Wednesday, November 18, 2009

oh happy day!

Salam.

Ouuuuuh! Gembira oh rasa hati!

Cewah. Hati berbunga-bunga! Ooops! Pinjam tagline ye ib…tumpang lalu!

Hehehe.

Wow! Gembira rasa hati ni.

Ye farah ye. Tahu gembira. Dok ulang perkataan gembira tu kenapa?? Sekeh kang!

Baiklah. Memandangkan sedang riang ria ribena bersama kak farah, maka mari kemari farah nak bercerita. Ceh. (sukaaa kan meleret-leretkan pembukaan.)

Pagi tadi, telah ke Pusat Perkembangan Pelajar, membentangkan kertas kerja. Ouh. Sepatutnya, telah lama pergi ke PPP itu untuk memohon kelulusan, namun, mungkin ada silap sinun sana yang buat perkara ni delay. Nevertheless, semalam AKHIRNYA ke PPP jua membuat temujanji dengan pihak PPP dan terkejut jugak bila PPP langsung setuju untuk menerima pembentangan kami yang kami sarankan diadakan pagi 18 hb Nov 2009 (hari ni le…) so, wakil program, wakil kelab, wakil kem persediaan, serta pengarah projek pun terkedek-kedek la ke pusanika demi membentangkan kertas kerja yang sangat perlu diluluskan dengan segera. Owh! Special thanks to encik ni yang dah meng-grafikkan kertas kerja, langsung menarik perhatian mereka yang mana kertas kerja tersebut jugak yang menjadi bahan bentangan. Presentable. Takperlu membuat slide powerpoint berasingan untuk membentangkan proposal tersebut. Wow! Thanks amat!

Dan kerana impressed by the paperwork, secara content dan secara grafik, maka kelulusan straight-away dilafazkan daripada pihak PPP. Wow wow! Tercengang jugak aku disitu. Macam tak percaya! And terima kasih tak terhingga kepada pihak PPP yang sangat helpful, dan sangat mesra. Well, what can I say, I’ve always been skeptical towards pekerja government, but they’ve proved me wrong! Wow lagik! So far, pihak atasan especially, amat ramah dan supportive towards our program. Memberi komen terhadap gaya pembentangan kami (which is sangat membina, in order to improve our soft skills), dengan tidak lokek memberi panduan. Hopefully, perjalanan lepas ni lebih lancar. Sedikit sebanyak, telah membakar semangat kami ini untuk lebih giat berusaha. Cewah.

Dan dengan kelulusan ini, baruuulah aku rasa lega dan rasa lebih kuat untuk bertugas. Ewaaaah! Dan biro dibawah pemantauan aku kali ini baruuulah boleh betul-betul bergerak. Biro sponsorship kini boleh mula bergiat cergas. Ho yeah! Dan biro perniagaan juga insyaAllah boleh cuba dapatkan peruntukan untuk dijadikan modal bagi menjana pendapatan untuk program tersebut. Alhamdulillah. Semua tolong doakan kelancaran progress persediaan ye!~ weee....

Ouuuuh!

Taktau dah nak cakap apa. Happy sangat!! Hehehe.

Baiklah adik adik sekalian (err..dan kawan kawan. Sorry ok, i bukan yang paling tua di situ! Aww!!) , kita bekerja bersama-sama ye.... let’s work these out! Yes we can!

ARCHUSTIC: BRING IT ON!!! Yeah!

5 comments:

Adian said...

hoho tak sia2 gak aku wat smpi kul 6 pagi bende kejadah itu dalam keadaan separa demam xdemam. haha. napa? slalunya paperwork amik masa yg lama ke nk approve?

fara-D said...

hmm.... menurut penceritaan rakan2 lain yang pernah berurusan dgn ppp, memang agak lama....siap nak kena kejar selalu ppp itu.

Adian said...

wuuu lucikly we managed to dodge the bullet. phew!

aku said...

wow!!uuuuuu...congratulation...work smart+hard.....chaiyok...:)..

fara-D said...

thanks shida! we will. feel free to join us anytime k!
oh. 4-13 dec 2009 ini ada trial camp, kalau ada kelapangan, jom la turun padang! :D