Tuesday, November 28, 2006

Erin The Drama Queen

assalamualaikum....

huhu....this entry might be short only. biasalah....berebut penggunaan internet bersama adik terchenta.huh!


tadi petang visit maktok lagik. Alhamdulillah, hari she seems to get better. makan pun dah banyak sket daripada semalam. cakap pun dah kuat sikit. mata pun dah makin segar.tadi bawak maktok jalan-jalan sikit (dgn wheelchair lah...) jalan-jalan sikit je. nursing centre tuh bukan besar mana pun. erin ngan mamanya pun ikut sama. lincah betul si erin ni. dia suapkan matok dia air, betulkan katil maktok, and tolong maktok makan sama....hehehe... maktok nak makan kari, so mama erin pun buatkan. si erin nih pulak memang pantang tengok kari, dia pun join maktok makan. bukan tolong suapkan maktok dia, suap mulut dia ada lah....hai, erin....erin....
hmmm.... tgk pada landscape di kawasan hospital, aku rasa.... ia patut di upgrade kan lagi supaya penghuni nya lebih riang utk berjalan-jalan. sedap sikit mata memandang. taklah rasa sangat ke-hospital-an nye kan.... nnt2 lah aku amik gambar tempat tuh. but after all, the nurses all seem friendly. tgk kerenah2 org2 tua ni pun interestting jugak... ada yang suka nyanyi... ada yang frenly.... but mostly diam je....dah tua kan....tak larat. aku suka dengar nenek berbangsa cina yang dok sebelah kamar maktok tuh gembira. she's so cheerful. the nurse senyum kat dia and goyang2 kepala sikit, dia pun join nyanyi. itsybitsy spider lah.....baa baa black sheep lah... so cute!!

oh yer....teringat pulak insiden masa kat alor star. masa balik from majlis bertandang, singgah kat rumah maktok dulu (dah dijual sbb takde org nak jaga kan....dari pada dibiar jadi potensi sarang penagih, baik kasik masyarakat guna kankankan....) umah maktok tuh skarang dah upgrade jadi pusat clickers (tmnet....) pulang dari majlis tersebut, aku follow aunty nah. erin pun ada lah sama. kami pun singgah sat umah maktok, alang2 dah lalu tuh kan. kitorang pun cakap la kat erin "tgk tu erin....rumah maktok dah jadik cantik...dorg dah buat tempat clickers....". tak semena-menanya, miss little-drama-queen ni teresak-esak menangis tgk umah tuh dah berubah....."mana umah mama???? kesian umah mama dah takde.... mana umah mama?mana?" sambil meraung-raung. "eh budak ni? wat the fish???" terkezut aku dibuatnya. ini first time aku tgk aksi drama queen ini secara live. aduhai erin.... sentimentalnya kamu.....ish ish ish....
aku, eleena (kakak si erin ni...) and uncle tengku (papa erin...) hanya mampu ketawa tgk gelagat erin yang tak sudah2 dramatik tuh. aku sampai tak larat nak gelak tgk kerenah erin. mamanya jenuh nak distract dia dgn cerita zaman kanak-kanaknya spy erin berhenti ber'sentimental'.... hik hik....
aduhlahai erin ....erin.....

rumah maktok: the new look.

okesh....dah kering idea nak nulis hapa.... sok sambung lah..... insyaAllah sok nak upload gambar2 wedding.
gambar mat rempit takdak la adian... cermin keter belah aku duduk tuh kabur dgn air yang terkondensasi...maka kalo amik pon tak clear. lagi plak....takot gak nak amik gambar....mau si rempit2 tuh ligan aku bila nampak aku amik gambar...tak ke naya?? huhu.....

3 comments:

Chika Chika said...

erin ni klakar ar!!!! aku dah agak dah. dia mesti nak acting hots pasal umah tu... alahai...

Anonymous said...

gilela erin ni. macam dlm tv! pasni bole blakon sinetron bawang merah bawang putih

fara-D said...

huh....masatgk umah tuh dok buruk pon dia nangis gak....lagi terok!! "Sedihnya....umah mama buruk....mama idup susah dulu.... sian nya mama...." padahal umah tu sebenarnya lawa gak tp jd semak sbb takde org jaga.....huh!