak emo.
ooops. sorry.
tapi aku meluat sangat dengan perempuan perempuan yang kurang ajar tak reti hormat ketua.
apa? korang cakap "kesah lak kitorang hal2 macam tu..."
ahahahahaha. aku nak gelak besar.
ok.
kau tak kesah ye......
kau sedar tak tu tanggungjawab?
TANGGUNGJAWAB???
tak belajar agama ke budak?
walaupun aku rasa ilmu agama aku ni ala kadar je, tapi aku tahu pentingnya laksanakan tanggungjawab. aku jugak tahu ketua harus dihormati, regardless lah siapa org nye, lousy or not the leader is, as long as tak memesongkan akidah, ketua harus dihormati...
kecewa.sangat.amat.
sebab perempuan2 itu aku anggap adik adik belaka.
memang tak pernah aku tolong dorang secara nyata. tapi secara jauh, aku pantau mereka agar sentiasa selamat.

sini korang aku nak bagi tahu,
ye, korang memang tak kesah hal-hal macam tu.
ye, aku nyebok je hal korang kan?
tapi sedar tak, dunia bidang yang kita ceburi ni sangat kecik.
networking amat penting.
korang silap amik course la kot.
korang buat la tak kesah,sok nangis aku tak heran.
sedar tak, kalau benda sekecik ni korang tak boleh galas, jadi arkitek nanti mampu ke korang nak handle TANGGUNGJAWAB ni?
korang lupa nasihat lecturer korang?
ingat senang nak jadi arkitek?
TANGGUNGJAWAB. aku tahu apa sangat la pengetahuan aku sepanjang 4 tahun aku nyemak kat UKM tu. tapi aku masih sedar, bukan senang nak galas tanggungjawab. kau ingat kenapa aku masih kat ukm, hanya jadi RA, dan menyebok tolong aktiviti2 PELAJAR tu? sebab aku dalam fasa kumpul kekuatan nak sambung belajar lah. senang sangat kan nak survive dalam field ni?
paling kurang, aku sedang kumpul balik tenaga nak practice, walaupun sekadar part 1 nye taraf.
kalau lembik cam kau orang, kirim salam kepada dunia,
baik gali lubang sedalam enam kaki dan suruh kawan kau timbus kau hidup hidup.

the.end.
marah itu penat.tapi kadang kadang aku perlu luahkan rasa marah aku ni supaya tak mudaratkan diri aku sendiri. penat sahaja aku jaga hati orang sedangkan orang tu tak reti adab sopan. konon gadis melayu comel, tapi tak ubah macam sembilu dalam daging.

7 comments:

LaLa said...

TAHI KUCING...
KUCING PON BERAK KT TEMPAT YG BETOL

Suehaily Mohd Jiwa said...

dah lame x update blog..
rase kalo kita update ni
mau org terkejut bace entry,,...
istigfar elly
istigfar kak fara..huhu

finasafa said...

oh..kalu dorg xsentap bila bace ni..memang sgt gagah la..haha..

Anonymous said...

haha...termasuk kat golongan tak tau malu jugak...
tak reti nak berterimakasih dan memohon maaf bila orang tolong buat keje...dan bila "manusia" ni tahu goyang kaki je...lepastu admit keje yang sekelumit cacing tu keje diorang...padahal..sekelumit cacing je kot...muke je suci . . .suci ke...

Tom Cruise said...

pemimpin atau ketua yg dihormati adalah pemimpin yg pandai menghormati org lain..kadang2 keadaan x seperti tu..that is the challenge and price that we hv to pay..bukan senang nak jadi ketua..no pain no gain...

chika said...

kan tu kak farah dah marah (in rhymmmme)

fara-D said...

BONGOK! PENAT AKU TYPE REPLY COMMENT KORANG! isk T__________T

dayla:
jangan gtu dayla, kita semua buat silap. dah dah. tenang ye... kita sama2 fix this ok....

elly:
bertenang ye dik. takpe...kita buat je tanggungjawab kita. no one's perfect, buat apa yang kita mampu. marah tu memang kadang-kadang tak dapat elak. tapi tak perlu dibawa meleret.... we can do it!

finas:
oh. tidak berniat menyentap sesiapa. hanya peringatan kepada mangsa dan pemangsa. kepada pemimpin dan yang dipimpin. tak apa, tak semua smooth. kita kena have some glitches here and there to make sure we can achieve the closest to perfect!

anon:
oh. rileks. terima kasih bukan satu isu disini. tanggungjawab is. tak apa, Allah tahu siapa buat kerja siapa tidak. malu pada Dia.

tom cruise:
thanks for the advice. will note that in future. kami juga masih belajar menjadi pemimpin. kadang-kadang, buat silap jugak.
the thing is (if u are here with us, eventually u'll know why this entry is made of), kami selama ni rasa nya dah hormat anak-anak buah kami seadanya, tapi setelah ditengking walau ditegur dengan nada biasa, manusia mana tak rasa nak membunuh. as in our case, pemimpin kami has earned his respect but had been crushed into pieces by a few ppl who seem to disregard his function of being a leader. refusal to work together; fine but sopan santun tu penting. kalau leader buat dungu, terima je anak buah tengking naik suara kat tengah tengah fakulti, itu akan buat anak2 buah lain turut mempersoalkan kredibiliti pemimpin itu. tak apa lah, terima kasih, really, thanks for the advice. we'll improve our way of handling the organization.

chika:
sumpah rindu kau! ada banyak rentetan peristiwa yang terjadi. doa kan aku terus kuat.will try to be more efficient. the strength i've been holding on to go further is all the support dari korang kau dan lain lain. thanks sangaT!