Wednesday, August 13, 2008

Eco GuardHouse

salam.
12 Ogos 2008
first of all, CONGRATULATIONS kepada sayang-sayang JSB sekalian yg telah selamat berkonvo semalam (juga tahniah kepada yg konvo ahad dan hari2 sebelumnya; cda, mas ainun, kak chah....semua2 la)
p/s: aku tgh banyak kojo ni....
maaf la, terlambat la semalam. korang kua awal sangat da.... wa tertdo kepenatan dek stay up sampai jam 4 dan 7 lbih suda kena bangun g klas... huk (stamina da tak tough macam 1st year dulu la....terasa cam orang tua da ni!)

Design
yup. jumaat submission lengakp dengan site model. pergh. mengglupor gak but better mengglupor skarang rather than mengglupor nak wat housing nanti. aku seakan-akan suka jugak sustainable bagai ni. owh, lebih exact, UKM Lestari ni. macam teruja mau melihat hasil nya nanti. how the campus should integrate with the ecosystem, with the nature, with the local community, with the technology. fuh! adakah topic sustainable campus akan jadi consideration aku untuk wat topical study nnt? lalala.... wait & see.... aku sudah baca Kompendium Kampus Kondusif (lebih kurang camtu la tajuk dia) keluaran UTM tak silap aku. hmm.... agak interesting isi kandungan buku tu. sesebuah kampus sepatutnya menjadi sebahagian daripada komuniti setempat. disamping menitikberatkan kualiti graduan yang dihasilkan, sesebuah institusi should also menitikberatkan suasana persekitaran. walaupun aku sememangnya pemalas erk... memandu kereta dalam kampus, tapi aku agak setuju sekiranya kenderaan pelajar di limit kan dan penggunaan kenderaan awam @ jalan kaki di terapkan. memang nampak cam penat, ye, kalo aku yg kena jalan kaki atau berebut naik bas pun, aku maybe merungut. tapi kalo semua orang sama-sama jalan kaki @ naik bas, kita tak terasa penat dia. eh? apa point aku nak sampai kan tadik. ngeeee.....
insyaAllah, aku nak amik tau lebih dalam lagik pasal kampus lestari ni. tapi buat masa ni, aku kena concentrate design guardhouse ni dulu (which i doubt, why shud there be a guardhouse when in terms of sustainable living, a guard itself isnt quite necessary since the community itself should take care of each other....)

Penyakit Kronik
tamau sebut apa penyakit nye, sebab kalo sebut, makin menjadi penyakit tu. opposite penyakit ni adalah rajin. saya tak mengaku saya rajin, tapi kalo da stat wat keje, insyaAllah lancar progress.... tapi agak azab kalo nak mendapatkan mood yang sesuai. im easily distracted and i could explode if ada yg interrupt konsentrasi yang agak sukar diperoleh.
ya Allah, berikan lah aku ilham dan petunjuk Mu. tenangkan hati ini agar tidak mudah terpedaya dengan pujuk rayu syaitan yang sentiasa mencari peluang menyesatkan hamba-hambaMu, ya Allah. aku hanyalah hamba Mu yang lemah yang sentiasa lalai dengan duniawi, maka aku mohon pada Mu agar Kau bantulah aku perjuangkan jalan cerita ku di pentas dunia ini, semoga jalan ku sentiasa dalam rahmat Mu, ya Rabbi. insyaAllah......

6 comments:

Adian said...

amin2 ya rabbal alamin.... heheh...

fara-D said...

huks. ... jangan la guna pakai intipati dari blog ini untuk kehidupan harian anda ye adian....
huhuhu

Adian said...

nasib bek panel aku dh print. kalu x aku amik gak quoting pasal kefahaman kampus lestari ko ni. hehehehe

Anonymous said...

ganbate fara d!!
sy support kamu!!
kuatkan semangat!!
all the best!!
sy doakan anda berjaya !!

p/s:doakan sy berjaya juga!

fara-D said...

ye...sentiasa mendoakan kejayaan dan kebahagiaan kembar ku serta rakan2 len...mwah!

Adian said...

yeke ni