Friday, December 07, 2007

Red Alert: S.O.S - sWallow Our SH*T!

amaran keras: pada yang berbudi bahasa dan sopan santun, silakan skip pembacaan entry ini kerana tulisan2 kemungkinan besar mengandungi unsur-unsur yang tidak menyenangkan. bahasa kasar mungkin akan kerapkali diutarakan. sekian.



Maklumat terkini. En. Zabidi kata minggu depan bus UKM tiada. Pengangkutan ke Johor adalah sendiri, sama ada bawa kereta atau naik bus. B'tolak Isnin ni dari UKM pukul 10 pg. Sebelum tu ada brief dari prof. Zuhairus. Alamat akan diberi pada hari Isnin, harap maklum. Sebarang pertanyaan tidak dilayan. Aku pun terkejut dan tak sangka... Shida


have no idea, feeling udah kosong. marah sangat sampai tak terkata. bengang sangat sampai terdiam. (well, i try my best not to include carutan2 tak bermoral but forgive me if i do)
sebarang pertanyaan tidak akan dilayan. bagos shida, kerna meng-include ayat tu. kalo tak, gerenti ko kena serbu sakan.
actually, aku dah mula twist kan perasaan kecewa takdapat raya haji serta menerima hakikat bahawa cuti sort of disingkatkan. sudah puas mempositifkan diri supaya menganggap trip itu sama je macam trip2 lain, fun & interesting. tarikh 17dec tu dah cukup menyeksakan. bila aku dah mula redha dgn tarikh tu, di awalkan ke 10hb. terpaksa tarik diri from trip family ke kelantan. hey, da lama aku look forward into FAMILY trip k! damn disappointing dowh! k fine, itu pon dah berjaya di neutralkan. and NOW, PERGI KE JOHOR SENDIRI??? wtf?? what's all these shit man? as far as im concerned, architects are one of the most well-organized ppl. systematic. but look what happened? apa dah jadi ni?? BULLSHIT!
aku mau boikot trip ni. markah tak markah. pedulik apa aku kena repeat. tapi memikirkan kerja2 ni melibatkan usahasama dgn pihak warisan johor, takkan nak malukan nama UKM kan? kalau aku boikot, sama la macam aku ni tek sedor diri kan? ikut akal tak waras dan tak berilmiah aku ni, MEMANG AKU BOIKOT!
pergi sendiri?? tolong sediakan wang nya. aku tak kesah. tp kalau nak dahulukan duit aku, kirim salam rindu je lah kat rumah2 mersing tu. dah masak sangat la ngan kerenah berkaitan finance ni, mana duit konon2 subsidi Olympiarch kami 2 years ago?? mana duit claim kami festsena a year ago?? mana mana?? duit KAMI utk trip bandung hr tu? MANA MANA MANA???
kalau aku yg masih ala2 paras leher utk tahap kewangan, mcm mana kwn2 aku, yg money does matter. bkn nak kata aku ni kaya raya atau pon mereka miskin sengkek, tp be logical la, ptptn mana masok lagik weh! johor bukan dekat, bukan takat jalan sepuloh langkah dah sampai destinasi oi. sah2 makan wang banyak gak nak ke johor tuh. lagik pulak nak bertapa kat sana DUA MINGGU! DUA MINGGU rakan-rakan ku...DUA MINGGUUUUU!!!
nak suruh bawak kenderaan sendiri? oi. johor skang tgh heboh banjir. ok fine, berita tadi khabarkan bahawa banjir kat sana dah semakin surut. itu hari ni... dlm 2 hari lagi, macam2 boleh jadi. eh hello! fenomena alam, sapa yg boleh control kalau bukan DIA sahaja! fine lagik, mersing tak affected sangat, tp nk pegi mersing tuh bleh loncat je ke dr kl?? kete aku nama je kelisa, tapi dia tak boleh berenang ye. sekian.
briefing? dah terkontang kanting baru nak kasik briefing? eh hello, trip bandung hr tu, due to pengurusan tergendala, bleh je postpone. satu sem lak tu.
mummy kata, "No bus, No GO!" haha. ikut hati keras aku, mmg nak ikut je ckp mummy. tp faktor2 lain menegah aku buat sedemikian.
i feel like sum sort of rubbish bein treated such way. enuff with the holiday plans ruined, now this? NO TRANSPORTATION? mari la jalan sama2 ke johor, pastu da sampai sana kiter berpecah mengikut daerah masing-masing, segamat, kota tinggi, jb, mersing dan sebagainya. uuuh! seronok nya! jalan2 mengenali malaysia. apakata 10hb ni kita berkumpul sahaja di perlis, jam 10pagi, kita mula la berjalan kaki turun ke negeri paling selatan semenanjung malaysia, singgah sebentar di negeri pahang, kemudian berkunjung dulu kita ke negeri sembilan, wah! indahnya! jauh perjalanan luas pemandangan, mari jalan-jalan mengenal tanah air kita!


dah dah dah. aku penat. penat sunggoh dengan drama-drama murahan yg memerlukan pemikiran kreatif dan kritis yang tak bertempat ni. lagi bagus aku main game Tumblebugs yg comel ini. hati pon tak sakit. esok pagi je lah aku pk. sekian, selamat malam.

18 comments:

Adian said...

veni
vedi
venci

fara-D said...

veni? vedi? apa tuh? venci i tau la...

Adian said...

ko ni amik subject sejarah x. tu kan quote famous alexander the great, veni vedi vici (i came, i saw, i conquer), tuka vici tu jadi venci je.

fara-D said...

haha!sorry! mak tak ske sejarah!!

Chika Chika said...

ko neh farahhhhh!! aku baru je berapi nk komen entry tetiba tergelak terbahak-bahak pasal veni vedi vici. Tu form 1 dah blaja oi. :p

okay..mari kita berhujah berapi-api macam naga !!!

1 . bagus sgt la jugak kalau kita berjalan pegi johor. takpayah tambang minyak dan tol. nanti berpecah je ikut haluan. keluar peluh.

2. DUIT! memang sah punya kena dulukan duit sendiri. aku yakin punya. blom sekali pon ukm kasi kita duit. kita bg dia duit adalah. kalau dah bagi mmg mati idop balik la takkan dpt. macam yg berlaku ke atas senior. Dah selamat meninggalkn ukm dah pon. aku pon insyaallah nak tinggalkan ukm klu boleh dan kalau ada rezeki.Tp.. betullah cakap ko. Bagi yg mengharapkan ptptn 100% tu camner? sapa nak support mereka kat johor? takkan tak payah duit. sikit2 pon mesti kena pakai duit jugak.

3. memang kita dah dewasa. tapi kita tetap ada ibubapa utk dipertimbangkan. and THEY have to think twice, think trice and take consideration on that.

4. KALAU tak melibatkn risiko yg besar, dah lama aku BOIKOT ja. Biar mampus depa. Aku takdak pedulik. Aku mo tidur, mo golek terlentang ja kat rumah walaupon tak buat apa.

5. Kita bukan nak bising2 pasal kena pi johor. Kita pon dah biasa outstation. Cuma kali ni, banyak sgt benda tak logik. tu yg hot tu. setakat kena pi sana, pi sini... biasanya kita enjoy ja. Siap terkinja-kinja lagi. Tapi kali ni, mmg ada SEBAB untuk kita hangin.

ptuih!

Nyetok said...

Hahahaha. Ko dan nurul menconteng penuh emosi bgai menghidap sindrom pre menstrual yang kritikal.

Aheh aku cadangkan korang kumpil kuar gelaran prof dari nama budak Zuhairus tu. Ish macam aku plak yang emo lebih2. :P

architects are one of the most well-organized ppl. systematic.?? yeke?

fara-D said...

nurul: dari azali aku tak minat sejarah! haha!!

nyetok: takde pms pms nye...kami mmg ratu emosi. especially bila disimbah minyak waktu dok membara! wwwuuuu!!
btw, maksud well-organized tuh... sbb melihat skop kerja yg slalunya mereka lalui, stat a, pastu b pastuc, takbleh terjah terus ke z. tu psl aku ckp camtu.hisy!

hoho...tp kalo aku jd arkitek... alamat ayat tuh dah takbleh aku implement kan la!Muahaha!

Chika Chika said...

woi somebody named NYETOK!
berani kau buat onar kata kami ni pre-menstruasi? ini emosi jiwa terdalam tau. Jiwa-jiwa wanita kental. Menstruasi semua takdak... belum masa.

ni mmg emosi ikhlas ni.tak dipengaruhi cycle of menstruation. :P

architecture sepatutnya dilaksanakan systematically. From A to Z. Once u skip one or two steps... u'll get nothing in the end. (berdasarkan pengalaman berulangkali). tapi to be applied kepada kejadian ini... entah sistem apa tah depa pakai.

fara-D said...

haha.btol kata nurul!

HidayahSham said...

hangin btul ko eh..
tp bile da keadaan tunggang langgang..kite jugek yg susah..aish~

aku pon merasai situasi yg same dgn ko time awal2 prac dulu..yg paling riso parents aku aa..smpikan aku yg pd mulenye maseh waras utk memikirkan care2 mengarrange kembali keadaan tunggang langgang ni..pon menjadi riso sama seperti mereke...ye aa,kite kan anak gadis..tibe2 kene bersendirian di tempat org...parents mane x riso..tp Alhamdulillah,seb baek aa kami sekeluarge mampu menyelesaikan mslh tunggang langgang dgn baek..

so..ape rancangan ande wahai cik fara??ape2 pon sy mendoakan ande dan rakan2 sentiase dilindungi oleh-Nya..=)

take care dear..muax2~

fara-D said...

thank u my dear. rancangan aku? terjun masok laut!!!
saya mmg hangen, tau2 la aku hangen camne....jarang lama2 kan?! makin lama makin rumit. tak kesah kalo kena setel sendiri, tp LAST2 minit kena setel sendiri! janji len laksana nye len. hangen satu badan!!

Anonymous said...

otak aku rasa nk terbarai-barai.
jantong dah nak hancur.
badan nak terputus dua.
jiwa dan raga mcm kena kunyah.

sgt dahsyat.
boleh bawa maut

fara-D said...

nurul: haah! mmg! menggigil2 aku! rs cam nak bwk meriam buluh g bom mereka2 itu!

HidayahSham said...

fara..hg nk supply meriam?
kt mlka byk..
smpi depa wat hiasan lg..
hg nk..bole order kt aku..
huhuhuhu..=)

fara-D said...

haa!chantek sham! nnt sok aku roger ko! aku nak order lapanblas bijik!

ST_one said...

Relaks....Fara....

Anonymous said...

sabar kemvbar!!memang sengal la org2 yg buat korg nieh..ape kes nieh??sy yg bace pon terguris jiwe..

fara-D said...

stone: aihh...tgh sabar la.if i tak sabar, i sudah ikut my parents to kelantan and ignore the measure dwg. huhu!

aiza: terseksa jiwa raga....tgk je la esok camne....tawar hati!!