Monday, March 17, 2008

STRESS!

fara d tak penah putus asa! no! tp skang? putus asa? TAK! ALLAH MURKA PADA MEREKA YG MUDAH PUTUS ASA!

balik umah adalah terapi paling bahgia! aku lupa sume keje! aku lupa sume stress! aku bahgia!!! bahgia dan ....dan terseksa! sampai kan kalo rakan2 silap msg ayat pon aku cpt kecik ati nak majuk! gila kan?

cda: .... maybe course korg mencabar dan buat korg jadi mereng ek.
(sms dr cda bila aku mengadu domba psl stress final projek yg mbuatkan ayat sms aku sebelum ni berbaur kata2 merajuk)\
fara-d: silap tu cda...setiap course ada cabaran tersendiri. cuma beza ngan course kitorg ni, bkn wat kitorg mereng, kitorg yg mereng je buat course ni....

sapa setuju ngan aku? angkat tangan!! *
tak setuju?? dipersilakan berambus...wa tak perlu lu kat sini! sekian*

dah nak masuk tiga tahun... tiga tahun tu la i've pushed myself to stay calm and think positive. ada sorg adik ni (studio aku ler...) byk kali sms aku mintak kata2 semangat

adik: akak! cu0ks!! *** rasa da tak mampu wat da!!!
fara-d: *** takkan bleh siapkan kalo *** kata *** tak mampu siapkan! caiyok2! kite usaha sama2!


sedangkan hakikatnya??????
aku da penah suarakan kat mummy...
mummy...farah nak lari masok line advertising lah mummy! masok ID ke... susahnyaaaa architecture mi!!
kenapa?
ntah...kwn2 farah sume nampak ala2 tak sanggup sambung line ni.... berat! siap ada sorg kat uitm tu....fail apa ntah, patah hati tros masok course Tourism.
apa yg susah nye sampai patah hati ni.....
ye la...archi...not just designing building... kena consider the surrounding... parking nye la... kalo site sempit? naya... kalo site besa pun naya gak.... nak kena sorok itu ini... nak kena limit itu ini...undang2 bagai lagik....susah mi! nak kena pk segala macam services dia nak campak mana....
memang la...semua dalam life ni kita kena relate ngan everything. mummy keje inventory (erk... logistic @inventory...aku pon tak engat! hiks! -farah) dlu pon camtu gak. we have to predict every single action taken, how it will effect the environment, how it will effect the people, community, orang2 atasan plak camne, effect sales dia camne, production mcm mana.... silap hitung....nnt ada je yg merana!

aku?terdiam.... betul cakap mummy. hidup bukannya mudah...nak mati, lagik la susah dan menyusahkan! aku rasa cam naaaaak sangat lari masok line ID , Lanscape or advertising. tapi.... kesian mummy abah... they didnt say it but since im in ukm in archi, they seem like they're happy that one of their kids is going to be an architect.... (atau perasaan aku je? mummy and abah tak pernah paksa anak2 dia nak jadi apa.... kan! yes, dis is my stupid feelings! damn! go away!!


aku rs stress sangat! sampai makan pun da tak terkawal lagik.... jd jgn bising ckp aku makin gem ker apaker bila anda melihat saya!aku salu tgk org itu ini mcm tak cukup tough jadi arkitek sedangkan aku?? aku sendiri kurang kemampuan yg aku komen2 bagai tu... banyak lagik skill yg aku takde...aku cuba polish skill2 itu... but sumhow, im lack of confidence... im lack of courage to explore new things.... Alhamdulillah....aku punya rakan2 yg tak jemu bantu aku.... tp ntah... perasaan aku ni gedik sangat, salu je rasa im walking alone! tambah2...time aku masok entry "kerja sia-sia" tuh! yg tu mmg di update dalam emosi paling teruk dalam sejarah blogging aku! felt like........ no one's around... and no one's bothered to care. (when actually there are ppl around...thnks to those ppl...) even..... naa....*shhh!*

apa buat aku ckp aku mcm da putus asa dlm ketaksedaran aku? sbb aku da tak mampu force myself to work it ALL-OUT! aku kerja sambil lewa! erk...takde la sambil lewa ... tapi cam tak cukup keras progress dia........

deep inside.... otak cacat aku ni da stat memberontak tamau siapkan kerja!




no farah no! ni kerja gila! cepat abiskan kerja ko tuH!!! cepat berambus dari UKM and...and ... do watever u wished to! no more extension! lg extend, lagi gila ko nnt, fara-d!!! gogogo!!!

4 comments:

Chika Chika said...

mmm... i do feel the same.
sebenarnya aku cuba menafikan the truth that im give up and fed up. tapi sebenarnya, tu yg aku ada rasa.

stress tu macam tak boleh nak handle. tak tau nak handle macam mana. even kdg2 tuy bukan tak buat pon. buat.... tp disebabkan its very much about idea kan, selalu stuck. stuck sampai rasa nyawa tinggal setengah.

aku cadang pasni nak buat advert jugak. sbb aku minat grafik. grafik saja yg tak penah buat aku fedup. mentally, aku tak cukop kuat la.

but i know i hav to struggle jugak dan bertahan demi beberapa perkara dan beberapa orang. apa yg aku buat skarang ni pon, atas sebab2 yg perlu di-consider

Adian said...

berusaha hari ini untuk hari esok yang lebik baik. kerana kita akan tersenyum hari esok mengenangkan hari ini yang sebenarnya tak sesusah mana. find sumthing to relax your mind. prioritize. set ur own deadline. reward yourself when u achieve it. i'll help whatever i could to make sure ko teman aku next sem. go farah go!

HidayahSham said...

fara..
aku rase..ada persamaan antara situasi ko dgn aku.lagi nak grad,lagi bertambah stress dibuatnya.

aku duk pikir,after grad aku taknak taknak keje dlm bidang yg aku amik skrg sbb aku tak minat.dr awal2 msk u,smpi la ni aku tak dpt nk pupuk minat kat course aku amik skrg.bila tak minat,mula la rasa beban gila nk siapkan assignment,project,final exams.yg paling sakit bile nak wat fyp,rasa tunggang terbalik aku dibuatnya.

tapi,setiap kali aku rasa down,rase give dgn study aku..aku ingat blk parents aku.aku tanak dorg sedih.dorg pon tak penah paksa aku amik course ni.aku yg nak amek atas sbb2 tertentu.bukan sbb aku minat.tp bile aku da amek course ni,cannot go aa.tp kene chaiyok2 jugak smpi aku dpt degree.aku nk dorg happy.

aku pon tau aku bkn org yg seswai utk bagi nasihat kt ko sedangkan aku pon maseh terkontang kanting..tp sbg kwn ko,aku percaya yg ko bole berjaya dlm bidang yg ko pilih.seingat aku,dr mrsm lg ko bgtau yg ko minat bidang architecture.insyaAllah,selagi ada minat dan juga usaha,ko boleh berjaya.yg penting kita tak give up..

aku sentiasa doakan kwn2 aku berjaya di dunia dan akhirat..take care fara..luv ya.

fara-D said...

org kata...jangan terlalu sayang....nnt lama2 benci dan jgn terlalu membenci, lama2 takut jatuh sayang....
aihh! aku mmg minat...cuma terasa tak mampu....kudrat dan mental tak cukup kuat! hiks! insyaAllah...masi bertahan! wallahualam, ntah la sampai bila....


thanks guys for those encouraging words! ut really helps! mwahs!! ^_^