Saturday, April 19, 2008

perjalanan

::: PROLOG:::
dengan nama batu, api, ayaq dan angin....ku seru itu org cepat la invite aku masok blog hang oi!! isk.....
(nota: gara-gara bacaan novel bertajuk Ku Seru Namamu, pembuka ayat jadik seru2 bagai. aish...)

:::BAB 1:::
bab 1??? cis! dah terjerumus sangat dalam dunia bacaan gamaknya aku ni? nasibla da khatam novel tuh. haha! (aiza, kalo ko suka bacaan berat ttg puteri kayangan bagai, bacalah Ku Seru Namamu by Ilani Mysara... heheh. iklan sat!)



beberapa hari lalu, dek kerana tak ada kerja, aku pun mula start baca novel yang aku beli da lama tapi tak terbaca-baca lagik dek kerna keberatan cerita itu dari segi jisim mau pun content nye. isk. berat ka? ntah. ada org kata berat (content nya yer...) ... ramai2 member2 aku yang selak2 buku tu waktu aku usung ke hulu ke hilir buku tuh, semua agak terkedu dengan pilihan bacaan aku. sume pun tanya buku tu pasal apa...heh! senang citer, aku kabor kan citer tuh pasal hikayat puteri kayangan.muahaha!
apa yang aku da melalut ni???
eheh....saja je nak share. sedap novel Ku Seru Namamu tuh , sehingga menjilat jari...eh? heh. for me la.... taste aku la ....taste org len, wa tatau... ntah, aku pon pelik aku suka cerita2 ala2 pendekar bagai...kekeke... to be exact, aku suka jugakla novel yang selitkan kisah2 serikandi, tak kesah la serikandi tu wujud atau rekaan semata2... menggambarkan si serikandi bijak bermain senjata, bermain kata... tapi, cerita si laksamana sebagai hero pon syok gak... macam novel tulisan Ramlee Awang Murshid, citer trilogy, Bagaikan Puteri, Cinta Sang Ratu dan satu lagik, ntah apa tajuk nya sbb tak kua lagik!!sesapa tau sambungannya tajuk apa? waaaa....da rindu sama laksamana Sunan dlm citer trilogy tuh! huhu. aihhh...da lama tak membaca novel ni (novel yer... nota tak kire...lagik la lama tak baca! muehehe!)
dah dah... enuff on novel. heh! nak baca novel lagi.... tapi tuh la....masa dan wang tak mengizinkan. ada sesapa leh pinjamkan novel ala2 serikandi bagai?? hehehehe.....


:::BAB 2:::
bowling.after external review, tros rasa diri amat la melayang.
a'ai!ko kat ne? da brapa kali sebut nak boling ni, tak terjalan pun! aku tak kire, dak2 ni tak g, aku nak g gak...sorg2 pun sorg la! -fara-d
haah la! jom! kiter g kiter2 pon jadikla... -a'ai
maka...spontan la decision kami mencicit ke metro point main bowling.
ahli-ahli yang turut serta dan BERMAIN BOWLING: a'ai, fara-d, mas, jaws, nisa, sharissa, adian
ahli-ahli yang mengekor dan MELALAK: enul, fara-d, adian, mas, nisa, sha
ahli yang MENGEKOR semata2: gedik
melalak? haha. pas boling, menggedik g karaoke yang tak berapa ok tuh. cis! masing2 cam tak igt dunia. org pasang mariah carey, kiter pon sebok nak nyanyi mariah kari! hisy!but that day was a blast! heheh! mmg release tensen abis lah!
boling, da lama tak main boling. skalik bantai main 2 game...pergh! tersentap urat tangan mak noks! tp puas! dek pk esok nye da plan nak g tgk congkak, maka hati tertahan drp tambah satu game lagik! huhu!

:::BAB 3:::
congkak. masa tengok filem Cuci kat pavilion dlu, kua la trailer si congkak ni. menggelupur ketakutan aku dan enul mintak tuka tempat ngan gedik dek kerna cuak nengok trailer tuh.
namun, sedikit hampa la... tak seindah khabar! cerita nya...i mean... camne ek nak cakap...
takut seramnye ada (sikit).... tapi sayang la, plot nya macam takda..... takda ka... more like tak strong la. itu pendapat aku. aku peminat kipas-susah-mati si pierre andre (tak caya....tanya nurul! XP ) , tapi tak bermakna aku tetap sokong dia walopon terang2 karya dia cam ada kureng sket. well, give him a chance... baru lagik tu .... well mr Pierre Andre, sila lah improvise karya anda eh. frankly speaking, Jangan Pandang Blakang lagik best sbb dia nye storyline ada dan agak strong walopon hantu nye sunggoh la photoshop! hiks! sekian kritikan dari ku! tamau cakap lebey sbb wa tau mau bikin filem tu bkn nya mudah! hiks!


:::BAB 4:::
bergolek sakan tunggu paper xm di bentang depan mata! aaa! mati la statement cam berlagaks dohs!
baru pas print nota etika.
sok ah baca...
tadi bermain-main ngan husna and hussayn, the adorable cousin's kids... aih!! husna hussayn...chumeyl nyaaaaa.... geram! tapi tak snap2 gambar, malas amek kamera! huhu!
now, sambung tgk af6 yg rubbish ni...aihh! (wo! mati kena tembak aku dgn peminat setia af aku kua statement gini!!! ***lariiii!!!***)

:::TAMAT:::

5 comments:

Chika Chika said...

aku ada novel ramli awang mursyid. MANDATORI. sangat thrill. mahuka?

Chika Chika said...

atau nak yg kelakar secara sangat kelakar? DIAR I SEORANG GURU.

fara-D said...

NAK DUA2!!!bawak!!!!

Aizar Azman said...

haluu...
oh,akan ku beli novel srikandi lak pasni..
untung beli novel nih, ley share ngan husband nanti..-->ape kes ckp camnih pon xtau,xde motif..motif corak batik je..
aku g beli nnt, tp ade 2 novel xbace lagik..ngeh2..
aku da jatuh cinta dgn cinta sang ratu,tp xmampu beli lagi..miahaha..

fara-D said...

haha.cinta sang ratu?? da baca la bagaikan puteri?? bagaikan puteri tuh no 1, cinta sang ratu tuh cam sequel dia! hohO!