Wednesday, June 13, 2007

blur

ih. masa kat opis, adaaaa je topic yg rasa nak masokkan dlm blog. tapi ngapad pc je....
blank. sengal!

jumaat ni puan akmal dtg opis. aihhh. hope everything ok. apa perlu aku wat ah? wat bese je la kan. har har.teroskan kerajinan ku bekerja. wah la. rajin kerr??



ha! dah igt topic tuh.
cuma nak cakap, saya suka bekerja. berlatihan seperti ni. tapi saya lagi suka belajar bersama ratu2 studio serta kesengalan yg menyelubungi studio tuh. huk.
satu je saya tak suka sepanjang tempoh li ni. saya tak suka diri saya ketika di kantor. kalo aku cakap, pasti dak2 studio, maupon member2 kmk atau bp sume tak caya. aku jadi pendiam. macam seorang workaholic yg sangat ketagih mengadap keje!!padahal, bkn byk sgt pon keje nye. dan aku tak paham bila chui yin bising aku siapkan keje dgn cepat (keje yg di mintak tlg aku setelkan lah...) mcm print drawing 4 tender.... (sbut pasal dwg. aku rasa nak wat bungee jumping sat. ada plak print saiz a1 tak check scale. gatal p boh scale to fit. mana tak lari skala dwg2 tuh. dah la SAIZ A1... LIMABLAS keping plak tuh... PLUS ...TRACING PAPER!! kalo lah tracing tuh aku kena bayar... mmg korek tabung ayam aku ni!! ) mujo la chui yin bkn jenis melenting. dan mujo juga lah aku bergelar org trainee. maka chui yin dgn penoh kesabaran menerangkan kenapa scale dwg itu penting walaupon ada dimension2 yg dah diserta kan. haihh!! aku pon offer utk reprint kan dwg2 tuh. sangat la rasa bersalah. so stupid of me. haks!
kalo wat photoshop, walopon diserang saket jiwa menghandle kerja photoshop bersaiz A1 yg bergerak terlalu pantas tu, tapi bila dah siap mesti si chui yin akan tercengang dan marah (marah gurau2 ler...) "aiyya!! u cepat sangat la!!kerja slow2 sikit. nnt i takde market la!!" ataupon dialog biasa dr chui yin bila aku siapkan tugasan pemberiannya : "suda siap a?? ayyoh!! slow sikt la!xpayah laju2!" "ayyah! you jgn cepat2, take ur time la..."
hih! sunggoh aku tak paham. sama ada itu ayat sindiran aku wat keje slow, ntah la. tapi aku ske cara chui yin. sebelom dia tugas kan aku, dia explain dlu konsep2 yg diguna dlm CAD tuh. tak pon dia explain dlu apa yg bakal aku print tuh, or explain dr A sampai Z kuasa dua utk apa aku sediakan color plan / elevations yg dikerah wat kat photoshop tuh. (hik! aku byk sebut pasal chui yin kan? cam dia plak supervisor aku. heheh. )sebenanye, di GLC architect tu, aku bantu droughtmen or droughtwoman (sbb chui yin sorang je drafGirL ctu...) dgn dwg2 dorg... mula2 dlu tlg mr howard. skang ni lbh byk tlg chui yin. and at the moment, sedang pusing kepala (eleh...pusing sangat...bese je....exaggerate lebeyy...haha!)membantu ahTong (ah tong droughtman GLC yer...bkn dak studio tuh!) mengator window schedule utk project housing kat johor (tak silap aku lah). dan esok insyaAllah bleh siap kesemua type nye window & door schedule. pasni....? ntah la... tgk lah sapa yg ada keje nak aku tlg....

aish, kadang rs cam btol ke aku sdg praktikal neh? cam tgh keje sbg drafgirl je... huk. apa2 la hai.... at least ada je mende2 br yg aku blaja, tak byk, sikit. kalo kena wat li lagi, bes jugak.huk cuma malas je la kot.

wah!jauh lari dari apa yg aku nak tulis sbenanye. huk! saya tak sukakan diri saya ketika berkerja sebagai seorang trainee. saya jadi pendiam yg amat ketika di opis. saya terlalu obses mengadap pc. saya kehilangan bicara walopon para pekerja yg lain sunggoh frenly, tatau nak sembang apa sedangkan peluang nak beramah mesra sgt besar memandangkan aku dok seblah fotostat machine merangkap printer tuh serta suis aircond tuh. jadi betol ke kwn2 aku yg knal aku dlu kata aku frenly tuh? ataupon mmg sebenanye aku neh sememang nye pendiam yg peghak? atau aku mmg tak reti nak berkawan ek? adoi la.yg saya tau, saya tak suka diri saya di opis sbb saya jd penakot nak mampos, takot hatta nak menyanyi2 ikot lagu mp3 yg berkumandang sekalipon. cis!sengal. noktah. sudah saket kepala. nak muntah ngadap pc dari jam 9am sampai 9pm.sekian. lenkali igt, sambong lagik.huk

3 comments:

Adian said...

ngiahahaaaa samela ngan aku. tetiba menjadi pendiam yg poyo. tp sure sume org caye kalu aku kate aku pendiam kat sane sbb mase 1st year dulu pun aku pendiam untuk beberapa bulan pertama. cube li ni 5 bulan, haaa masuk bulan ke4 baru dorg tau sapa aku sbnrnya. yeehaa

Chika Chika said...

pendiam? alahai korang ni.... alahai.. apani.. tak diva la! aku heboh ja. pagi2 pasti hingaq opis tu dgr cerita2 berkulat aku tu. AHAHAHA! ataupon dgr kritikan2 dan komen bernas aku ttg cerita panas kat newspaper. mtp btol woo... takleh dok opis. aku jd gila kerja. klu boleh sumer aku nk wat. aku rasa LI ni sebenarnya bagus tau. At least aku jd clear sikit ttg design process and how to start. seblom ni terus trang aku kata, aku masih blur nk start projek. Dan aku dah jd smangat dgn architecture. wut eva happen, aku tetap nak berjuang. wooohh... ayat hebat!


farah, kita mesti berazam. Sem baru ni kita mesti struggle tau. sbb ni last chance utk kita melangkah one step closer to the future. Kita usaha sama2 tau. architecture is life.........


sekian hujah hebat saya.

fara-D said...

yes dear. architecture is life. aku pon sonok li.tp kan... aku lebih byk blaja drafting rather than design. tak penah langsong terlibat ngan design!! :((
nnt ko aja ek cara stat design! hehe... cni aku lebih byk diterangkan ttg proses tender...apa itu s&p....dan paling aku ske, blaja sket2 camne nak bace engineering dwg. heheh!

ye...pendiam. tu sbb aku tension stat 1st day lagik!! smlm je cam dah pandai nk gado2 manja ngan org. hehe. mujo jugak tuka tpt!waha!