Sunday, December 16, 2007

Measure Drawing?

haha! assalamualaikum semua!!

ooh lala! my group and i has finally returned to kl after spending 5 days 4 nites in mersing. well, last few entries macam panas sakan kan? haha! lets just say, everything has finally under control. panas panas hati sebelum ni kami sejukkan sendiri dengan menguruskan SENDIRI kerja2 last minit tuh. ada org kata kami manja, nak lecturer uruskan la, mende la. lantak hangpa la nak kata apa pun, yang merasa nye kami, hangpa takkan paham apa sebenanye yang berlaku kalau tak dengar cerita dari KAMI sendiri. kami meletup kerana kerja ini satu kerja BESAR yang melibatkan nama UKM, dimana pengurusan kelam kabut dan hanya dikhabarkan pada kami di saat2 akhir. well, enuff said, malas nak komen panjang, cuma nak habaq mai, kami survive dan dapat keluarga angkat yang baik2 belaka. rasa serba salah sebab dalam dok banjir2, ujan sakan kat johor nu, kami datang 5-6 org segroup nyemak kat umah org. dengan bekalan wang ringgit yang bleh kata seciput, kami terpakse meredah negeri paling selatan kat malaysia nih, dalam musim tengkujuh. huh! (eleh farah! nak pancing simpati ka? blah ah!!) hehe
tak la....kalau aku, aku suka adventure camtu. aku on aje kalo nak soh aku g cari sendiri building nak di measure. aku tak kesah kalau nak aku keluarkan duit sendiri utk aktiviti tuh. bkn nak kata mak bapak aku cop duit, tapi cukup la sekadar nak menampung hidup merantau. NO PROBLEMO...ok? jd, si mulut-mulut jahat yg suka suki kata kami student archi yang manja, sila zip mulut anda, saya (dak studio yg len aku tatau....tapi aku la...) amat la tidak perlu kan pandangan ikhlas anda yg menentang perasaan kami. yes, we're a troupe of emotional babies! thank u. ^_^ yang wat kami kecoh macam murai tercabut ekor nye adalah kerana kami rasa DITIPU. rasa je... kami diperkotak katik. kami jadi agresif bukan sbb kami manja, tapi sbb nak perjuangkan hak2 manusia spt kami. yg dijanjikan itu ini, tp turns out kontang kanting. itu pasal. kami rs ditipu dan jadi SANGAT la kecoh mengamok2 bagai (mengamok manja jer...) kerana kami rs kami patut bertindak sedemikian supaya batch adik2 kami nanti tak diperlekehkan, tak diperkontang kanting kan, tak dibuli sedemikian rupa. kalau nak kami setel kan penginapan pengangkutan dsb, let us KNOW in the first place. ya, aku bukan membangga diri, aku cuma bangga sbb aku punya rakan2 sekursus yang mampu uruskan apa saja. biar ujan, biar panas. cuma jangan tabur janji kosong sama kami. tunggul kayu je tak marah kalau janji lain bikin lain. last minit lak tuh. hangen mmg hangen, tp kami takde la plak mengamuk2 wat demo pun. haha! kami mmg kecoh. tak suka kami kecoh? sila tutup mata anda dan blah dari idup kami! kami mmg suka kecoh. but we're not manja. we're just being ourselves, speaking out the truth. fighting over for our rights. bukan angguk2 tak geleng2 mau kipas pihak atasan. walaupun dalam dok panas2, aku syukur sbb rakan2 aku serta aku berjaya sejukkan hati, ckp and diskas leklok duka lara kalut malut huru hara yang melanda ni.jauh sekali kami nak GIVE UP! yeah!
dah dah dah. cukup sudah hotstogo kejadah ni. hehe.

mersing....
oh. baru beberapa jam tinggalkan mersing, tapi dah rindu kat mersing. pantai nye cantek. kalo tak sebab musim tengkujuh, tiap2 hari aku ajak dak2 ni mandi laut. tapi sbb makcik Tula' and pak Alias dah warning, kami akur. so, tiada la aktviti mandi manda. hehe. tp, dalam sehari, pasti2 kami berjalan ke pantai. tak pagi, kami p petang. tak pun, pagi DAN petang. hehe. saya kan suka laut! deruan ombak, sangat damai. sejujurnya, ini first time aku merasa betul2 dok umah kampung. (dan baru aku sedar hakikat tu ms jejak kaki kat kg tu...huhu) dr pekan mersing tuh, nak masuk kg Air Papan Laut, ada lalu sawah padi. aaaa....jakun nya aku! hehe. tdo mlm, sejuuuk ja. bahgia la hai.... ptg2 lepak pantai...angin sepoi2 bahasa. adoi. kat kl & pj mana ada suasana cenggitu... ? breathing in fresh air. segar otak. aku mmg tak sabar nak balik umah, sbb aku mmg tak betah dok kg. tp deep inside, aku kagum. aku suka sebenanye. alaaah...da ilang idea nak sambung apa. later lah. hehe. nak g amik enul jap!daa!



KG AIR PAPAN LAUT...PANTAI AIR PAPAN! MISH U!huhu

4 comments:

Adian said...

huhu... nasib baik everything ends well akhirnye. hoho tunggu siap keje, nk update mega entry. wuhu

HidayahSham said...
This comment has been removed by the author.
HidayahSham said...

fara..bile ko start sem baru?
nnt ko update cite2 bes kt johor yeh fara..=)

fara-D said...

insyaAllah...kalo sempat. huhu