Saturday, June 16, 2007

reUniOn 5L2003mjscBalikPulau:tHeKonOnKOnoN!

16 Jun 2007. 1140.kl sentral
msg si azmir. katanye tak jadik drive ke timesquare. makanya, aku kira, mesti dia naik komuter. ahah! tepat jangkaan aku. tgh2 dok jalan dah nak sampai pintu kua menuju ke stesen monorel, bleh la kan aku pusing wat U-turn bila dpt msg azmir yg dia akan tunggu syamil kat kl sentral. alang2 dorg da janji jumpa kat ctu, aku pon join la untuk gerak sama2 dari kl sentral tuh.dlm 1145, azmir sampai kl sentral. syamil tak sampai lagik. so kitorang pon lepak mcD,azmir minom stoberi shake dan aku makan eskrem ijau yg rasa nye tak kurang cam limau nipis special kat bangi tuh (nurul panggil air nih air sp....ih.tammo sebut lah!!!waaaa...XD ) tepon syamil, dia sejauh lima stesen dari kl sentral. hak. sempat gak abes eskrem aku tuh tunggu si syamil. sempat jugak aku ngan si azmir berdating sembang2 itu ini. adoi la. bila syamil sampai, sambung sembang2 sekejap sebelom gerak ke monorel.

1300.timesquare.
teros menonong cari elevator utk ke tingkat seploh.syamil sengal sbb mula2 dia msg gtau venue kat foodcourt tingkat seploh. dan kemudian dia kata kat chicken hatz. cet. turun balik la kitorang ke tingkat empat. tunggu faris kat sana sambil berusaha menghubungi yang lain-lain dan memujuk supaya menghadiri event kecik tersebut. hiks.tunggu2, tibe2 aku ternampak kelibat sorg mamat dok terjengok2 ke dlm chicken hatz tuh. ahah! kenal sangat aku kalo rambot cenggitu. FARIS!!! miahaha!! kami saja tak panggil dia (kami menunggu di kerusi kat lua restoran tuh). bia dia terjengok2 sambil kami posing sengeh2 menanti dia berpaling tengok kitorang. hikhik! sampai je faris kat tpt kitorng lepak tuh, tros dia tny mana org ini, org itu... maka, masing2 cuba try contact sapa yg bleh di ajak join. EMPAT org je k.... meh i nak lepuk beberapa org ini (lepuk cepuk manja je...jgn marah ek...)
1. awon. alasan tak datang: jaga lembu kat umah. lembu dia tak leh ditinggalkan. cis!padahal cik kak ni yg ye ye mencetuskan idea mewujudkan gath ini. cis lagik!
2. pia. alasan tak datang: kena register masok asrama (kan pia? lebeyy kurang la...) oh k...alasan diterima.tp...ih! msg syamil kata ckp anytime, dia on je. cis cis. i terbang ke cyber tuh sekeh dia kang!
3. wani. alasan tak datang: oh aku tak igt tp diterima lah. tp nak gak cepuk sbb dia yg iya2 memujuk rayu aku mula2 dlu soh aku yg organize kan. walopon mentah2 aku tolak memikul tanggungjawab tuh tp cair gak akhirnya sbb wani pujuk rayu. alih2 mmg aku tak wat pa pe pon melainkan syamil yg berusaha keras. hehe. (aku pon patot tersenarai dlm list lepuk cepuk neh!)
4. aida fasehah. alasan tak datang: syamil kate dia tammo dtg. ntah le.
5. eh....suka2 aku je kan nak lepuk cepuk nih. cis!! cukop cukop!
hehe..,.. takde lah. saje je aku sebot nak cepuk2 dorg neh. knapa nak cepuk? sbb aku windu sama itu olang laa....geram tak dapat jumpa mereka. (owh. org yg tak tersenarai dlm list kat atas ni, jgn igt i takmo lepuk u ols yer. hehe... cume takde idea nak goreng ayat je neh!miahaha!!)ayyo! i rindu sangat amat dgn sume manusia2 dari 4L2002 ngan 5L2003 tuh.
oh....juga seisi maktab itu. adoi la....budak2 suria..... waaaaaa!!

oh. berbalik ke timesquare.beransur lah kami ke foodcourt mencari port yg lebih proper. cis! azmir soh aku amek gambo mereka bertiga! mentang2 la aku sorg je kaum Hawa situ! cis lagik!! aku pon nak masok gamba gak!!tak aci btol!!borak punya borak. tekak kering pon tak dilayan. dari berkisah ttg siapa dimana (update activity dak2 maktab le...mcm who study where....) sampai la ke kesah dahulu kala.... prep... nasi lemak nasi goreng pas prep mlm.... baca yasin sampai tercampak surah yasin tu (mereka la citer byk...) ... gaya2 tertdo ternganga lah... seed broadcast... homeroom meeting.... sukan suria yg BEST tuh... cikgu2.... lari keliling padang sbb tak siap modul sejarah (sbb modul ke sbb result...tak igt.hehe)...dedication sempena candle light dinner... oh.termasok lah 'event' takdak air walopon dikala bertarung dengan exam. fuh! byk gle citer. tak tertulis kat cni. but it was fun though, to actually sit and chit chat on those old beautiful days. haish! made me miss those ppl even more! sedar-sedar, dah kol 4 kot, faris mintak diri sbb dia kena bekerja. hik!aku syamil ngan azmir sambong lagik sembang. stop kejap g bli lunch sbb syamil takmkn lagik sepanjang hari. sambil mkn, sambung lagik bercakap. huh! penat jugak bersembang nih. sedar2 lagik dah jam 6 ptg waduh!dlm dok bersembang mcm kitorg je kat foodcourt tuh, datang makcik cleaner menyelit antara kitorng amik pinggan mkn yg dah kering tu. haha!sengal je. oh. konon nak beransur gerak pulang ke kl sentral. tp musti bergambar dlu. (oih. i tak masok gambar lagik! cis! tak bwk kamera aku. ralat btol! kalo tak....pinggan2 mkn tuh aku amek skali gambar nye. cis cis dan cis lagik!) tgh2 dok cari port amek gambar, ada one group of chinese girls soh amekkan gamba dorg. aku pon amek la dan in return, ktorg soh dorg amek gamba ktorg plak. haha!

oh.tba2 mood nak celoteh panjang lagik terbantut. sekian. gambar later la upload. tepakse tunggu si syamil upload dlu. walaweh!

moral of the story:
1. aku maseh tak suka naik MONOREL!!!
2. saya sangat rindu rakan2 maktab. pia!meh sini ko!!sekeh hang! huhu!
3. walopon kehadiran sedikit, tapi itu membuka peluang kami bersembang lebih rancak. cuba kalo big group, pasti berpuak2 kan. hehe....
4. terkasar bahse, tersilap kata, ampun maaf dipinta....huhu!!

9 comments:

Adian said...

hahaha kalu aku kelas ko dulu pun mayb aku xdtg gak. sbb aku xsuke sgt reunion2 ni. cam xbsedia jumpa kwn2 lama, nnt aku akan jadi cam baru jumpe dan memerlukan beberapa bulan utk kembali normal. hehehe

Chika Chika said...

adian tu cacat je. aahahaha... tp tak pelik pon sbb dulu pon dia camtu. jenuh aku kena bahan dia setiap ari supaya dia jd bercakap. wakakka..


kita semua bila nk wat reunion studio eh?
ahahahah! mmg kehadiran sifar la jawapnya. blom grad nak buat reunion. WAKAKAKA

fara-D said...

cheh! adian mmg! mengada-ngada!!

reunion studio...

waaaa....waaaa...waaaa... (reaksi aku sejak smlm bila sebut je perkataan "studio")

Adian said...

farah... aku masih cuba menelan realiti yg pahit ini

fara-D said...

ha?realiti apa yg pahit? ih...kompius...

Chika Chika said...

realiti tv. macam AF tu.
ahahaha

Anonymous said...

ahahahaah..
lawak si adian nieh..ade je kesengalan die..
oho,date ngan 3 org tuh,tamak btol!!
kalo tawu,bule sy join,*papp..jgn ngader,kang kene lepuk berganda..

Anonymous said...

sonoknyer kelas die wat reunion :P

fara-D said...

ola munh!! hik! kelas pon...dlm 4 org je yg hadir. sedikit kurang berjaya lah... tp ok la...drp takdak langsong!