Sunday, February 03, 2008

cHerMin

*salam*


yuhuuu! erLow uOLs!!apa kabar? hari ni akak ajar uOLs chara-chara menghias ruang dalaman bangunan kediaman uOLs pulak erk, nan kiro la uOLs dok asrama ker, banglo ker, hatta khemah sekalipun!


*PANG!* rasa nak lempang diri sendiri menggedik2 berayat bunga cengkih bagai! tendang kang!
act, saje je mukadimah bergedik2 sedikit,aloh...sekali sekala kans....
isnin lepas, g pavillion nonton CUCI.midnite kunun. sampai KL dlm jam ....ntah. tak hengat! yg ingat, pas purchase the 11.30pm show at almost 10pm, kami (aku, Adian, Gedix & Ainul) pon mnggedik berkejaran ke Jco Donuts. da lama berangan nak merasa Jco kejadah tuh, since baca blog Sab (member nana) yang sunggoh la melelehkan air liur. (siyes, pandai lah Sab mempromot...Sab! g mintak komisyen kat JCO cpt!!haha) dalam pada itu, perut gendang gendut tali kecapi. kebulor, agak la... malas pk, jalan je la g McD berdekatan. cut short, dinner super late kt McD, nonton, gerak pulang. odw pulang, ter-lalu highway baru kl-putrajaya tuh. maka, kerna membuak2 nak tau jln baru tuh, kami pon ikut la itu jalan. mana tau, len kali, leh ulang-alik balik umah-kolej guna jln tuh jer kan. sekian, jgn gatal2 nak guna highway tuh yer! perabih beras jo! (kalo kete tuuh makan beras....oh...petrol la ngek!) da la creepy! OMG! terima kasiiiih la nak soh aku lalu jln tuh lagik.(malam la maksud aku...) lagi pulak, dalam dok figure out jalan highway K-Ptrajaya tuh, enul dah 'berlayar' sakan, kat blakang tuh dua ketul tu tatau lah...senyap je. aku la dok sakan tahan diri dr tutup mata. kalo aku tutup mata, naya la angpa! lagu2 yg berkumandang, seboleh2 nye aku lalak-kan. sore sedap tak sedap blakang kira!isk. dah kua dr highway tuh, sah2 la tros masok putrajaya kan. haruslah di panggil Lebuhraya KL-UKM kalo dia tros loncat masok kaw UKM kan. ceh!jauh perjalanan luas pemandangan. pemandangan aku da makin kecik masalah nye. tak larat dah. sejurus enul offer nak drive, mengglupur aku stop tepi jln, & ainul take over. (cis! korang tau tak keseraman aku masa turun sensorang beralih ke seat penumpang tuh?! mau nye ainul gatal2 bergurau senda tros jalan ke hadapan tinggalkan aku? eeee..... *bayangan khayalan aku waktu itu...*) masa enul drive, termasok jalan mati. AAA! DEAD END!!! takowts! isk... nasib tak ke hadapan lagik, da la gelap gila! *menggigil*
sempat berborak sepatah dua kata...pastu...yg aku dengar...."eh...fara da tdo ke??" setelah beberapa soalan dituju pd aku dijawab dgn kesenyapan. isk. zzzzzzzzzzzz......sedo2, da kat gate UKM. ngeeeee...
hari rabu laks, ke Sunway Lagoon! weeee! kes penakut sakan, ada gak dua tiga rides yg aku menjadi penonton je... Tomahawk, ngan pirate ship tuh. dulu aku ske je pirate ship tuh, tp, bila dia stat pusing 360 darjah, sekian, kirim salam je la kat abg lanun jaga kapal tuh! aku bleh tahan nak nek rollercoaster yg berpusing terbalik...cuma kalo dia berpusing pd satu titik tu yg mual jadik tuh! *teeettt! cover baeeek punya farah!!dush dush!* di saat aku tringin nak mencuba Runaway Train tu (tak hengat la...dlu nama dia Runaway Train...lantak la. tak masok xm pun) buat pertama kali, ride tuh ditutup utk maintenance. cis! puas baca doa tenangkan hati spy tabah nek mende alah tu....sampai entrance ride tuh, "CLOSED" .cit!
oh ye, cik farah diana ni gayat yer. huhu! nek Dinoso terbang tuh pun, sedaya upaya aku tak tarik pedal bodo tuh!nak pusing tak leh, melainkan aku tarik pedal dan "terbang" ke atas. maka, NO! biarkan aku di bawah yer. ainul da jerit2 soh aku tarik mende alah tu soh sama2 naik "terbang" di awan biru (hyperbola!) aku poyo wat dek je.ngengenge! paling ske, of cos la Flume ride ngan River Rapid tuh. sbb bleh men AIR!! heheh! al kisah, dak2 ni cam kambeng! air datang mencurah, mngllupur lari elak air! ngek tol! especially budak ni! mau je aku tolak dia hr tu! kekeke....

isk. kapla pusing seh! malas nak korek memori lebih dalam. baca entry adian je lah!

tadik, after hanto anip g keje (adik aku keje do! hahaha! tapi da nak benti 6hb ni,... da malas, katanya! haha! way to go bro! hang sebijik cam farah! malas kojo! kekeke. da kaya wey anip, utang bila mau bayo! da la taknah banje kek SR!cis! **dont do dis at home! cth akak yg hampeh, ngan adik pon berkire....tgh m.i.s.k.i.n, utang sposen pon amik kira!lalala**)
g singgah Zhulian, mummy nak g bli stok B'young. alang2 da kat area damansara tuuh...pe lagik, ikea lar!! yehhuuu!! akhirnya, berjaya purchase cHerMin menGgediK . dan oh, kerna g ikea tadik lah aku gatal2 mukadimah akaks uOLs hias dalaman bagai ! huahehu! verangans!! pastu.... aktiviti merosakkan diet sepanjang tahun-makan. kat Manhattan Fish Market. cis! sedap sunggoh! marah betol aku, sedap dan dalam portion yg BESAU!! aaa... sampai demam2 aku skang! (sedangsaket kepala sangat neh!) waaaa...satu meal dia act bleh kongsi 3 org k!aku ngan mummy
biru2 muka cuba abis kan makanan! huhu! *exaggerate!! T_T *
and of course, karipap gergasi ikea turut disambar bwk balik sedozen! ngeeeh! mlm gigit bantal je la... kenyang meletup perot! isk!







ui? tajuk cam tak kene je...lantoklah...janji aku nak gtau aku da ada cHerMin menGgedik, utk kegunaan aku dan roomate ku tercHenta; ceeda teteyi tuminah joko! yeeehu!!
p/s: mintak2 la ceeda tak baca entry ni dlu b4 dia balik bilik zaba tuh! nak surprise sket! ngeee! chErMin menGgeDik la kata kan....miahuhuho!! ^_^

21 comments:

Adian said...

ape plak utk lebih lanjut g blog aku? aku rase ko lg banyak tulis. haha aku xseda plak time lalu highway tu. sedar smpi mane je tah pas main2 kamera tu. seda2 dh berenti tuka driver. nasib baik xtermasuk lorong dead end.

fara-D said...

hehehe... da masok, tp tak sampai end pon!
hampes! lepas tuka drebar, sakan korg sembang ek! kuang asam btol!

Anonymous said...

chermin ka?

woi woi.
kesian kat aku.
mak aku tak bg mkn malam.
aku dgn adek aku yg last tu kena sekatan makanan. sgt kebulo.

fara-D said...

momma kate la ko nurul....ngado guna nama len...
ahah! kena sekatan makanan!!aku kena sekat pon melantak gak!Muhhuhuhu!

Aizar Azman said...

wakakaaka..sangat lawak la kemba haku nih..
o0o0o,siap jenjalan lagik..CUCI best ke mak??
baru ku paham chermin menggedik itu..ku igtkan dikau berposing depan chermin..

p/s:aku tgh mengidam karipap ikea yg gedabak..cendol juga..Manhattan Fish Market juga..o0o0o,ade sesape nak belanja saya??

cik nurul,tolong la jgn gune name tuh,aku da tebayang big momma tawu!!

fara-D said...

haha. lebih kurang menggedik gak la dpn cemrin.ngeee

tuhh laaa...ayah mu salu soh beli, konfiden je ckp xsdep, padahal malas nak beratur kan?! wahahaha!

Anonymous said...

saya tak suka manhattan fish market. saya suka RASA AYAMAS. murah dan sedap dan kenyang. lepas mkn mesti termenung setengah jam tahan perut yg cramp.

fara-D said...

manhattan fish market pon bes gak...portion nya gede!!! pecah perot! udang yg dihidangkan tak spt direstoran2 bese... puas! makan salad ajo pon konyang! nguuu

Anonymous said...

aritu saya makan cendawan goreng dia dan tak berapa kena gaya dgn tekak. tp ice peach tea dia sgt best. dan buleh refill. itu yg seronok.

saya nak makan seumur hidup saya tapi saya slalu tak boleh makan. saya sedih.saya bawak diri masuk blik duduk dalam blanket. bila panas berpeluh, saya keluar dari blanket dan turun bawak carik apple. asyik makan apple ja. tak lama lagi badan saya tumbuh dahan apple. saya tak tau....

fara-D said...

waha.kasihan anda....saya kunun2 ditahan makan, tp.....mcm banyak kali ngunyah makanan je...wuhu!
diet dah transformasi jadi DIE!!!

Adian said...

kalu suke mengunyah sediakan chewing gum berbalang2. chewing gum xde kalori

Anonymous said...

badan saya dah mula tumbuh dahan kecik. dahan apple kah? tak lama lagi apple berbuah, aku jemput semua org datang petik bersama.

chewing gum aku tak da suka. bila masa ko pernah tgk aku kunyah chewing gum? itu tak kenyang tapi buat letih rahang. aku tak minat.

fara-D said...

chewing gum takde kalori???u sure ka?

tapi dia ada gula....kan?

Anonymous said...

chewing gum ada campuran getah pemadam dan getah pengikat minuman. beware!

Anonymous said...

adian lerr..cam clake..bley time ko bawak keta.dier verangan blair witch pojek..motif?? dah la heway tu cam seram..seram lagi dari plus kat terowong...mek takut..mek takut..pastu ada plak salah masuk jalan..very the dead end + silent hill sangat feeling2 bagai...motif?

Anonymous said...

thrill ar best. tak thrill tak idop ar. tgk aku ni, makin thrill. tak lama lagi, badan tumbuh dahan apple. tak ke takot tuuuuu wa cakap luuu

fara-D said...

takat dahan apple, wa jentik je! tak heran!

gdix. hah! tau pun.....dah la memalam , ada plak mamat moto rosak ke mende jalan kaki bagai...cuak aku!

Adian said...

hmm dah ber"buah" aku nk petik "buah" itu. bgtau ek!

Adian said...

fara haha org yang aku kate xde muka / kepala tu ek. HAHAHA

fara-D said...

haaaa....tau xpe!!!

Anonymous said...

ADIAN TU APSAL LUCAH? WAHAHAHAH