Tuesday, May 31, 2011

Saya Mahu Memulakan Bisnes Borong Vietnam!

Assalamualaikum.

Oh. Bersawang dah blog ni.

Alang-alang dah kekeringan idea, jom buat entry contest BBC & BBV 1st GiveAway ^.^v

Aku dah terlupa macam mana aku came across this GA, tapi, somehow, sangat menarik perhatian aku. Kenapa?

1. 1. Vietnam adalah salah satu dream destination aku.

2. Aku memang pernah pasang angan-angan nak ada bisnes sendiri, yang aku design sendiri.

3. 3. OF course lah the PRIZES! Hehehe

I love travelling. Only after dah habis study ni, dah ada kerja tetap ni baruuuulah ada peluang nak merasa merantau ke tempat orang. Masa tengah google maklumat untuk trip Mabul dulu tu, I came across this girl Terus follow her blog, sebab sangat suka her writing, and of course her stories especially on jalan –jalan!

Speaking of business, I have once dreamt to have my own clothing-line. Err…or atleast, a boutique. Hehe. Faktor fizikal AKU yang bikin aku tiap-tiap hari rasa NAK ada butik sendiri, khas untuk orang-orang macam AKU. Saiz tak payah cakap, kadang ada kadang tak. Fine fine! You may say, “pergi kuruskan badanlahh!” hep hep! Sebat kang! Cuba ketinggian KAU serupa tiang mcm aku, kau akan faham kenapa. I’ve seen lots of beautiful dresses I want, BUT, always end up baju itu SINGKAT *nangis tepi tempayan*.

Point 2 & 3 ni, saling berkait rapat. Disebabkan keinginan dalam point no 2 tu, GRAND PRIZE GA ni semacam tingtingting! Menyalakan mentol atas kepala ni. Satu peluang baik for me! Prizes GA ni, adalah satu platform untuk aku belajar skill baru. Kalau berdasarkan point no 2 (again), aku siap bising kat mak aku (SELALU BISING ok!hehehe) nak belajar menjahit sebab nak jahit baju sendiri dek kecewa belaka baju siap selaaaalu singkat *sambung nangis tepi tempayan*.

Eh sekejap! Ketiga-tiga point berkaitrapat lahhh, macam rantai makanan. Sebab melalui bacaan-bacaan di internet, aku sangat mahuuuuu ke Hoi An. Kasut pun boleh custom-made!!

Kesimpulannya, ketiga-tiga point ni diringkaskan kepada travel, art/design & business. Erk. Tetiba kan ada ART.

Peace!

Oh. Sebelum itu:

Entri saya layak untuk memenangi Trip Borong PERCUMA ke China dan Vietnam bersempena dengan BBC & BBV 1st GiveAway. Ketahui langkah-langkah Borong China dan Borong Vietnam dengan menyertai Kursus Usahawan Borong, Guangzhou 101 dan Saigon 101 oleh Tim Great Minds.

^.^v

2 comments:

Gil Ra Im said...

klu fara dpt pegi vietnam, n bisnes menjadi, boleh la ai mintak diskaun nnti, ek.. heheheh ;p

fara-D said...

HehehE! InsyaAllah! Thanks to u too for inspiring! Hehehe. Byk info generate from your blog! Lepas buat further search, rasa nak pergi secara sekarang! Hehehe