Friday, April 25, 2008

tag

beberapa lama dulu, ada sorang minah ni, tag aku. memandangkan skarang ni aku sedang berangan dah abis paper (as in BERANGAN yg membawa kepada lepak-ing tahap maksima tanpa membaca nota konon da hebat kan!), maka.... here goes. erk! tapi aku pon tatahu nak tulis apa sangat...apa eh mende rawak pasal saya ah??? isk....

8 mende rawak pasal Fara-D
1. emotional : ayo! emosi ka? agak la.... ntah. maybe kot. yang aku sangat sure, emosi aku dipengaruhi orang sekitar yang disayangi. cth, kalo rakan terdekat ku tengah badmood (ini situasi bila kami berdua sahaja dan rerakan lain tiada di sekitar...), aku bleh jadik lebih badmood dari orang tuh.huhu! satu lagik, kalo orang cerita kisah duka sambil mata bergenang dan nangis, aku pun turut sama nangis! wuwuwu... tak suka bila jadik camtu! huk!

2. racing kete: bukan race haram eh!race main main je....masih err...masih mematuhi hadlaju yang ditetapkan (kot!) setiap kali balik dr rumah ke ukm atau sebaliknya, aku akan 'detect' mana-mana kete yang poyo2, yang ala-ala berlagaks dan agak kuang ajo (erk. dan ketenye bukan la dari kalangan yang super speedy tuh! kekeke... kalo lamborghini ke ferrari ke porshe ke ... takde le aku carik pasal...sbb aku minat kete2 tuh!~kakaka!), aku akan mark the car and try be depan daripada kete tuh. sgt puas! especially bila kete tu sangkot kat area tol dan aku bleh meluncur laju sbb guna tNg (haha! promote touch N go ni!!) pastu, aku akan gelak2 dan cari 'mangsa' lain.
nota: aku bukan samseng jalanan ye! macam berlagak la plak ayat atas ni... aku hanya "konon2 race" dengan kete yang aku rasa aku mampu beat je! hiii.... lori pon aku penah mengamok2 race!XP

3. kasut tinggi: heh! aku suka kasut tinggi. walopon tak tahan berjalan sakan dengan kasot tinggi serta pemakaian kasot tinggi adalah berisiko dan tidak sihat, aku tetap suka! ntah la.... orang2 skeliling cukop nyampah kalo aku pakai kasot tinggi, esp mummy! ayat yang selalu aku dapat kalo aku sarung kasut tinggi kat kaki ni " awat, da tak cukup ketinggian ke hang ni?" @ "hang nak tinggi mana lagi oi???"

4. gayat: gayat bertempat yer. kalo escalator tuh kat tgh2 atrium yang melebihi 4 tingkat, aku akan berdiri belah yang bersebelah ngan escalator jugak, bukan di belah yang bersebelah dgn ruang kosong yang bleh see the floors below. yep, gayat bertempat, which means, gayat tu mai bila aku berada di tempat yang tinggi dan penghadang (railing ka apa ka...) yang ada seakan terlalu invisible yang menyebabkan aku rs tak selamat. (well, u know, designers @ architects seem to design the railings as 'invisible' as possible. erk. mcm tak je, aku je yang salu wat projek design dan malas design railing!Muehehe!)

5. suratkhabar: aku suka baca suratkhabar yang ORANG lain beli. kalo aku beli sendiri sok kaba tuh, tunggu esok hari baru aku baca sok kaba tuh! pendek kata, kalo orang lain beli, aku suka berebut cop turn baca newspaper tuh ngan dak2 lain! saja...sonok! ^_^

6. citer hantu: nak kata suka sangat tgk citer hantu, takdelah sangat...biasa-biasa aja. tapi aku TAK suka bila antunya melibatkan anak patung @ teddy bear @ sewaktu dengannya. child's play, sume aku tengok dan sequel2 nye .. tapi sunggoh, aku TAK SUKA citer tuh! erk. tak suka ka? iklan menakotkan yang mengguna PATUNG pun aku takot! ngeee... macam dulu, ada sapa-sapa ingat tak, masa kecik2 dulu, ada iklan tele-dera yang tunjuk satu anak patung ni menangis, kunun2 simbolik deraan kanak-kanak. sunggoh TAK suka iklan tu... aku akan menjerit lari keluar cari mummy or kakak2 aku kalo iklan tu muncul saat aku keseorangan di bilik! brrrr!

7. tidur: hmm...sapa yang tak suka tidur kan? ngee! aku suka tdo! bila aku sedeh, aku tidur sbb selepas bangun dari tidur, aku akan lupa kesedihan tu! sampai kan skang ni, waktu buat projek design, time mata ngantok je aku bantai tdo! tak dulik! (haihh! patot pon mengglupor tak siap keje!!!)

8. (nurul mesti suka aku ngaku satu mende ni...isk) KATAK: aku BENCI katak!! ular, aku bleh gak tahan nak tengok. kalo katak? hisy! kalo muncul gamba katak secara tiba2 dalam tv @ sok kaba, aku akan alih! aku sanggup tak mandi daripada masuk ke tandas yang ada katak, walopon katak tuh hanya mematungkan diri tak buat apa! masa kat matrik dulu, kalo katak tuh duduk dlm longkang yang ada penutup jaring tuh, aku tetap akan jerit panggil member aku soh katak tu beralih sbb aku takkan lalu jalan tu kalo katak tu ada (ye...walopon mustahil katak tuh bleh melepasi jaringan tu...aku ttp takkan lalu longkang tu!) heh! perangai ni...semacam sama ngan perangai nurul yang sangat horror bila kucing datang kat dia, kan nurul?! ::LOL::


dah dah! dah 8 mende dah! cukop cukop!!
aku nak tag sapa? aku malas nak meng-tag lah.... sapa rasa nak kena tag, habaq mai, aku bleh TAG kamu! hehe...smart-tag pon boley!!! (^_^)

5 comments:

Chika Chika said...

engkau benci katak, tapi tak slelau nampak katak dan tak da manusia atau kawan2 yang berani angkat katak dan dicampak ke engkau. aku ni? takut kucing. tapi kucing tu macam sangat dicintai ramai orang. diangkat dan dicampak ke aku. bukankah kes aku lagi macam kesian tak habis??


uuuu.. katak, aku pon takut!!! *seriau*


ahahahha.


erk? aku pon ada perangai. bila kat tol, aku mesti nak laju. sebab mesti ada kereta yang aku aim nak ajak fight secara solo. ahahaha. aku lah yg fight secraa solo. lepas dapat kalahkan dia kat tol, aku pon berasa okehh. AHAHAH.


no 5 adalah hina.

fara-D said...

ye ye
kesian........tp ttp nak gelak! mwahaha!!

ahaha!! btol2! best kan rasa 'menang' ketika fight secara solo !!


ahaha!Mmg hina...! :P

Adian said...

aku rase aku ingatla iklan dera tu. aku pun takut gak. haha.. tapi ade satu iklan ni aku paling takut time kecik2 dulu (b4 tadika kot), iklan imunisasi bayi/kanak2 kalu xsilap. aku dah blur2 jalan crite die, tp sumpah aku akan tuka channel kalu kuar iklan tu dulu.

nape skrg xde iklan takut2 lagi ek? sume cam komedi2 je.

fara-D said...

haah! takut kankankan!!!!

tu la ek.... skang sume pon nak lawak! fuh! iklan dera tuh sangat berbekas dlm ati aku doh! grr! takowts!!!

Chika Chika said...

iklan?
tak penah ada iklan yg menakutkan aku.