Sunday, January 03, 2010

memohon kemaafan

mood buat kerja datang.
and oh, mood blogging pun sama datang.
sebab....sebab buntu taktau nak karang apa untuk kerja. adoi.
so, mari light light membebel disini dulu.

firstly, (nak jugak wish lagik...) Happy Birthday Nana!! (31 December).
dan, selamat tahun baru 2010 to all.

hmm...2009. years passed and looking forward to new adventures.
to everyone in my life, thank you for your presence, painting chapters of my life.
there were trial camp, there were trips to sabah, perak and penang, putrajaya and kl exploration, and much much more.
there were tears and joy.
cherish every each moment.

oh. at this very moment, sangat tidak tenang. i guess i owe an apology to a few people. my words maybe were harsh. as much as i think i shouldnt have acted such way, but i know, everything happens for a reason. not matter how bad u think it is.
as i did post my anger quite some time ago, which by that means i admit that it was one my biggest mistakes. and for that, to whoever have been hurt by those words, i am truly sorry.
kononnya sebagai kakak, tapi tindakan terlalu emosi.
mungkin pihak terbabit sangat terluka oleh ayat-ayat aku, maka dengan serendah rendah nya disini, farah diana memohon maaf atas kekurang ajaran tersebut.
but believe me, i love aaaallll my dear juniors and friends... yes, i know by this open apology does not means i am easily forgiven... but kerana saya rasa bersalah mengarang entry yang jahat di blog, maka, memohon maaf juga di blog. ceh!
dan ye, mungkin kerana itu juga hari hari aku sejak kebelakangan ini sangat jiwa kacau. aduuuh.

but takpe... aku percaya percaturan yang Allah gariskan untuk aku.
Dia buat kita tersadung sekali sekala untuk kita belajar betapa salahnya langkah langkah tertentu itu.
Dia bikin kita menangis kadang kala supaya kita tahu betapa nikmatnya ketawa
Dia lemah kan segala jiwa raga kita sedetik dua supaya kita bisa bangkit kuat esoknya.

maka, kalau hari ini kau rasa mahu menangis terjunam junam, nangis lah sepuas hati mu.
dan esok, bangkitlah dengan semangat baru yang kental.
kiranya hari ni kau fikir dunia semua sedang tikam kau, dan kau terjelepuk selemah lemahnya,
fikir kan juga, dan yakini juga bahawa esok kau bakal peroleh kekuatan dan berjuang segagah gagahnya.

sekali lagi, sebelum menutup tirai mutiara kata ini malam,
kak farah menyusun sepuluh jari memohon ampun maaf dari SESIAPA juga yang pernah tersentuh, terguris hati dek kata-kata kasar ku di blog, mahupun di facebook, di alam maya, mahupun di realiti. saya faham kiranya anda reluctant to forgive me, if i were you, i, too, might do the same. sepuluh juta maaf dari aku pun, kiranya hati sudah teramat luka, mana mungkin dengan mudah anda maafkan saya, bukan. but believe me, i will always wait for the moment that all of will sincerely forgive me. i am no angel, no one is. i took few wrong turns to realize how beautiful the people around me are. yes, everyone is beautiful, lawan or kawan, semua pun aku sayang. sekian. sebelum aku terus mengigau merapu tahap gaban, aku patut berhenti mengetak ngetuk keyboard pink aku ni. ratu drama; signing off! adios!

3 comments:

Adian said...

mana butang "likes" di sini? *tiru ayat fara* hoho

fara-D said...

cissss!

fievelski said...

nak likes jugak boleh?