Monday, July 02, 2007

sumpahan secret recipe durjana

yoh! ganas plak title entry ni. cheh!
ok...just pasting the words typed days b4.....nak concentrate more on...REUNION. hehehe....

29 jun 2007 birthday kak lin. HAPPY BIRTHDAY, KAK LIN!! muahmuah!! malam tu, balik from keje mcm biasa, sebab kan jumaat tak tayangkan manjalara,maka,depan pc la aku melekat. malam sket, kak lin ajak kua makan. abang imran blanja. aku saja je bsing2 konon2 tringin mau cari kasot. so, kak lin dengan bernasnye ajak p sunway pyramid. ngeh ngeh. ok gak. dah lama tak singgah sunway pyramid.
tp shit sikit la 29 jun tuh. konon g makan kat secret recipe, tapi service nya sungguh mengecewakan. mcm jatoh standard secret recipe. cilakak! (hish. i noticed, i always use this word lah lately!)aku order prawn macroni n cheese, abg imran order black pepper chicken n kak lin order apa ntah nama dia...gordon bleu?? lebih kurang lah bunyi dia. nak jadi cerita, mula2 aku order fish n chips.pastu tiba trasa nak makan mac n cheese plak. so tuka la order. cik pengambil order tuh siap tanya "so, fish n chips cancel ye?" yes lah jawapan ku.pastu, datang la makanan2 itu bermula dgn ....FISH N CHIPS!
waiter: fish n chips? (sambil menghulur makanan tersebut)
kak lin: no. we didn't order fish n chips
waiter: (dgn muka terkial2 pelik merujuk si tukang amik order)dan waiter tersebut membawa pula black pepper chicken.dan kemudian fish n chips tersebut singgah lagi di meja kami bersama-sama sepinggan mac n cheese.)
waiter: adik tu kata, akak baju merah ni yang order (aku la tu!)
kak lin(dan diselit2 oleh aku):yes we did order fish n chips, tapi dah cancel, kami order prawn mac n cheese ni. dia sendiridah kompem kan kami cancel fish n chips tu.
waiter: oh. (sambil berlalu pergi)
dan kemudian, waiter pengambil order tu dtg lagi
waiter:maaf kak, fryer dah tutup. boleh tolong order menu lain tak?

oh.sunggoh la malas aku nak tulis conversation itu. geram. kak lin siap mengomel nak order kek semata2 nak baling katwaiter2 (waitress sbenanye...) yang sengal2 senget tuh. well, HELLO! u cant just simply TUTUP FRYER when there are still CUSTOMER waiting. duh! tak abis geram lagi, masa nak balik, kami nak tapau kek barang seslice dua. kak lin: kami ni nak take away cake.boleh?sebab dah geram sgt waitress2 tuh wat dek je masa aku ngn kak lin dok jenguk2 kek mana nak ditapau. waiter: boleh (dan kemudian stay tercegat kat kaunter as if "sorry ma'am, im a cashier who only in charge of the cash register only.i dont take orders, thank u". yang lagi panas nye, datang plak member dia kasik sekotak cincin dan cashier tu bleh berbahagia membelek cincin tu ON the counter. aaa! nasib jari antu aku ni tak dihiasi sebarang cincin...kalo tak...merasa la mangkok tu tgk aku tunjuk kurang ajar. yes, the story tak end lagik. waitress sorg ni pon amik la order cake kami... biasa la, customer kan ALWAYS rite! no matter wat! dok amik order,nak kata kami lembab sangat order, tak jugak. biasa je. alaa...tipu la kalo korg dari jauh dah mark kek apa nak di beli. mesti mcm uh ah dlu utk pilih2 kek idaman kan.dua kek kami pilih, tup tup si sengal ni dah bawak keluar kotak nak pack tanpa menanyakan itu sahaja ka pilihan kami.aku dah bengang gila masa tuh.aku dah..."kak lin. dis ppl dont want us to buy cakes so. DONT!" kak lin pon da bengang2ckp antara kuat ngan tidak "ORG nak kasi duit, dorg TAKNAK. SUDAH!!"ah. dah. takmo igt lagi dah kesah bongok tu. geram. rasa nak saman je sR tu.
sekian.

6 comments:

Chika Chika said...

gordon bleu sedapnya...
btw... nk tau tak, last months aku g mkn sorang2 gordon bleu tu time lunch since the'kawan-kawan' nak save duit. And OMG! yes, gordon bleu was delicious tp ada yg lg delicious... two japanese guys who sat next to my table! Sorang tua, sorang lagi boy. Yummy! He looks adorable in Japanese. ahahaha...

talking bout the entry, woaa... ! cilakak huh? *rasa pelik plak aku ckp cilakak* ni. Tp amaoi opismate aku mmg fav word dia cilakak ni.

jgn pegi SR situ lg. Tmpat lain xpe. ahahaha...

dey, minachi!
i tggu cerita suspens tu la. mana? mana?

fara-D said...

alala... the'kawan-kawan' ka?? aihh...me one of them kan? ahaha... sengkek dowh that time! ampun!

ya...cerita saspen sdg dlm proses. mega punya! sbb aku sgt bahagia ujung minggu yg baru berlalu itu! jadi...setelah sekian lama update dgn kata2 yg tak seberapa selama ni, maka nantikan update bersama rakaman exclusive photographer2 amatur yg pernah blajar di kolej mara kulim!
*aiseh! ayat nak ngade!cih!

Adian said...

ohoo dh lame xmakan secret recipe. rasenye last time mase kat sogo ngan ko, nurul ngan tuut tu. hehe

Chika Chika said...

jap. ada few things aku nak cakap ni

1) "the kawan-kawan" i mean my opismate la. LAST MOTHS la. bila masa pulak kita berjumpa last month? ada eg ko tak teman aku mkn SR time aku ajak? ada eh? selalu kan.. kita dua ni 'lembaga' gila yg pegi makan senyap2. Nape eh, tiap kali makan SR, kita jd cam budak jahat. AHAHA! tu yg syok tu.

2)the reunion? eleh, aku cm dpt agak antara scene2 menarik yg berlaku time reunion KMK tu. Nananananana!~ *eh, lama x dgr cite yg berbunyi nananananana* kan?

3) adian - masyaallah. Lama gila. Ko ni mmg lah. Meh sini ikut rentak aku sket. Kita mesti makan benda2 yg menggembirakan. HAHAHA! weh, mmg kalau ko sebut nama *tuutt* tu ko akan kena sumpah eh?

fara-D said...

eh? last month eh? eh eh eh...i tak prasan... ehek! tgh srabut lah...lelelele...

oh lalala...nananana nonononono! pecaya lah! dah update pon...silakan...

Anonymous said...

wahahaha..
lg satu yg ampeh kat wangsa Maju,jgn pegi yer..aku taktau la,waitressa niuh,cam igt bapak dorg nye kedai kot..blagak je,br jd waitress,blom tauke..
gordon bleu..ahahaa