Tuesday, September 08, 2009

puasa dan sabar

salam. tak lama lagi nak raya dah kan.
ha...sekarang baru senonoh sikit kalau nak pasang lagu raya sampai telinga berdesing sekalipun.
bukan ketika saat berbuka hari pertama pun tak lepas lagik.
tapi takpe, itu hak orang lain. cuma aku je yang agak alergik terhadap lagu raya yang berkumandang SEBELUM 15 ramadhan. aci la kan 15 tu kan pertengahan ramadhan. just nice for the songs to be played over and over again.
ok semua, sila lah play kan lagu-lagu raya dalam playlist korang tu.
*selongkar playlist sendiri, entah kat mana aku sorok lagu raya ye....*

ok. sekarang waktu bekerja. tak patut kot aku menghadap si bobo neh. tapi, entah. i need some medium to let out kerak dalam hati neh.ceh ceh cehwah....

bulan ramadhan bulan mulia.
bulan di mana umat Islam diwajibkan berpuasa. menahan diri dari makan dan minum.
dan menahan diri dari melakukan perkara yang membatalkan puasa. dan juga bulan dimana kita diseru agak menahan nafsu kita. marah pun tergolong dalam kategori nafsu kan?
ok. aku mengaku. aku kan bukan la baik sangat, tapi jarang kot nak tengok aku marah. heh. membebel selalu lah. tapi tak bermakna aku membebel tu aku marah. sebab kalau aku membebel, tu hobi. kahkahkah. kira bebelan tu kadang-kadang saja nak annoy orang. hehehe. but the intention is to warn lah, secara informal sebab aku tak suka mengarah-arah orang. cukup sekadar mengkasi task, dan secara kasarnya diterima sebagai satu task yang dikongsi bersama.
ok. lembut sangat ke approach aku dalam menghandle anak-anak buah aku?
aku masih ingat pesanan salah sorang sahabat baik aku beberapa ketika dahulu, "lepas ni farah, ko kene jadi keras sket"
haha. ye. aku tau kenapa beliau menyatakan ayat itu. aku cuba mengeraskan diri sedikit, tapi perlukah aku jadi macam nenek kebayan menjegil mata kat anak buah?
sedih oooo sedih. wahai anak-anak buah bawah team eden, ekau jangan la buek gini kek den oi. skali den jadi dinoso, ekau kato den zalim bagai lak. adoi lah.....

ok. sebab puasa, dan sebab memang aku secara normal nya perangai macam ini, aku TETAP sabar. but i beg, please dont test my patience.
ye. aku TAKDA design dah nak dipening kan.
ye. aku TAKDA subject dah nak kejar assignment.
ye. aku TAKDA perlu worry dah kena repeat subjek or tak perlu worry tak sempat print apa semua.
aku BOLEH buat semua kerja sukarela ni kan.
kank kannn??
but please, KAU dan AKU takada beza. we're in this together. TOGETHER. ini STUDENT event.
i can easily ditch my post and go practice somewhere else, earn a better living, at the comfort of my OWN home yang jaraknya hanya sekangkang kera tapi terpaksa aku tinggalkan sebab nak cut-off time on road, to spare more time on these works. ok. aku tak ungkit, sorry, mungkin ayat berbaur ungkit tapi sebenarnya aku kecewa. at the moment kecewa lah.
but dont worry, this farah will eventually recover herself into the cool mode soon.
but then again, please dont go over the limit. jangan sampai farah diam tak berkata, that means the limit has gone off. thank u, have a good life.


ceh. ayat penutup cam haram. berbaur warning tu.
tapi........
macam la bebudak tu baca kan?
oh my. kesabaran itu perlu.
mungkin aku patut cuba approach yang akan membuat orang benci gila kat aku.
maybe. MAYBE. tengoklah nanti. jangan salahkan aku kalau tiba-tiba aku jadi annoying sangat.
for the sake of the workshop. aku akan cuba jadi leader bagi external affairs yang sangat kejam. selamat bertahan ye anak-anak buah ku.... kita jumpa next meeting. *mode hantu raya*

6 comments:

Adian said...

hahahhaa mode hantu raya berjaya memecah kesunyian bilikku ini. hahaha

fara-D said...

kenapa memecah kesunyian? tak paham.... (pura2 tak paham. fokus keseriusan kaedahnya....)

aku said...

hai cik farah..(sejak mengajar ni, sume org aku nak pggil cik..hehe..)..cedihnye aku bace luahan hati ko ni sambil mendgr lagu dendang perantauan...

ada antara mereka yg xberi kerjasama ek farah..kejamnyer...biar aku tolong, meh, nak soh aku wat pe?jd refference utk cv?..boleh..hahahahaha...

aku said...
This comment has been removed by the author.
fara-D said...

cet cet!shhh!yang tu jangan kecoh! hahaha!thanks anyway! ^.^

hmmm...luahan hati emo2 sekejap je tu...pas tu ok je.... geram sekejap je. kasik je kejesama mereka2 tu... cuma kadang2 gerammm...ngeeeh!

aku said...

oo..rahsia ek..alalala...sori2...pembaca blog farah, sila abaikan komen saya td yer..boleh mcm tuh?