Tuesday, December 04, 2007

update sikit-sikit

lama-lama jadi la bukit! hiks! tgk ah...kalo rajin, saya akan tambah words and pix pd entry akan datang, kalo tak... anda-anda semua diam2 dah la. saya da mood malas ni.maaf yer. hiks! saya mau cuti lagik...tacukup!!!!!! grrr!huhu...actually, sama je gambo2 ni ngan dlm fs aku. lantak ah!hehe
p/s:gambo hari jenjalan ngan faeez nua n cousin faeez tadapat disiarkan sbb aku dah pro sangat jd jurugambar sampai tersilap set format gambar.ngoks!!

kompilasi aktiviti hari pertama

hari kedua; kebun bunga









dan yang penting skali...saya suka laut...tak seperti cik ini, saya sangat suka air terjun....
dan tasik yg tak busuk cam tasik kejut tuh! hehe...

15 comments:

HidayahSham said...

lawut!!!
sy suke lawut!!
nk pegi lawut!!
sekian..metachih~

Chika Chika said...

nak komen pictures boleh?

gambar first... good editing. menarik bila di-view in real size. mmg nampak menarik.siyes. sbb kena scrol ke kanan dan kiri. klu buat header, mmg cantek. dan besarkan resolusi. perght!

gambar botanical garden (2nd last) mcm nampak shining sgt selective object. mungkin pixel yg-feather tu terlalu besar.Lenkali utk gmbr saiz 640x480 guna 1 atau 2 pixel sudah ok. Klu tak, dah nmpk retro dah. sbb ala-ala tmn cinta zaman awal 80-an. siyes. Gmbr cantek. sbb bahgian depan nmpak rumput, belakang baru objek. cantiksss. Apakata buat second version. Kasi tonjol rumput pulak. kasi kaw-kaw punya fresh. try la oi. gmbr tu cam best je.

dan komen terakhir, aku sgt dengki. blah la ko!

:(

fara-D said...

sham: haah! aku baru prasan...yg dulu2 kalu balik nek feri, gerenti tersengih sorg tgk laut.... mendamaikan!

nurul cik cik: thanks 4 the comment n compliments...huhu. ala...edit time mamai, ok l=gak la...ahahaha
dan utk komen terakhir anda... YES!! 0-0 la kiter...i jeles necklas baru u tuuu!! haha

Adian said...

wah cik photoshop kita dh bersuara! hehe. hmm xde pape nk komen, juz APE ALASAN SILAP FORMAT GAMBA TUH! ko wat format ape? autocad .dwg ke?

fara-D said...

ngek! ape ke jadah format .dwg? ish...format NEF lah ... buntu aku memikirnya...any idea?

Anonymous said...

waaaaaaaaaaa...Fara-d oh Fara-d..best btol cuti2 anda..laut,memang best..sy pon suke laut,serta tasik serta ape2 yang menarik..

cik nurul da jd pengkritik gambo..dasat2..

fara-D said...

best kan laut! mendamaikan!!hulala!

ya, itulah nurul kawan kiter... owh. hasil pembelajaran senibina memang membuahkan anak2 didik yg bernas melunaskan kritikan membina! kan nurul!

Chika Chika said...

kritikan photoshop pandai ar. kritik penggunaan kamera yg btol.... tak dak! tak dak! tak taw! ahahaha. aku pakai kamera pon, main click ja. setting semua lintang pukang. ahahaha

Adian said...

hmm mengikut research beberapa minit aku, NEF tu adalah ala2 RAW file bagi kamera Nikon. (NEF = Nikon Electronic image Format). RAW file ni cam format yg paling asli dan xterusik langsung la kirenye berbanding JPEG yang dicompress. Oleh itu aku suppose ko punye NEF ni mesti satu gamba dlm 4MB tul x?

so, utk mencovert format ni ke format pilihan anda, installa ReaConverter 5.0 Standard kat http://www.reasoft.com/downloads/ 15-day trial je. dh convert, uninstall cpt2 dan jgn wat format menyusahkan tu lagi. hehe

sekian segmen komputer dibawakan oleh mylifeasame. huhu. selamat mencuba!

Chika Chika said...

tu diaaaaa.....
pak eddy dah bagi kuliah.

fara-D said...

huh!bkn takat 4MB...9.57MB!!

isk...da install...tp takde gak utk conver frm NEF.jd sdg try converter Pro punya!Huhu!

fara-D said...

yeah!! thanks very much adian!! muchas gracias me'amor!yahoo!!

dah dpt convert! guna ReaConverter 5.0 Pro! wahlaweh!! hehe!!

Adian said...

wah 10MB? mp3 pun sebesar tu. hehe. waa tahniah, tahniah! oo kene gune pro ek. aku bace yg lite je xsupport NEF. anyway ure welcome!

Chika Chika said...

gila bagak punya saiz. boleh buat blanket musim winter ni.

fara-D said...

haha.nak wat langsir pun boley!!